زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی پال ژکرش

بیوگرافی پال ژکرش

مردی که بعد از نشستن روی ویلچر، ناامید نشد، بیشتر فعالیت کرد و بیشتر هم نتیجه گرفت؛ یک زندگی پربار و درخشان.
در این مطلب می خوانید : [بستن]
نام و نام خانوادگی پال ژکرش (Pál Szekeres)
تاریخ تولد 22 سپتامبر 1964
محل تولد بوداپست - مجارستان
حرفه شمشیرباز

درباره پال ژکرش

پال ژِکِرِش (Pál Szekeres) مردی متولد 22 سپتامبر 1964 در بوداپست بود که مثل بسیاری از هموطن‌های خودش، به شمشیربازی روی آورد و در این رشته به افتخار رسید. پال ژکرش در سال 1988 یکی از اعضای تیم ملی فلوره مجارستان بود و با این تیم مدال برنز بازی‌های المپیک سئول را از آن خود کرد. او تازه 24 سال داشت و می‌توانست برای سال‌های بعد و المپیک‌های بعدی، رویاهای فراوانی داشته باشد. اما در سال 1991 زندگی او به کلی دست‌خوش تغییر شد.

در آن سال ژکرش دچار یک سانحه اتوبوس شد و برای همیشه توانایی راه رفتن را از دست داد؛ امری که یک معنا داشت: از دست دادن شانس حضور در مسابقات شمشیربازی.

با این وجود، ژکرش خیلی سریع به زندگی عادی بازگشت. یک سال تا المپیک بارسلونا باقی مانده بود و بعد از المپیک، بلافاصله مسابقات پارالمپیک آغاز می‌شد. پال هم که نمی‌توانست برای همیشه با شمشیربازی وداع کند، بلافاصله این رشته را از سر گرفت، این بار از روی ویلچر و سرانجام در بارسلونا رویای حضور او در بازی‌ها محقق شد؛ این بار در پارالمپیک.

Pál Szekeres - پال ژکرش
پال ژکرش

 

درخشش پال ژکرش در پارالمپیک

تا آن زمان، ژکرش دومین ورزشکار تاریخ بود که هم در المپیک و هم در پارالمپیک شرکت کرده بود. اما وقتی موفق به کسب مدال طلای شمشیربازی با ویلچر بازی‌های 1992 شد، به اولین انسان تاریخ بدل شد که هم در المپیک و هم در پارالمپیک مدال گرفته است.

از آن به بعد، روند درخشش پال در پارالمپیک ادامه پیدا کرد. کسب دو طلای بازی‌های پارالمپیک آتلانتا در 1996 در فلوره و سابر انفرادی و سپس سه برنز دیگر از سه پارالمپیک سیدنی، آتن و پکن.

در سال 2000 ژکرش برنز فلوره انفرادی را به دست آورد. چهار سال بعد برنز سابر انفرادی را از آن خود کرد. در جام جهانی 2006 در رقابت‌های جام جهانی در سابر انفرادی برنز کسب کرد و یک سال بعد در همین مسابقه در رقابت‌های اروپایی برنده مدال طلا شد. سرانجام در سال 2008 مدال برنز فلوره انفرادی را به دست آورد و به این ترتیب او با 3 طلا و 3 برنز پارالمپیک و یک برنز المپیک از رقابت‌های شمشیربازی وداع کرد. در طول این سال‌ها، او در رقابت‌های جهانی و قاره‌ای شمشیربازی با ویلچر هم درخشان ظاهر شد. پال ژکرش وقتی با رقابت‌های شمشیربازی وداع کرد، در رنکینگ جهانی این رشته، رتبه سوم را در اختیار داشت.

Pál Szekeres - پال ژکرش
 پال ژکرش

 

البته پال ژکرش تنها زندگی خود را به شمشیربازی روی ویلچر محدود نکرد. در سال 1999 او معاون وزارت ورزش، کودکان و جوانان مجارستان شد و تا سال 2005 در این پست باقی ماند. یک سال بعد، او در برنامه دولت مجارستان با عنوان فرصت‌های برابر از طریق ورزش برای افراد دارای معلولیت فعالیت خود را آغاز کرد و طی سال‌های 1996 تا 2000 یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون شمشیربازی با ویلچر مجارستان شد.

در 2005 رئیس فدراسیون معلولان کشور خود شد و از همان سال تا امروز او عضوی از هیأت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک مجارستان بوده است. حضور در هیأت سازماندهی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی پارالمپیک و تحصیل در رشته‌های تربیت‌بدنی و مدیریت بازاریابی، دیگر فعالیت‌های ژکرش بود. مردی که بعد از نشستن روی ویلچر، ناامید نشد، بیشتر فعالیت کرد و بیشتر هم نتیجه گرفت؛ یک زندگی پربار و درخشان.

نظر خود را درباره «بیوگرافی پال ژکرش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی پال ژکرش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.