زمان مطالعه: 4 دقیقه
پارک گلابدره

پارک گلابدره

گلابدره یکی از جاهای بسیار زیبا و دیدنی شهر تهران می باشد که دارای امکانات تفریحی بسیاری است.

پارک گلابدره از مراکز تفریحی جالب و زیبای پایتخت با فضایی متفاوت است که شما را برای چند ساعت از روزمرگی‌ها و شلوغی‌ها شهر دور می کند و در فضایی جذاب قرار می‌دهد. محوطه سنگفرش این دره و امکانات بی‌نظیرش فضایی عالی و منحصربه‌فرد ایجاد کرده‌است. این محوطه قدم زدن و پیاده‌روی را بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده‌است. برای آشنایی بیشتر با پارک گلابدره تهران در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید. 

پارک گلابدره کجاست؟

پارک گلابدره تهران
پارک گلابدره تهران

این بوستان زیبا حدود 22 هکتار مساحت از پارک‌های مدرن است که در سال 1389 در شمال پایتخت تاسیس شده است. علاوه بر امکانات تفریحی جذاب به دلیل قرارگیری در منطقه گلابدره آب‌ و هوایی تمیز و مطلوب و چشم‌ اندازی زیبا دارد. بوستان گلابدره شمیرانات از شمال به رشته‌ کوه‌های البرز و از جنوب به خیابان تجریش و دزاشیب از شرق به دره جی و از غرب به رودخانه گلابدره منتهی می‌شود. اختلاف ارتفاع کوتاه‌ترین و بلندترین نقطه پارک گلابدره حدودا 100 متر است و حفظ توپوگرافی منطقه از مهم‌ترین ویژگی‌های این بوستان محسوب می‌شود.

  • فاصله تجریش تا گلابدره چقدر است؟

فاصله گلابدره تا تجریش حدود 5 کیلومتر یعنی معادل 6 دقیقه (براساس سرعت میانگین 50 کیلومتر بر ساعت) است.

جاذبه‌های طبیعی گلابدره تهران

 در گلابدره تهران یک آبشار بسیار زیبا وجود دارد. و برای رفتن به این آبشار زیبا می‌توانید از همان ابتدای ورودی کوه شروع کنید. در این مکان دو مسیر فرعی و خاکی دیده می‌شود که شما باید از سمت چپ حرکت کنید و ارتفاع بگیرید. بعد از گذر از یک سربالایی تند بعد از 45 دقیقه پیاده‌روی، آبشار را مشاهده خواهید کرد و همچنین می‌توانید وسایل پیک نیک خود را به همراه داشته و کنار آبشار با آب زلال و صدای دلنشین جریان آب سالم و تمیز دورهمی کوچکی با دوستان یا خانواده‌تان تشکیل بدهید.

  • کوه گلابدره

زمانی که قصد رفتن به گلاب دره دارید می بایست از ورودی یک کوه حرکت کنید که شیب بسیار تندی دارد. ورودی کوه گلابدره 2 مسیر خاکی دارد که هردو تقریباً یکسان و عریض هستند؛ پس از گذراندن مسیری به طول 500 متر به یک پل می رسید.

  • رودخانه گلابدره تجریش

رودخانه و آبشار گلابدره
رودخانه و آبشار گلابدره

 رودخانه گلابدره، رودی کوچک و پرآب بوده واقع در قسمت شرقی رودخانه ی دربند تجریش می باشد. این رودخانه از غرب امامزاده قاسم و از زیر پل خیابان دربند عبور می‌کند.   

دیدنی های اطراف پارک گلابدره

  1. امام زاده قاسم 
  2. باغ ملک
  3. گورستان ظهیرالدوله
  4. مجموعه کاخ سعد آباد 
  5. باغ شاطر
  6. پاساژ قائم
  7. پاساژ ارگ

تفریحات گلابدره چیست؟

  • سورتمه پارک گلاب دره  

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات این پارک سورتمه‌سواری آن است. سورتمه دربند تهران با استانداردهای ایمنی روز جهان به دست کارشناسان ایرانی ساخته شده است .و این بوستان در سال 1392 افتتاح شد. واگن‌های زردرنگ این سورتمه مسافت تقریبا850 متری را با سرعت 40 کیلومتر در ساعت و با هیجان طی می‌کنند. 

  • سافاری وحشت پارک گلابدره

سافاری وحشت گلابدره
سافاری وحشت گلابدره

اگر شما طرفدار ژانر وحشت هستید بهتر است سری به سافاری وحشت پارک گلابدره بزنید. در این مجموعه زیبا می‌توانید خود را در فضای بسیار ترسناک فیلم‌ها تصور کنید و همچنین با پای پیاده مسیر ترسناک و پیچ‌درپیچ دهلیزهای وحشت را پیمایش کنید. بهتر است که به صورت گروهی و با دوستان خود این تفریح هیجان‌انگیز و مهیج را تجربه کنید.
افراد زیر 12 و بالای 60 سال مجاز به استفاده از سافاری پارک نمی باشند.ساعات کاری و تعطیلات این مجموعه زیبامشابه با ساعات مجموعه تفریحی سورتمه گلابدره است.سافاری تجهیزات بخصوصی ندارد و سوار بر وسیله‌ای نمی‌شوید.این تفریح به بیماران قلبی و خانم‌های باردار یا کسانی که از تاریکی و فضای بسته می‌ترسند، توصیه نمی‌شود.

  • سینما پرواز گلابدره

سینما پرواز گلابدره
سینما پرواز گلابدره

یکی از بهترین سینماهای معلق 6 بعدی که تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم ممی زند سینما پرواز بوستان گلابدره است. در این مجموعه کابین‌های 4 نفره در ارتفاع 2 متری از سطح زمین آویزان می‌شوند و با استفاده از عینک های سه بعدی و افکت‌های طبیعی کم‌نظیر مانند طوفان،.باران،. عد و برق .و مه غافلگیر می‌شوید. سینما پرواز سورتمه دربند که از زیمنس آلمان خریداری شده اند اولین سینما پرواز در ایران به شمار می‌روند. در زیر به معرفی شرایط سینما پرواز گلابدره می پردازیم:

  • محدودیت سنی برای افراد زیر 7 سال
  • محدودیت وزن: حداکثر وزن 75 کیلوگرم
  • ساعات کار و تعطیلات سینما پرواز مطابق با ساعات کار بقیه مجتمع تفریحی سورتمه گلابدره است.
  • سایر تفریحات گلابدره

  1. ماشین کوبنده برقی
  2. پیک‌ نیک و گردش در پارک گلابدره
  3. کوهنوردی در گلابدره
  4. دوچرخه‌‌ سواری
  5. تماشای چشم‌ انداز
  6. پیاده‌ روی
  7. عکاسی
  8. رستوران معلق

بهترین زمان بازدید از پارک گلابدره

زمان بازدید از بوستان گلابدره
زمان بازدید از بوستان گلابدره

بوستان گلابدره تهران در همه‌ی فصل‌های سال زیبایی های مخصوص به خود را دارد. در فصل بهار با وجود شکوفه‌های زیبای بهاری صدای پرندگان رویش ریواس‌ها و زنده‌شدن دوباره طبیعت منظره چشم‌نوازی در این بوستان را به تصویر می‌کشد. در فصل تابستان با وجود خنکی هوا و طبیعت سرسبز بوستان پیک‌نیک و گردش لذت‌بخشی در این بوستان خواهید داشت. در پاییز هم با امکان تماشای درختان رنگارنگ همراه با نم‌نم خاص باران لحظات عاشقانه‌ و جالبی را پیش روی خود دارید و در زمستان نیز دانه‌های برف این بوستان را پوشانده و چشم‌اندازی رویایی را در معرض بازدید همگان قرار می‌دهد.

چگونه به گلابدره برویم؟

برای رفتن به بوستان گلاب دره شما می‌توانید از میدان تجریش و خیابان دربند به راحتی بوستان گلاب دره را پیدا کنید. و اگر قصد دارید با تاکسی بروید می‌توانید از ماشین‌های میدان تجریش هم (تجریش-آبک) استفاده کنید که در ابتدای بوستان گلاب دره پیاده می‌شوید. و همچنین تاکسی‌های تجریش-باغ فیض هم گزینه‌ای بسیار مناسب برای رفتن به بوستان گلاب دره هستند. اگر با اتومبیل شخصی قصد دارید به این مکان بروید می‌توانید از سمت میدان قدس یا تجریش حرکت کنید و سپس وارد خیابان شکیبایی شوید و از آنجا شما تنها با 15 دقیقه پیاده‌روی از اول خیابان اسداللهی به پارک گلاب دره می‌رسید.

آدرس پارک گلابدره

تهران، خیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان الفت، خیابان پندار، خیابان شکیبایی

تلفن
ساعت کاری هرروز از ساعت 10 صبح تا 21
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پارک گلابدره» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پارک گلابدره فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.