زمان مطالعه: 2 دقیقه
پارک بعثت تهران

پارک بعثت تهران

پارک بعثت پارکی بسیار زیبا و با امکانات فراوان واقع در منطقه 16 تهران می‌باشد.

پارک بعثت تهران به پارک خزانه نیز معروف است این پارک با مساحتی بیش از 50 هکتار در جنوب تهران واقع شده .این محیط زیبا یکی از بزرگترین و سرسبزترین پارک تهران است. و نزدیک بودن بوستان بعثت به ترمینال جنوب موجب شده تا به استراحت گاهی برای مسافران تبدیل شود. پوشش گیاهی وسیع پارک بعثت تاثیر بسزایی بر آب و هوای پایتخت کشور دارد و بسیاری از اهالی خیابان های جنوبی تهران میتوانند به راحتی از فضای آرامش بخش و طبیعت سرسبز آن بهره‌مند شوند. برای آشنایی بیشتر با این پارک در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید. 

پارک بعثت کجاست؟

پارک بعثت تهران

پارک بعثت تهران

پارک بعثت پارکی با مساحت 530 هزار متر مربع واقع در شهر تهران می‌باشد. ساخت پارک بعثت تهران از سال 1348 آغاز شد و با گسترش پیدا کردن محوطه های اطراف و بازسازی آن در سال 1352 افتتاح شد. و این پارک تاثیر بسزایی در بهبود آب و هوای این منطقه داشته است.

امکانات پارک بعثت چیست؟

  1. قطار 
  2. قایقرانی
  3. رستوران
  4. کتابخانه عمومی
  5.  سالن روباز آمفی تئاتر
  6. نمازخانه و سرویس بهداشتی
  7.  زمین های بازی مجهز برای کودکان
  8. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  9.  شهربازی پارک خزانه و آلاچیق های متعدد
  10. زمین‌ های ورزشی مانند زمین فوتبال و زمین تنیس
  11. زمین‌ های بازی مجهز به وسایل بازی استاندارد برای کودکان 

برنامه و جشنواره فصلی پارک بعثت

 سالن آمفی تئاتر پارک بعثت تهران مانند بسیاری از پارک های بزرگ و مجهز در سراسر شهر تهران به صورت دوره ای و در مناسبت های ویژه و مختلف برنامه های بسیار آموزنده ایی را برگزار می‌کند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم برنامه های ویژه ای مانند مرثیه خوانی. جشن های مذهبی. کلاس های ورزشی. کارگاه های هنری و کلاس های مذهبی در این محل اجرا می‌کنند.

راه های دسترسی به پارک بعثت تهران

آدرس در جنوب تهران در نزدیکی ترمینال مسافربری جنوب واقع شده است. از سمت جنوب به بزرگراه بعثت.
از سمت غرب به خیابان محمد بخارایی و از سمت شرق به خیابان شهید صابونیان منتهی می‌شود.
تلفن 02155042060
ساعت کاری  پارک بعثت به صورت شبانه روزی برای عموم مردم که می‌خواهند روزی شاد را تجربه کنند باز است.
برای بسیاری از مسافران ترمینال جنوب مکانی امن و آرام برای استراحت می باشد.

ترمینال جنوب یکی از نزدیک ترین و راحت ترین راه های دسترسی به پارک بعثت است.
این پارک دسترسی بسیار آسانی به ایستگاه مترو و ایستگاه های اتوبوس دارد. نزدیک ترین ایستگاه BRT به پارک بعثت ایستگاه مولوی است. و اگر شما با مترو قصد رفتن به بوستان بعثت را دارید نزدیک ترین ایستگاه مترو که همان مترو ترمینال جنوب است فاصله ای 900 متری با پارک بعثت دارد. و بهترین وسیله برای رفتن به پارک بعثت استفاده از مترو و ایستگاه پایانه جنوب می‌باشد .که مسیر بسیار کوتاه تا پارک را دارد. اگر برای رفتن به پارک بعثت از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنید باید از یکی از بزرگراه های شهید نواب و یا امام علی بروید که به بزرگراه بعثت هم نزدیک تر هستند. پارکینگ های بزرگی در اطراف پارک وجود دارند و به این ترتیب شما هیچ مشکلی برای پارک ماشینتان ندارید. نکته مهم اینجاست که پارک بعثت در محدوده طرح زوج و فرد قرار گرفته است و قبل از حرکت با وسیله شخصی تان باید اطلاعات کافی را از سازمان راه بدست آورید.

نظر خود را درباره «پارک بعثت تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پارک بعثت تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.