زمان مطالعه: 1 دقیقه
کارت گرافیک چیست؟

کارت گرافیک چیست؟

کارت گرافیک در حقیقت یک مدار گسسته بود که شامل خنک کننده و تراشه سیلیکونی می شود. این اکوسیستم ساختار کارت...

کاربرد کارت گرافیک

کارت گرافیک در حقیقت یک مدار گسسته بود که شامل خنک کننده و تراشه سیلیکونی می شود. این اکوسیستم ساختار کارت گرافیک را برای پردازش تصویر 2 بعدی یا سه بعدی تشکیل می دهد.یک کارت گرافیک به مسائل دیگری چون آداپتور صفحه نمایش، آداپتور ویدئو، بورد ویدئو و برخی دیگر مربوط می شود. کارت گرافیک امروزی قدرت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده و قادرند محتوا سه بعدی بزرگ گرافیکی را ایجاد کنند. البته این قدرت بسته به نوع تراشه گرافیکی به کار گرفته شده داشته و هر نوع تراشه ای قدرت کافی در پردازش گرافیکی ندارند.

تراشه های گرافیکی رده بالا قادر هستند پردازش گرافیکی بسیار سنگین را به آسانی انجام دهند در حالی که تراشه گرافیکی رده پایین چنین توانایی را دارا نیست. آداپتور کارت گرافیک همیشه از طریق یک اسلات PCI به کامپیوتر دسکتاپی متصل می شود تا به شکل یکپارچه با رایانه عمل کند. یک کارت گرافیک ترکیبی از تراشه گرافیکی و حافظه رم بوده تا عملکرد کلی خود را ارائه دهد.کارت های گرافیکی عمدتا از پورت های HDMI, DVI یا دیسپلی بهره می برند تا به صفحه نمایش متصل شوند. البته برخی کارت های گرافیکی از تبدیل دیجیتال به آنالوگی بهره می برد که به عنوان پورت VGA در کارت ها به کار گرفته می شود. بنابراین براساس هر کارتی شاهد پورت هایی روی آنها خواهیم بود و هرچه کارتی جدیدتر باشد، شاهد پورت هایی با استاندارد جدید و کمتر هستیم.

نظر خود را درباره «کارت گرافیک چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کارت گرافیک چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.