زمان مطالعه: 1 دقیقه
پذیرش مسئولیت زندگی خود

پذیرش مسئولیت زندگی خود

مسئولیت پذیری در کارها و امور روزمره فارغ از نتیجه، شما را به یک برنده تبدیل خواهد کرد.

پذیرش مسئولیت

بنام یگانه عالم

مسئولیت پذیری امری نیست که یکدفعه بیاموزیم بلکه ازدوران کودکی باید آموخته شود. هنگامی که در موقعیت متفاوت وحتی ناراحت کننده ای قرار دارید ابتدا بپذیرید که چنین اتفاقی افتاده است، سعی کنید دست از سرزنش خودو افراد دیگر بردارید و به دنبال مقصرنباشید، چرا که هیچ کمکی به بهبود شرایط نمی کند.

 

به جای آن که مقصر بیابید از خود بپرسید: "الان به چه صورتی می توانم متفاوت وبه بهترین شکل عمل کنم؟"

 

این پرسش توجه شما را از قربانی بودن به سمت "راه حل" وحل مشکل هدایت می کند.با این طرز تفکر شما میتوانید به راحتی راه حل مناسبی را بدون دغدغه پیدا کنید به جای احساس اجبار به گزینه هایی که در دسترس دارید فکر کنید. چه اقدامات دیگری می توانید انجام دهید؟ سپس اقدامات خودرا جامع عمل بپوشانید ازبین گزینه ها وراه حلهای انتخابی خود بهترین راه را انتخاب کرده وعمل کنید

پس بهترین گزینه گزینه ایست که درراستای ارزش ها وباورهاو خواسته هایتان باشد گزینه ای را انتخاب کنید که کمترین هزینه بیشترین سزعت برای رسیدن به هدف مورد نظر را داشته باشد سعی کنید بعد ازانتخاب راه حل وعملی کردن آن شیوه وعملکرد خودراارزیابی کنید وببینید که اقدامتان توانست شما را به خواسته تان نزدیک تر کندیاخیر؟ درواقع اقدامتان مؤثر بوده است یا نه؟

اگر موثر نبوده باید راه حل دیگری را امتحان کنید.

سارا فلاحی

نظر خود را درباره «پذیرش مسئولیت زندگی خود» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پذیرش مسئولیت زندگی خود فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.