مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه ژله شکری

طرز تهیه ژله شکری

ژله شکری یکی از شیرینی‌های خوشمزه عید نوروز است که می‌توان به آسانی آنرا در خانه تهیه کرد. این شیرینی طعم دلپذیری دارد و بسیار هم پرطرفدار است.

ژله شکری یکی از شیرینی‌‌های فانتزی و خوشمزه است که برای سفره هفت سین عید نوروز مناسب است. طعم شیرینی ژله شکری برای بسیاری از بچه‌ها خوشایند است. در ادامه با آشپزی آسمونی همراه باشید تا طرز تهیه ژله شکری را آموزش ببینید.

ژله شکری-jelly sugar
ژله شکری

مواد لازم برای تهیه ژله شکری 

شکر ۴۰۰ گرم
آب سیب ۱۸۰ میلی لیتر
آب لیمو تازه ۱ ق س
رنگ خوراکی به میزان لازم
پودر ژلاتین ۲ و یک دوم ق س
پوست لیمو ۱ ق چ
اسانس ۳ قطره
آب  سه چهارم پیمانه
شکر به میزان لازم

 

طرز تهیه ژله شکری 

ابتدا برای تهیه ژله شکری ژلاتین را روی آب بپاشید تا به حالت اسفنجی درآید. حال روی بخار آب قرار دهید تا رقیق و شفاف شود. سپس آب سیب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر ذوب شده و محلول شروع به جوشیدن کند.

دماسنج را داخل محلول قرار دهید و محیط داخلی ظرف را به دفعات در حین جوشیدن با برس مرطوب کنید تا از کریستالیزه شدن شکر در دیواره داخلی ظرف جلوگیری شود. دمای محلول باید به ۱۲۲ درجه سانتیگراد برسد.

محلول را از روی حرارت بردارید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه زمان دهید تا حباب‌های آن محو شود. سپس اسانس را داخل ژلاتین رقیق شده بریزید و داخل شیره اضافه کنید. پوست لیمو، آب لیموی تازه و رنگ را نیز در این مرحله به شیره افزوده و مخلوط کنید.

قالب ۲۰×۲۰ سانتیمتری را چرب کرده محلول آماده را داخل آن بریزید. زمان کافی به مواد بدهید تا خنک شود. سپس به مدت ۸ ساعت یا یک شب داخل یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد. سپس از قالب جدا کرده و برش دهید و یا در صورت دلخواه می‌توانید از کاتر‌های متفاوت استفاده نمایید.

تکه‌های برش خورده را در شکر اضافه بغلتانید و در ظرف مورد نظر بچینید. این ژله را می‌توانید در ظرف دردار به مدت ۱۵ روز در دمای محیط نگهداری نمایید و برای ماندگاری طولانی‌تر نیز آن را در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید.

نظر خود را درباره «طرز تهیه ژله شکری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه ژله شکری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.