زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی پولاد کیمیایی

بیوگرافی پولاد کیمیایی

پولاد کیمیایی پسر مسعود کیمیایی کارگردان معروف سینما و گیتی پاشایی خواننده است. وی به مصاحبه گوگوش در اردیبهشت 1401 انتقاد کرد.
نام و نام خانوادگی پولاد کیمیایی
لقب -
تاریخ تولد 23 تیر 1359
سن 41 سال
محل تولد تهران - ایران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
حرفه بازیگر و کارگردان
وضعیت تاهل مجرد

پولاد کیمیایی بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان است. مجموعه فیلم های گشت ارشاد از جمله فیلم های معروف وی می باشد. پولاد کیمیایی در اردیبهشت ماه 1401 به مصاحبه ی خواننده گوگوش که در مورد پدرش مسعود کیمیایی و مادرش گیتی پاشایی بود عکس العمل نشان داد. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی پولاد کیمیایی را ببینید.

درباره پولاد کیمیایی

پولاد کیمیایی
پولاد کیمیایی

پولاد کیمیایی 23 تیر ماه 1359 در تهران به دنیا آمد. وی بازیگر سینما و تلویزیون است و تجربه کارگردانی را نیز داشته است. پدرش مسعود کیمیایی کارگردان به نام سینما است و مادرش گیتی پاشایی خواننده معروف پیش از انقلاب بود. مادرش گیتی تحصیلکرده رشته معماری بود و در سال 1374 در سن 54 سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

زندگی هنری

پولاد کیمیایی با فیلم سرب به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1367 وارد دنیای بازیگری شد. موسیقی این فیلم را مادرش گیتی پاشایی ساخته بود. وی در این فیلم در کنار بازیگران بزرگی تجربه کسب کرد. بازیگران سرب هادی اسلامی، امین تارخ، فریماه فرجامی، جمشید مشایخی و فتحعلی اویسی بودند.

پولاد کیمیایی در طی سال ها در فیلم های زیادی به کارگردانی پدرش مسعود کیمیایی نقش آفرینی کرد. وی پس از بازی در فیلم گشت ارشاد به کارگردانی سعید سهیلی گفت: «من و پدرم دو جور مختلف زندگی کردیم و دو عقیده متفاوت داریم؛ و قهرمان سینمای کیمیایی بودن خودش بزرگ‌ ترین فرصت است، چون این فرصت آرزوی خیلی از ستارگان سینماست اما برای من در جاهایی هم فرصت‌های زیادی را گرفته. قهرمان سینمای کیمیایی شدن برای من راه طولانی و سختی بود از سرب (فیلم) و تجارت (فیلم) و سلطان (فیلم) تا رئیس (فیلم) و حکم (فیلم) و محاکمه در خیابان و جرم (فیلم)، رسیدن به این نقطه خیلی سخت بود. من در «جرم» خودم را شایسته سیمرغ می‌ دانستم ولی این اتفاق نیفتاد اما درس بزرگی برای من بود و استقلالم را بیشتر کرد.» پولاد کیمیایی سال 1397 فیلم معکوس را نوشت و کارگردانی کرد.

حقایق و حواشی

  • پست پولاد کیمیایی درباره مصاحبه گوگوش

پولاد کیمیایی پس از مصاحبه گوگوش درباره پدرش مسعود کیمیایی و مادرش گیتی پاشایی در اردیبهشت 1401 با درج پستی در پیج شخصی خود در اینستاگرام از هما سرشار که مجری مصاحبه بود درخواست کرد به وی فرصت دهد تا او هم جوابیه ای دهد. گوگوش در مصاحبه اش از نحوه ازدواجش با مسعود کیمیایی و صمیمیتش با گیتی پاشایی مادر پولاد کیمیایی سخن گفت. اما او در این بین از اعتیادش توسط مسعود کیمیایی هم سخنانی را بیان کرد.

  • ماجرای انصراف از جشنواره فجر

در اوایل بهمن ماه 1400 پولاد کیمیایی از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد. بسیاری این انصراف را به خاطر حضور شهاب حسینی در هیات داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر دانستند. وی در پیج شخصی اش نوشت: وقتی حقیقت آزاد نیست، آزادی حقیقت ندارد. قضاوت های بزرگ کار آدم های کوچک نیست. من پولاد کیمیایی فرزند گیتی پاشایی و مسعود کیمیایی، بازیگر سینما و کارگردان با افتخار انصراف خود را از شرکت در جشنواره فیلم فجر اعلام می کنم.

فیلم های پولاد کیمیایی

سال نام فیلم
1400

خائن کشی

1400 گشت ارشاد 3
1398 سلفی با دموکراسی
1395 خفه گی
1395 قاتل اهلی 
1395 گشت ارشاد 2
1393 صفر
1392 متروپل
1390 گشت ارشاد
1389 بوی گندم
1389 جرم
1387 به هدف شلیک کن
1387 زندگی با چشمان بسته
1387 محاکمه در خیابان
1385 رئیس
1384 صحنه جرم، ورود ممنوع!
1383 حکم
1382 سربازهای جمعه
1382 شمعی در باد
1378 اعتراض
1377 فریاد
1375 سلطان
1373 تجارت
1367 سرب

سریال های پولاد کیمیایی

سال نام سریال
1392 ماتادور
1390 ششمین نفر
1387 همان روز
86- 1385 مرگ تدریجی یک رویا
1385 خون‌ بها

گالری تصاویر

پولاد کیمیایی در کنار مادرش گیتی پاشایی و خواننده گوگوش
پولاد کیمیایی در نشست خبری فیلمش معکوس در جشنواره فجر سال 1397
پولاد کیمیایی در نشست خبری فیلمش معکوس در جشنواره فجر سال 1397
پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی در فیلم گشت ارشاد 3
پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی در فیلم گشت ارشاد 3
پولاد کیمیایی در مجموعه تلویزیونی ماتادور
پولاد کیمیایی در مجموعه تلویزیونی ماتادور
کودکی پولاد کیمیایی در آغوش مادرش گیتی پاشایی
کودکی پولاد کیمیایی در آغوش مادرش گیتی پاشایی
تولد پولاد کیمیایی در کنار پدرش مسعود کیمیایی
تولد پولاد کیمیایی در کنار پدرش مسعود کیمیایی

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی پولاد کیمیایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی پولاد کیمیایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.