زمان مطالعه: 6 دقیقه
چرا در تابستان به شهر مشهد سفر نکنیم؟

چرا در تابستان به شهر مشهد سفر نکنیم؟

سفر به مشهد در فصل تابستان، یکی از پاتوق‌های اصلی گردشگری داخلی ایرانیان به خصوص برای عاشقان گردشگری مذهبی است.

سفر به مشهد در فصل تابستان، یکی از پاتوق‌های اصلی گردشگری داخلی ایرانیان به خصوص برای عاشقان گردشگری مذهبی است تا از این فصل پر تعطیلات و مطلوب از نظر آب و هوا استفاده کرده و به پابوس سلطان علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف شوند. شیفتگان هشتمین امام شیعیان جهان، فصل تابستان را به عنوان بهترین فصل برای سفر به مشهد مقدس در نظر می‌گیرند و مثل فصل بهار، شاهد حضور میلیونی دل‌باختگان حریم اهل بیت عصمت و طهارت از شهرهای ایران و کشورهای همسایه به سمت استان خراسان رضوی هستیم.

اما توصیه می‌کنیم که در تابستان، سفر به مشهد را حتی المقدور انجام نداده و آن را به دیگر فصول سال موکول کنید. در ادامه این گفتار، دلایلی برای موکول شدن سفر به مشهد و مشهد گردی در فصولی غیر از تابستان ارائه شده است. یادتان باشد که رزرواسیون تور و بلیط قطار و هواپیما به مقصد مشهد مقدس در همه فصول سال از طریق نرخ‌های رقابتی سفرمارکت در دسترس است.

هزینه های اقامت در مشهد

شهر مقدس مشهد که پایتخت گردشگری مذهبی ایران است، سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از 31 استان کشور و حتی کشورهای همسایه است. شیعیان از نقاط مختلف جهان نیز در فصل تابستان، معمولا مشهد مقدس را به عنوان محفلی برای گردشگری مذهبی و زیارت فرزند برومند پیامبر مکرم اسلام (ص) انتخاب کرده و شاهد سیل میلیونی عاشقان امام همام هستیم.

در فصل تابستان، میلیون‌ها زائر عازم مشهد مقدس می‌شوند. اگر چه در عصر پساکرونا، محدودیت‌های گردشگری و حضور گردشگر در مراکز اقامتی و زیارتی و گردشگری مشهد، کاهش یافته، اما هم‌چنان شاهد هجوم گردشگر و خیل زائران و دلباختگان امام رضا (ع) در شهر مشهد مقدس هستیم.

مشهد مقدس، از جمله شهرهایی است که در 12 ماه سال، گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند. اما دقت کنید که میزان مسافر مشهد در تابستان به اوج می‌رسد. اگر چه مشهد مقدس از نظر مکان‌‌های اقامتی و گردشگری و هم‌چنین پذیرایی از زائران، وضعیت خیلی خوبی دارد، اما گاها در ایام تعطیلات مذهبی در مشهد به خصوص در ماه محرم و صفر، بسیاری از هتل‌های لوکس و غیر لوکس و زائرسراها و مسافرخانه‌های شهر مشهد، اتاق خالی برای اسکان مسافران ندارند.

افزایش میزان درخواست اقامت مسافران و هیات های مذهبی و کمبود مراکز اقامتی کافی برای اسکان زائر در فصل تابستان، زمینه افزایش نرخ هر شب اقامت را در هتل ها و زائرسراها و مسافرخانه های شهر مشهد به دنبال دارد. گاها اقامت تابستانی در هتل های لوکس و چندستاره مشهد در فصل تابستان، به مراتب گران‌تر از اقامت در همان مکان ها در فصل پاییز و زمستان است.

اگر قصد مشهد گردی دارید، فصل تابستان به دلیل هجوم مسافران از نقاط مختلف ایران به خصوص عزیمت شیعیان کشورهای همسایه به مقصد مشهد، شاهد افزایش قیمت مکان های اقامتی هستیم. لذا هزینه اقامت شما گران‌تر از دیگر فصول سال خواهد شد. لذا توصیه می‌شود که برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، از اقامت تابستانی در مشهد در صورتی‌که به صورت گروهی و خانوادگی عزیمت می‌کنید، اجتناب کرده و از مرخصی سالانه خود و تعطیلات فرزندان برای مشهد گردی در دیگر فصول سال استفاده کنید. می‌توانید قیمت به روز بلیط تهران مشهد را از https://safarmarket.com/flights/tehran-to-mashhad چک کنید.

اگر قرار باشد به جای اقامت گران در هتل‌ها و مکان‌های اقامتی در تابستان مشهد، در دیگر فصول سال مشهد گردی کنید، می‌توان هزینه صرفه‌جویی شده را برای شکم گردی و خرید کالاها و محصولات و سوغات خوشمزه مشهد اختصاص دهد و سفری خاطره‌انگیز تری را به مشهد رقم زد.

هزینه های پرواز و حمل و نقل به مشهد

در فصل تابستان به خصوص ایام نزدیک به مراسم سوگواری و جشن‌ها و اعیاد مذهبی در شهر مشهد مقدس، شاهد افزایش قابل توجه هزینه پرواز به خصوص کمبود بلیط قطار به منظور عزیمت از شهرهای مختلف کشور به شهر مشهد هستیم. افزایش قیمت به دلیل کمبود امکانات حمل و نقل و افزایش قابل توجه درخواست و کاهش عرضه، سبب می‌شود تا هزینه حمل‌ونقل و عزیمت هر نفر از یکی از شهرهای کشور به مقصد مشهد مقدس در مقایسه با دیگر فصول سال بعضا تا 100 درصد افزایش یابد.

اگر به گروهی بخواهید در ایامی منتهی به مراسم خاص مثل ایام محرم و صفر و ولادت و شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، سلطان دین علی ابن موسی الرضا (علیه السلام)، پابوس امام همام باشید، هزینه تردد شما به طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد. به گونه‌ای که بعضا با این هزینه در دیگر فصول سال می‌توانید 2 برابر مدت اقامت تابستانی در مشهد، اقامت کنید!

با وجود تعدد قطارهای لوکس و اتوبوسی چندستاره از مقصد شهرهای مختلف کشور به سمت مشهد مقدس، بازهم عرضه‌، کم‌تر از تقاضا است و این قیمت ها را افزایش می‌دهد و در روزگار رکود تورمی اقتصاد ایران در قرن پانزدهم هجری شمسی، هزینه بالاتری به شما و همراهان برای مشهد گردی تحمیل خواهد کرد.

بنابراین برای صرفه‌جویی در هزینه‌‌ها و پیدا کردن آسان‌تر سایت های فروش بلیط هواپیما و بلیط قطار با نرخ‌های ارزان‌، تابستان گردی در مشهد را به دیگر فصول سال، موکول کنید.

مشهد گردی راحت‌تر!

در تابستان به خصوص ایام منتهی به رویدادهای مهم سوگواری و اعیاد مذهبی، بارگاه مطهر امام همام و مقصدهای گردشگری مشهد و بازارهای خرید اطراف مشهد، مملو از گردشگر است و این رفت و آمد آسان و راحت را برای مسافران به خصوص خانواده هایی که با کودکان و سالمندان تردد می‌کنند، سخت و طاقت فرسا می‌کند.

به خصوص در روزگار پیک های متعدد کرونا در ایران و جهان، تردد در مکان‌های شلوغ و پر ازدحام، ریسک ابتلا به سویه های مختلف ویروس کووید 19 را افزایش داده و این به معنی مشهد گردی پر ریسک خواهد بود. مخصوصا اگر بیماری زمینه‌ای داشته و سابقه ابتلا به کرونا را در خانواده دارید. بنابراین در فصل تابستان که شاهد اوج گیری دوباره ویروس کرونا و بیماری های فصلی هستیم و مشهد نیز کلکسیونی از گردشگران واکسن نزده داخلی و خارجی می شود، از سفر پرهیز کنید.

در پاییز و زمستان که شاهد هوای سرد در مشهد هستیم، اگر چه آب و هوا روی خوش کم‌تری به گردشگران دارد، اما با بازارها و خیابان‌ها و کوی و برزن و پاساژهای خلوت‌تری به نسبت ایام تابستان و اواخر بهار در شهر مشهد روبرو هستیم. این یعنی لذت بیش‌تری از رستوران‌گردی و کافه‌گردی و استخر‌گردی و شکم‌گردی و زیارتی آسان و دلچسب در مشهد مقدس.

برخی از مناطق اطراف شهر مشهد مقدس مثل شاندیز، پاتوق شیشلیک‌خورهای حرفه‌ای است و در ایام غیر تابستان، شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها رستوران ها و مراکز عرضه غذای محلی و سنتی باکیفیت و خلوت‌تر شدن این مکان‌ها خواهیم بود.

بنابراین هم از جنبه خرید کالا و خدمات در مراکز خرید عمده و پاساژهای لوکس و بزرگ مشهد و مناطق اطراف و هم برای زیارتی آسان و مطبوع و مواجه شدن با صحن‌های خلوت‌تر بارگاه ملکوتی امام همام و هم از جنبه هزینه‌ها، فصل تابستان، زمان ایده‌آلی برای سفر به مشهد مقدس نیست.

چند نکته مهم

سعی کنید سفر خود به مشهد مقدس را به اوایل پاییز یا زمستان هر سال موکول کنید که شاهد کاهش میزان سفر گردشگران داخلی و خارجی به مشهد مقدس هستیم. سفر پاییزی و زمستانی به مشهد، هم در هزینه‌های رفت و آمد و اقامتی شما صرفه‌جویی خواهد کرد و هم سفری در شهرها و پاساژها و صحن‌های خلوت‌تری به نسبت ایام تابستان برایتان به ارمغان خواهد آورد.

به منظور سفری ارزان‌تر به مشهد مقدس، توصیه می‌کنیم که بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس را حداقل یک ماه پیش از سفر رزرو کنید. اگر قصد اقامت در هتل دارید، یک ماه زودتر نسبت به رزرو اقدام نمایید. اگر قصد اجاره خانه و اپارتمان در مشهد دارید، رزرواسیون را چند هفته پیش از تاریخ عزیمت انجام دهید.

اگر شما برای مشهد گردی، بودجه ای در نظر گرفتید، لذت مشهد گردی در فصولی غیر از تابستان، بیش‌تر از تابستان است. چرا که نه با اوج ترافیک زائر مواجه هستید نه با کمبود بلیط قطار و هواپیما و گرانی‌ افسارگسیخته نرخ هر شب اقامت در هتل و خرید بلیط.

سخن آخر

اگر قصد تهیه بلیط قطار و بلیط هواپیما مشهد سفرمارکت در اسرع وقت و با رقابتی‌ترین نرخ ممکن از شرکت‌های معتبر عرضه کننده خدمات دارید تا سفری آسان و ارزان را برای خود و همراهان گرامی به مشهد مقدس رقم بزنید، فصل تابستان فصل مناسبی نیست. یادتان باشد که سفر با قطار به نقاط مختلف کشور از جمله مشهد، یکی از ارزان‌ترین و امن‌ترین روش‌های سفر و گردشگری در ایران امروز بوده و هر چقدر بلیط را زودتر رزرو کنید، استرس کم‌تر خواهید داشت.

نظر خود را درباره «چرا در تابستان به شهر مشهد سفر نکنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چرا در تابستان به شهر مشهد سفر نکنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.