زمان مطالعه: 4 دقیقه
وسایل ضروری برای پیک نیک

وسایل ضروری برای پیک نیک

در هنگام رفتن به پیک نیک باید تمام وسایلی که لازم می شود را با خود ببرید.

آماده کردن وسایل مورد نیاز برای پیک نیک از جمله کار های مهمی است. حتما می‌دانید که وسایل مناسب پیک نیک چقدر در خوش گذشتن برنامه تفریحی‌ و سفرتان نقش دارد. در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید تا با وسایل ضروری برای پیک نیک آشنا شوید.

وسایل مورد نیاز تفریح و گردش

جعبه کمک های اولیه

هنگام رفتن به یک پیک نیک ممکن است هر اتفاقی بیفتد، پس حتما با خود یک کیت کمک های اولیه کوچک ببرید. وسایل هایی که داخل جعبه کمک های اولیه باید وجود داشته باشد عبارتند از:

  1. کرم ضد آفتاب
  2. کرم ضد خارش
  3. نخ دندان
  4. آنتی اسیدها
  5. چسب زخم 
  6. قرص مسکن
  7. باند
  8. ضدعفونی کننده
  9. داروهایی که روزانه مصرف می کنید

زیرانداز

زیرانداز برای پیک نیک
زیرانداز ازجمله وسایل ضروری پیک نیک

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای پیک نیک به طور قطعی زیرانداز است.دقت کنید با توجه به کیفیت پیک نیک و تعداد نفرات، زیرانداز مناسب همراه خود ببرید. جنس زیرانداز نیز مهم است طوری که برای نشستن روی چمن و یا سواحل ماسه‌ای نیاز به یک زیرانداز ضد آب است. زیراندازهایی هم که به شکل کیف هستند، حمل بار را راحت‌تر می کنند.

کیسه های زباله

برای کمک به حفظ و نگهداری ازمحیط زیست حتما با خود کیسه های زباله ببرید تا آشغال های تنقلات استفاده شده را در یک جا جمع کرده و در طول مسیر، درون یک سطل زباله بریزید.درست است که پوست میوه ها تجزیه می شوند و به طبیعت باز می گردند اما برای افرادی که بعد از شما به آنجا می آیند باعث ایجاد منظره زشت و بویی نامطبوع می شود بنابراین آنها هم در کیسه گذاشته و درون سطل زباله بیندازید.

بالش و پتوی سبک

ممکن است برای مدتی رانندگی‌کرده و نیاز به استراحت داشته باشید، پس برای استراحت راننده پیشنهاد میکنیم تا حتما بالش کوچک و پتوی مسافرتی همراه خود داشته باشید. اگر هم به همراه خود کودک داشته باشید بردن پتو و بالش حتمی باید باشد.

حوله کاغذی یا دستمال کاغذی

بعد از گشت و گذار و گردش، و بعد از شستن درست و صورت نیاز هست که با حوله دست و صورتتان را خشک کنید یا اینکه برای تمیز کردن وسایلی مثل قاشق و چنگال و حتی تمیز کردن سفره به یک دستمال کاغذی حتما نیاز خواهید داشت. پس‌هنگام سفر حتما به همراه خود حوله یا دستمال کاغذی داشته باشید.

سبد پیک نیک

سبد پیک نیک
سبد پیک نیک

موقع رفتن به سفر حتما با خود یک سبد ببرید تا هم وسیله‌ای در خانه جا نگذارید و هم در هنگام جمع‌کردن وسایل سریع عمل کنید. ازجمله وسایل که باید در سبد بگذارید عبارتند از:

  1. چای یا قهوه
  2. قند و شکر
  3. نمک
  4. مایع ظرفشویی و اسکاج
  5. کبریت یا فندک
  6. بشقاب ملامین به تعداد
  7. چاقو
  8. قاشق و چنگال به‌ تعداد
  9. لیوان درب دار به تعداد
  10. کیسه زباله
  11. سفره یک بار مصرف
  12. ماهیتابه کوچک
  13. سبد کوچک

آب

یکی‌دیگر از ضروری ترین وسایل پیک نیک آب است. قبل از حرکت میزان آبی که مصرفی می کنید را تخمین زده و با خود ببرید. چون که با توجه به جایی که می روید، نوع غذایی که می خورید و مقدار آبی که قرار است بنوشید و همچنین تعداد نفرات که در پیک نیک حضور دارند آب مصرفی متفاوت خواهد بود.

چراغ قوه

اگر قصد دارید شب را نیز در دل طبیعت سپری کنید پس‌حتما چراغ قوه نیز با خود ببرید.

صندلی مسافرتی

صندلی مسافرتی برای پیک نیک
صندلی مسافرتی برای پیک نیک

نشستن روی زمین برای برخی افراد خوشایند نیست. در این صورت بردن صندلی مسافرتی ضروری است و چون تقریبا تمام صندلی‌های مسافرتی ساختار تاشو دارند، فضای کمتری را اشغال می کنند. بعضی از این صندلی ها پشتی نیز دارند به همین دلیل راحت تر هستند.

دوربین دو چشمی

اگر مکان پیک نیکتان دل کوه و دشت‌باشد برای شناخت محیط و بیشتر لذت‌بردن از طبیعت به یک دوربین دو چشمی نیاز خواهید داشت. این دوربین‌ها کیفیت‌های گوناگون با قدرت‌های دید متفاوت دارند، شما طبق نیازتان یکی را تهیه کرده و با خود ببرید.

پاور بانک

وجود یک پاور بانک یا باتری اکسترنال موقع رفتن به پیک نیک یکی دیگر وسایل ضروری در پیک نیک هست که به کمک آن در یک سفر کوتاه پاسخگوی نیاز چند نفر و در یک سفر چند روزه، پاسخگوی نیاز خودتان خواهد بود. این باتری‌ها ظرفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی دارند و مجهز به لامپ های led برای استفاده در مواقع اضطراری می باشند.

چادر مسافرتی

چادر مسافرتی از وسایل ضروری پیک نیک
چادر مسافرتی از وسایل ضروری پیک نیک

یکی از نیازهای اساسی برای گردشگرانی که قصد اقامت در مکانی را دارند، همراه داشتن چادر مسافرتی مناسب است. بسته به تعداد نفرات چادر مناسب با خود ببرید.

بطری های آب یخ

برای اینکه بتوانید از آب سرد استفاده کنید و همچنین غذا های سرد را سرد نگه دارید لازم است که با خود بطری های آب یخ داشته باشید.

دستمال مرطوب

برای اینکه بتوانید از آلودگی‌به دور باشید لازم است دستمال مرطوب با خود همراه داشته باشید.

آفتابه سفری

اگر جایی که برای پیک نیک انتخاب کردید، دارای سرویس بهداشتی یا آب نبود این وسیله بسیار بهتون کمک می‌کند.

مبدل برق خودرو

یکی از وسایل پرکاربرد هر پیک‌نیکی، همراه بردن یک مبدل یا اینورتر خودرو می باشد. به کمک این وسیله ‌به راحتی می‌توان برق 12 ولت مستقیم باتری را به 220 ولت شهری تبدیل کرد.در این صورت نگران وسایلی مانند تبلت، لپ تاپ، شارژر گوشی، اسپیکر، لامپ و ... نباشید. فقط دقت کنید تا مبدلی متناسب با توان مصرفی وسایل برقی خود به همراه داشته باشید. مبدل های خودرو در برندها و توان­‌های مختلف از 100 تا 2000 وات در بازار وجود دارند.

لباس و کفش مناسب

بسته به نوع جایی که می روید باید لباس مناسب با خود ببرید بر فرض مثال اگر می خواهید به کوه بروید، حتما کفش کتونی بپوشید. قبل از رفتن به پیک نیک درباره آب و هوای آن محل تحقیق کنید تا بتوانید لباس مناسب با آن همراه داشته باشید.

وسایل سرگرمی 

حتما با خود وسایل سرگرمی ببرید طبق سلیقه تان می‌توانید وسایل سرگرمی مختلف همراه خود داشته باشید از توپ گرفته تا طناب و وسایل مختلف.

وسایل مورد نیاز آشپزی

بسته به نوع غذایی که نوش جان می کنید وسایل ضروری متفاوت خواهد بود.برای پخت غذاهای کبابی وسایل هایی که نیاز دارید عبارتند از:

  1. منقل
  2. سیخ
  3. سینی
  4. باد بزن
  5. ژل آتش زا
  6. کبریت

برای پخت غذاهای سرخ کردنی وسایل مورد نیاز عبارتند از:

  1. روغن
  2. ماهی‌تابه
  3. زیر قابلمه

برای تهیه چای آتشی نیز به یک قوری مخصوص برای جوشاندن و دم‌کردن چای نیاز دارید.

نظر خود را درباره «وسایل ضروری برای پیک نیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره وسایل ضروری برای پیک نیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.