زمان مطالعه: 1 دقیقه
پرسپولیس- ذوب آهن؛ لحظه ها و تصاویر ماندگار

پرسپولیس- ذوب آهن؛ لحظه ها و تصاویر ماندگار

پرسپولیس و ذوب آهن از جمله تیم هایی بودند که در تمام ادوار لیگ برتر و جام تخت جمشید حضور داشته اند و به همین خاطر، هر ساله شاهد رقابتهای این دو تیم بوده ایم.

3 گل حاصل اولین نبرد پرسپولیس و ذوب آهن

تیم های پرسپولیس و ذوب آهن از اولین دوره مسابقات لیگ سراسری کشور در جام تخت جمشید حاضر بودند و به همین جهت، رقابت های دو تیم از سال 1352 و جام تخت جمشید آغاز شد. در دیدار دو تیم که در روز جمعه هشتم تیرماه 1352 در زمین ناهموار استادیوم باب همایون اصفهان برگزار شد، از جمله رقابت های یک طرفه ای بود که پرسپولیس با این که میهمان بود از همان دقیقه اول بازی از حریف پیش افتاد. حسین کلانی زننده گل اول پرسپولیس، در دقیقه بیستم دومین گل سرخپوشان را به ثمر رساند. پس از آن نیز برتری سرخپوشان ادامه یافت و این تیم به دنبال یک ریباند دروازه ذوب آهن را دردقیقه 44 گشود. رضا وطنخواه زننده این گل بود. به این ترتیب پرسپولیس به سادگی و با 3 گل اصفهان را ترک کرد.

حوض آب در زمین فوتبال

در آن ایام پرسپولیس قدرت اول فوتبال لیگ بود و ذوب آهن تیمی بود که برای بقا تلاش می کرد. تصویری که می بینید مربوط به رقابت دو تیم در استادیوم باب همایون اصفهان است. در نبرد دو تیم در تیرماه آن سال هوای گرم اصفهان سبب شده که حسین کلانی و اسماعیل حاج رحیمی پور آبی به صورت خود بزنند.  امکانات چهار دهه قبل تفاوت آشکاری با امروز داشت و مشاهده می کنید حوض آب در کنار زمین و درون چمن قرار دارد. ( منابع عکس: سایت تخت جمشید )

30 هزار تومان، درآمد پرسپولیس از مسابقه با ذوب آهن!!!

اما یکی از خصوصیات مثبت فوتبال کشورمان که در گذشته های دور و در جام تخت جمشید وجود داشت شفاف سازی درآمد ها و هزینه های تیم های بود. در سال های دهه 50 به آسانی می شد تمام هزینه ها و درآمدهای تیم ها و مسابقات فوتبال را در مجلات پیگیری کرد. درهر دیدار تعداد دقیق بلیت های فروخته شده اعلام می شد و با توجه به مبلغ بلیت ها میزان درآمد مسابقه اعلام می شد که به نسبت بین تیم های برنده و بازنده تقسیم می شد. در همان سال 1352 لیستی که توسط باشگاه پرسپولیس اعلام شد، نشان می داد که دیدار دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن مجموعا 229308 ریال درآمد داشت! در آن زمان حتی مزدسالانه باغبان تیم نیز مشخص شده بود. هنوز خیلی مانده بود که فوتبال ایران دچار تغییراتی کلی شود و کار به جایی برسد که قراردادهای صد میلیاردی بازیکنان از نظر مسوولان پول خرد اعلام شود!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پرسپولیس- ذوب آهن؛ لحظه ها و تصاویر ماندگار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پرسپولیس- ذوب آهن؛ لحظه ها و تصاویر ماندگار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.