زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه ژله هندوانه برای شب یلدا

طرز تهیه ژله هندوانه برای شب یلدا

ژله هندوانه یکی از ژله‌های خوشرنگ شب یلدا است که می‌توانید با تهیه آن سفره شب یلدایتان را زیباتر کنید.

ژله هندوانه یکی از دسرهای مخصوص شب یلدا است. میوه هندوانه مملو از ویتامین‌ است. دو ویتامین مهم در هندوانه ویتامین‌‌های A و C هستند. یکی از مناسبت‌های اصیل ایرانی، شب یلدا است که ژله هندوانه به روش‌های مختلف و دیزاین متنوع تهیه می‌شود. در ادامه با آسمونی باشید و طرز تهیه ژله ساده هندوانه را ببینید.

ژله هندوانه
ژله هندوانه

مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه

  • هندوانه یک عدد
  • پودر ژله هندوانه و آلبالو از هر کدام یک عدد
  • شکلات اشکی مقداری کم برای تزیین
تزئین ژله هندوانه با شکلات اشکی
تزئین ژله هندوانه با شکلات اشکی

طرز تهیه ژله هندوانه

ابتدا داخل هندوانه را با قاشق یا اسکوپ خالی کنید. ولی به پوست سفید هندوانه نرسد و کمی از گوشت هندوانه باقی بماند. پودرهای ژله را در ظرفی مناسب با دو لیوان آب جوش حل کنید. پس از اطمینان از حل شدن، دو لیوان آب سرد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مایع ژله را داخل هندوانه ای که خالی کرده اید بریزید. هندوانه را داخل یخچال قرار دهید. معمولا چهار ساعته سفت می‌شود. قبل از شروع مهمانی‌تان آنرا از یخچال خارج کنید و مطابق عکس‌ها برش دهید.

برش ژله هندوانه
برش ژله هندوانه

برای برش ژله هندوانه، کمی چاقو را گرم کنید تا برش‌های ژله براحتی جدا شود. می‌توانید برای تزئین ژله هندوانه از شکلات‌های اشکی استفاده کنید. کافیست در مرحله آخر هم زدن ژله، چند شکلات به داخل ژله‌تان اضافه کنید.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «طرز تهیه ژله هندوانه برای شب یلدا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه ژله هندوانه برای شب یلدا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.