زمان مطالعه: 4 دقیقه
چرا مراجعه به سکس تراپ خوب مهم است؟

چرا مراجعه به سکس تراپ خوب مهم است؟

بسیاری بر این باورند که رابطه جنسی بین زن و مرد کاملا غریزی است و هر فردی توانایی آن را دارد تا این عمل را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

بسیاری بر این باورند که رابطه جنسی بین زن و مرد کاملا غریزی است و هر فردی توانایی آن را دارد تا این عمل را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. به همین دلیل نیازی به آموزش و آگاهی از قبل ندارد. در حالی که اینگونه نیست، برای داشتن یک رابطه خوب و ماندگار باید نسبت به اندام تناسلی خود و شریک جنسیتان شناخت کامل داشته باشید. با شناخت و آگاهی از آناتومی بدن طرف مقابل، زندگی زناشویی با کیفیتی خواهید داشت اما در صورت عدم شناخت دچار مشکلات و مسائل بسیاری خواهید شد که به صورت اختلالات جنسی، انحرافات جنسی، فانتزی‌های جنسی و... خود را نشان می‌دهند.

درک پولونسکی، روانشناس دانشگاه هاروارد در تحقیقاتی که انجام داد مشخص شد حدود 35 تا 50 درصد افراد مشکلات جنسی طولانی مدتی را در زندگی خود تجربه کرده‌اند. سکس تراپیست می‌تواند با تمرکز روی مشکلات و اختلافات زوجین، مشکلات جنسی کوتاه مدت و بلند مدت را درمان کند. با وجود گذشت 5 دهه از حوزه سکس تراپی، همچنان این حوزه فعال بوده و به طور مداوم پیشرفت‌های حوزه پزشکی و روانشناسی را در خود می‌گنجاند. در ادامه این مطلب با سکس تراپی و دلیل مراجعه به آن بیشتر آشنا می‌شوید.

سکس تراپی چیست؟

سکس تراپی در واقع شاخه‌ای از خدمات روان‌شناختی است که از آن برای درمان و بهبود مشکلات جنسی چون اختلالات جنسی زوجین، اختلال نعوظ و... استفاده می‌کنند. در واقع این شاخه از روان‌شناسی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند کیفیت و رضایت از زندگی زناشویی خود را بالا ببرند، مشکلاتی که در این بخش زندگی برای هر زوجی ممکن است ایجاد شود با کمک سکس تراپی می‌توان آن را درمان کرد.
هدف سکس تراپی آن است که بتواند چالش‌های ایجاد شده بین زوجین را با کمک تکنیک‌های مختلف از بین ببرد. بدین ترتیب می‌تواند موجب رضایت زوجین از زندگی زناشویی شود.

یک سکس تراپ خوب، باید به بهداشت کامل روانی، دوره‌های مختلف روان درمانی و مشاوره آشنا باشد زیرا بخشی از مشکلات جنسی از نظر روانی باید درمان شوند. علاوه بر این موضوع یک سکس‌تراپ خوب باید با سیستم بدنی و آناتومی ارگان‌های جنسی زنان و مردان آشنا باشد، بدین ترتیب می‌تواند اختلالات روانی و بدنی را از یکدیگر متمایز کند.

در واقع سکس تراپی نوعی درمان از طریق گفتگو است که به زوجین کمک می‌کند تا مشکلات روان‌شناختی را از بین ببرند.

جلسات سکس تراپی

در جلسات درمانی زوجین یا به صورت تکی یا به صورت مشترک با سکس تراپیست صحبت می‌کنند. صحبت کردن درباره مسائل جنسی کار آسانی نیست، بسیاری از افراد در جلسه اول دچار استرس و اضطراب شدید می‌شوند که بیشتر آن به دلیل خجالت کشیدن از صحبت کردن در رابطه با این موضوع است.
سکس تراپیست‌ها به این موضوع آگاه هستند، به همین دلیل سعی می‌کنند تا شرایطی را مهیا کنند که راحت بتوانید در رابطه با مشکلات زناشویی صحبت کنید. در اغلب موارد با پرسیدن سوال‌هایی درباره میل جنسی، روابط جنسی و.... این جلسات را آغاز می‌کنند. در این جلسات هیچگونه تماس فیزیکی بین دکتر و مراجعه کننده پیش نخواهد آمد.

معمولا بیشتر سکس تراپیست‌ها با سه تکنیک دانش جنسی، استراتژی ارتباطی و تمرکز حسی به دنبال رفع مشکل هستند.

  • دانش جنسی: در بسیاری از مواقع بیشتر مشکلات بین زوجین به دلیل عدم شناخت کامل بدن خود و شریک جنسیشان است. در این زمان سکس تراپیست‌ها سعی می‌کنند تا با معرفی کتاب، فیلم‌های آموزشی و.... این مشکل را حل کنند.
  • تمرکز حسی: از این تکنیک بیشتر برای رفع اضطراب و استرس، صمیمیت بیشتر زوجین و اعتماد آن‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود. این تکنیک شامل سه مرحله است و از لمس غیرجنسی شروع می‌شود و با لمس اندام تناسلی و دخول تمام خواهد شد.
  • استراتژی ارتباطی: سکس تراپیست با استفاده از این تکنیک به مراجعه کننده کمک می‌کند تا آنچه در رابطه جنسی می‌خواهد از شریک جنسی خود درخواست کند. میزان موفقیت رابطه جنسی در این تکنیک به میزان تعهد زوجین بستگی دارد. مراجعین هرچه جلسات را به صورت روتین و منظم شرکت کنند قطعا نتایج ارزشمندتری از این تکنیک می‌گیرند.

چه زمانی و برای حل چه مشکلاتی باید به سکس تراپ مراجعه کرد؟

برای اینکه مشخص کنیم چه زمانی برای مراجعه به سکس تراپیست مناسب است، باید به زندگی و روابط خود نگاه کنید. برخی از مشکلات چندان حاد نیستند و نمی‌توانند زندگی فرد را تحت‌الشعاع قرار دهند، اما برخی از مشکلات بسیار حاد می‌شوند و علاوه بر روابط جنسی زوجین، روابط عاطفی آن‌ها را هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.
بنابراین اگر زمانی متوجه شدید که این مشکلات روی کیفیت زندگیتان تاثیر گذاشته، باید برای بهبود این مشکلات و جلوگیری از پیشرفت آن‌ها به سکس تراپیست مراجعه کنید.

معمولا زوجین به دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم به سکس تراپیست مراجعه می‌کنند:

  • بی اشتیاقی و زودانزالی
  • میل جنسی بسیار کم
  • نگرانی درباره گرایش جنسی
  • اعتماد به نفس پایین در رابطه جنسی
  • اختلال نعوظ
  • نرسیدن به ارگاسم
  • بی تفاوتی نسبت به رابطه زناشویی
  • میل جنسی بیش از اندازه
  • دخول دردناک
  • رفتارهای جنسی جبری
  • سابقه آزار و اذیت جنسی در گذشته
  • واژینیسموس
  • ناهماهنگی بین میل جنسی زوجین
  • اختلاف زوجین در روابط زناشویی
  • پارفیلیا
  • برقراری رابطه بعد از به دنیا آمدن نوزاد

نحوه انتخاب سکس تراپ خوب

یک سکس تراپیست در واقع یک مددکار اجتماعی، پزشک و روانپزشک است که خدمات مشاوره‌ای به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد. انتخاب یک سکس تراپیست به وضعیت فرد، شدت عارضه، استان محل سکونت، نحوه جست‌و‌جو و.... بستگی دارد.
برای انتخاب یک سکس تراپیست خوب باید علاوه بر تجربیات و نظر دیگران، سابقه حرفه‌ای و تجربه تراپیست را هم در نظر بگیرید.

سکس تراپیست‌های پزشک خوب

در وب‌سایت پزشک خوب شما می‌توانید به راحتی، تنها با جست‌و‌جو حوزه فعالیت پزشک و انتخاب شهر به سکس تراپیست‌های فعال در شهر خود دسترسی پیدا کنید. در حال حاضر سکس‌تراپیست‌های بسیاری در شهرهای مختلف به صورت آنلاین و حضوری در حال خدمت رسانی به مراجعه کنندگان هستند.
برای درمان زود انزالی و یافتن دکتر سکس به صفحه سکس تراپیست خوب در سایت پزشک خوب مراجعه کنید.

سخن پایانی

برای داشتن یک زندگی ایده‌آل و مطلوب، تنها داشتن وضعیت جسمی سالم، خانه، پول و... مهم نیست. داشتن یک رابطه زناشویی ایده‌آل و بدون مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از پایه‌های زندگی بر روابط زناشویی بین زوجین استوار است. داشتن رابطه زناشویی سالم علاوه بر اینکه روی اعتماد به نفس فرد تاثیر می‌گذارد می‌تواند روی وضعیت جسمی فرد، سلامت قلبی، کنترل فشار خون و... نیز تاثیرگذار باشد.
در این مطلب به این موضوع اشاره کردیم که می‌توان مشکلات زناشویی را با مراجعه به سکس تراپیست درمان کرد. این مشکلات در صورتی که درمان نشوند می‌توانند به یک بحران بزرگ در زندگی تبدیل شود.
سکس تراپیست با کمک دانشی که در این حوزه دارد و تکنیک‌های جدید، می‌تواند از لحاظ روانی این مشکل را درمان کند.

 

نظر خود را درباره «چرا مراجعه به سکس تراپ خوب مهم است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چرا مراجعه به سکس تراپ خوب مهم است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.