زمان مطالعه: 6 دقیقه
وسایل ضروری باشگاه خانگی؛ از تردمیل تا صندلی ماساژ

وسایل ضروری باشگاه خانگی؛ از تردمیل تا صندلی ماساژ

قبل از بستن ساک ورزشی خود این نکته را فراموش نکنید که فقط با انتخاب چند وسیله‌ی اساسی مانند خرید تردمیل و صندلی ماساژ می‌توانید باشگاه را به خانه بیاورید.

چه چیز شما را پس از یک روز کاری پرمشغله سر حال می‌آورد؟ چه چیزی می‌تواند به بهبود سلامتی جسمی و روحی‌تان کمک دهد؟ چطور می‌توانید افراد خانواده را به ورزش‌کردن ترغیب کنید؟ چطور می‌توانید سالمندان و افرادی را که در دوره‌ی نقاهت به سر می‌برند به فعالیت وا دارید؟ اصلا بهترین فعالیت برای پرکردن اوقات فراغتتان چیست؟

به نظر می‌رسد برای جواب‌دادن به تمام این سوالات، پاسخی بهتر از رفتن به باشگاه یا یک ماساژ خوب وجود ندارد. اما قبل از بستن ساک ورزشی خود این نکته را فراموش نکنید که فقط با انتخاب چند وسیله‌ی اساسی مانند خرید تردمیل و صندلی ماساژ می‌توانید باشگاه را به خانه بیاورید. با وجود چنین تجهیزاتی در کنارتان، بهترین راهکار را برای کاهش خستگی‌های جسمی و روحی در اختیار دارید. همچنین نه شما و نه دیگر اعضای خانواده، هیچ بهانه‌ای برای به‌تأخیرانداختن ورزش نخواهید داشت.

در کل باید بگوییم که بیشتر ما از نیاز خود به ورزش و ماساژ آگاه هستیم؛ ولی گاهی از فواید تداوم آن آگاهی نداریم یا شرایط انجامش برایمان ممکن نیست. دقیقا به همین بهانه، در این مبحث وجود تجهیزاتی چون صندلی ماساژ در منزل و خرید تردمیل خانگی را بررسی می‌کنیم. ما به شما کمک می‌دهیم تا با دیدی باز درباره‌ی مزایای باشگاه‌های خانگی و تفاوت آن‌ها با دیگر باشگاه‌های ورزشی بدانید.

خرید تردمیل و صندلی ماساژ برای باشگاه خانگی چه مزایایی دارد؟

گاهی از خود می‌پرسیم که آیا وجود صندلی ماساژ در منزل یا خرید تردمیل برای خانه بیش از تمرین در باشگاه مؤثر است؟ در پاسخ باید بگوییم این دقیقا مانند مقایسه‌ی غذای خانگی و رستورانی است. به نظر می‌رسد که برای رفع نیازهایمان وجود هر دو لازم است.

اگر شما هم به زندگی سالم و ورزش علاقه دارید، قطعا بارها برایتان پیش آمده است که قبل از برداشتن ساک ورزشی خود، به هزارویک دلیل برنامه‌ریزی‌تان به هم بریزد. خستگی، کمبود زمان، فاصله تا باشگاه، هزینه‌های گزاف و بسیاری موارد دیگر درست مانند سدی جلوی راهتان هستند.

همچنین اینکه چطور در میان مشغله‌های روزمره جایی برای ورزش خالی کنیم یا با خستگی روزانه‌ای که داریم چطور برای ماساژ راهی شویم نیز خود نیاز به فکر دارد. در این مواقع یک باشگاه خانگی همان چیزی است که برای پیداکردن انگیزه نیاز دارید. حتی اگر اتاقی برای تمرین اختصاصی ندارید، هیچ اشکالی ندارد، حتی یک گوشه از زیرزمین می‌تواند کارتان را راه بیندازد.

در کل ورزش‌کردن در خانه به‌همان اندازه‌ی ورزش در باشگاه موثر است. البته هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ اما انجام مداوم تمرین همان چیزی است که نیاز به وجود یک باشگاه خانگی را برجسته‌تر می‌کند.

خرید تردمیل و صندلی ماساژ برای باشگاه خانگی
خرید تردمیل و صندلی ماساژ برای باشگاه خانگی

باشگاه ورزشی فضایی وسیع در اختیارتان قرار می‌دهد در حالی که باشگاه خانگی فضایی اختصاصی را در هر زمان از شبانه‌روز که بخواهید فراهم می‌کند. این به‌معنای انعطاف‌پذیری و کارآمدتربودن است؛ اما فواید باشگاه خانگی به اینجا ختم نمی‌شود و می‌توانیم موارد دیگری نیز ذکر کنیم:

  • فاصله‌ی شما تا باشگاهتان فقط چند قدم است. این یعنی در درازمدت به‌طور نامحدود در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد و زمان بیشتری برای انجام بقیه‌ی امور زندگی دارید. تمرین 45‌دقیقه‌ای شما در واقع فقط 45 دقیقه طول می‌کشد و این بر خلاف زمانی است که به باشگاه نزدیک خانه می‌روید. برای رسیدن به باشگاه بعد از رانندگی یا استفاده از تاکسی، آماده‌شدن در رختکن، صحبت با افراد مختلف و سپس بازگشت به خانه زمانی طولانی صرف می‌کنید.
  • با داشتن یک صندلی ماساژ یا خرید تردمیل، اگر زمان تمرین خود را در باشگاه به هر دلیلی از دست دادید یا اگر با زنگ ساعت صبح از خواب بیدار نشدید، دنیا به پایان نمی‌رسد. در واقع شما هستید که به باشگاه زمان می‌دهید و باز هم فرصت تمرین دارید.
  • در باشگاه اختصاصی، قرار نیست که در صف صندلی ماساژ بمانید. حتی فقط با خرید تردمیل برای باشگاه خانگی خود مجبور نیستید تمرین دیگران را تماشا کنید تا به اتمام برسد.
  • البته که هزینه‌ی خرید تردمیل و صندلی ماساژ نسبت به پرداخت هزینه‌های باشگاه بیشتر است؛ اما با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که در این معامله سود خواهید کرد. چنانچه هزینه‌های اولیه‌ی عضویت ماهیانه در باشگاه و هزینه‌های رفت‌وآمد را در درازمدت محاسبه کنید، به صحت این قضیه پی خواهید برد.

پس از محاسبه‌ی هزینه‌ها نیز می‌توانید میزان آن را در تعداد افراد خانواده ضرب کنید. می‌بینید که کم‌کم این رقم افزایش می‌یابد. البته این را هم فراموش نکنید که هزینه‌های خرید تجهیزات، با نگاهی به افزایش قیمت‌ها نوعی سرمایه‌گذاری هم محسوب می‌شود.

  • تجهیزات این باشگاه را فقط شما و افراد خانواده‌تان استفاده می‌کنید. این بدان معناست که وسایل باشگاه شما کمترین میزان میکروب را دارند، درست مانند ظروف آشپزخانه که فقط مختص شما و خانواده‌تان هستند.

وسایلی که حتما باید برای باشگاه خانگی خود بخرید

با این تفاسیر بهترین راه برای انجام مداوم و بدون‌وقفه‌ی ورزش، ایجاد یک باشگاه خانگی، هرچند کوچک است، حتی اگر این باشگاه را فقط با خرید تردمیل راه‌اندازی کنید. سرمایه‌گذاری برای سلامت و تناسب اندام چیزی جز سود به همراه ندارد. کافی است که اتاق‌های خالی، زیرزمین‌ها یا هر فضای بدون استفاده‌ی دیگری را به یک باشگاه ورزشی خانگی تبدیل کنید.

اگر شما هم به فکر ایجاد فضای تناسب اندام خصوصی خود هستید، هیجان شما را کاملا حس می‌کنیم؛ اما انتخاب صحیح تجهیزات چیزی نیست که به‌راحتی از آن بگذرید. فراموش نکنید که همیشه زمانی برای اضافه‌کردن تجهیزات بیشتر وجود دارد. مهم‌تر از همه خرید غیراصولی باعث شلوغ‌شدن سالن بدنسازی شما می‌شود و حتی سردرگمتان می‌کند.

مهم‌ترین نکته در هنگام انتخاب وسایل این است که دستگاه ورزشی را با توجه به فضا، نیاز و علایق خود انتخاب کنید. اگر به‌طور تصادفی تجهیزاتی را انتخاب کنید که هرگز استفاده نمی‌کنید، نتیجه‌ای جز دورریختن هزینه‌ها انتظارتان را نمی‌کشد.

این روزها بهترین راه برای انتخاب تجهیزات ورزشی، مراجعه به سایت‌های معتبر لوازم و تجهیزات ورزشی است. چنین سایت‌هایی با ارائه‌ی تجهیزاتی از برندهای مختلف، دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند.

البته که وسایل مختلف ورزشی فواید گوناگونی دارند؛ ولی برای شروع برخی از بهترین تجهیزات به حساب می‌آیند.

خرید تردمیل خانگی

در اولین قدم برای تجهیز یک باشگاه خانگی باید دستگاهی انتخاب کنید که بتوانید با آن تمرین‌های کاردیو را انجام دهید. ابزارهای فراوانی هستند که مزایای یک فعالیت کاردیو را به شما می‌دهند؛ اما با خرید تردمیل وسعت انتخاب بیشتری برای تمرین خواهید داشت.

این وسیله مدت‌هاست که به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ورزشی خانگی، افزایش تناسب اندام و افزایش توانایی‌های قلبی شناخته شده است. این دستگاه می‌تواند نیاز تمامی افراد را ‌از هر سن و جنسیتی برآورده کند.

قسمت جالب قضیه اینجاست که زمان خرید تردمیل می‌توانید بسته به نیاز خود و بودجه‌ای که دارید بهترین مورد را انتخاب کنید. خوشبختانه این روزها در سایت‌های معتبر اطلاعات کاملی از قابلیت‌ها و مزایای این دستگاه در سطوح مختلف وجود دارد که می‌تواند کمکتان دهد.

هالتر و دمبل

اگر به‌دنبال انجام تمرین‌های قدرتی هستید، وجود این تجهیزات از کاملا کارآمد است. استفاده از آن‌ها به شما امکان می‌دهد تا تمرین‌ها را به‌روش‌های مختلفی اجرا کنید. گذشته از این موارد دست شما برای انتخاب باز است؛ چراکه تنوع محصول خوبی دارند. حتی پس از مدتی به‌راحتی می‌توانید به تعداد آن‌ها اضافه کنید. 

مقر وزنه‌ها

این وسیله در نظم‌دهی باشگاه کوچک شما تأثیری اساسی دارد. گذشته از آن امکان انتخاب ابزار را با سرعت و سهولت بیشتری فراهم می‌کند.

ساک ورزشی

البته که برای رفتن به باشگاه خانگی به ساک ورزشی نیاز ندارید؛‌ ولی وجود آن می‌تواند به نظم‌دهی بیشتر باشگاهتان کمک دهد. همچنین این را هم نباید از یاد ببرید که ممکن است برای رفتن به باشگاه خارج از منزل به آن نیاز پیدا کنید.

خرید صندلی ماساژ
خرید صندلی ماساژ

صندلی ماساژ

ماساژ به شما کمک می‌دهد تا بعد از تمرین درد و انقباض کمتری در عضلات احساس کنید. ورزش روزانه می‌تواند باعث انقباض عضلات و سفتی آن‌ها شود. این بدان معناست که ممکن است احساس درد تمرین بعدی شما را به تعویق بیندازد.

اما با ماساژ انعطاف‌پذیری بیشتری را در حرکات خود حس می‌کنید. از همه مهم‌تر ماساژ گردش خونتان را بهبود می‌بخشد و هر لخته و انسداد ایجاد‌شده‌ی تصادفی را رفع می‌کند.

حتی در صورتی که خسته هستید و انرژی ورزش‌کردن ندارید، ماساژ سلامت روانتان را تقویت می‌کند. این به‌معنای ترشح هورمون شادی (اندورفین) است. بنابراین وجود چنین وسیله‌ای در باشگاه خانگی شما می‌تواند بهترین شرایط را فراهم کند.

نتیجه‌گیری

شرایط زندگی در دنیای امروز نیاز ما به حضور در باشگاه‌های ورزشی را ضروری می‌کند؛ اما گاهی همین شرایط زندگی سدی بزرگ برای اجرای برنامه‌های ورزشی است. در این صورت ایجاد یک باشگاه خانگی کوچک با توجه به نوع نیازتان می‌تواند راه‌حل خوبی برای حفظ مداوم برنامه‌ی تمرینی شما به حساب بیاید.

خرید تردمیل یا صندلی ماساژ تمام چیزی نیست که از ورزش و حفظ آرامش روحی و جسمی انتظار دارید؛ ولی می‌تواند حداقل نیاز شما را برطرف کند. برای انتخاب چنین تجهیزاتی ما مراجعه به سایت‌های معتبر و آنلاین فروش لوازم ورزشی را پیشنهاد می‌دهیم.

در چنین فروشگاه‌هایی کیفیت، قابلیت‌ها و مزایای هر دستگاه به‌وضوح ذکر شده است. علاوه بر این، اعتبار آن‌ها حکم می‌کند تا با ارائه‌ی مشاوره و پاسخگویی به سؤالات باقیمانده، هیج جای ابهامی برای مخاطبان خود نگذارند.

نظر خود را درباره «وسایل ضروری باشگاه خانگی؛ از تردمیل تا صندلی ماساژ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره وسایل ضروری باشگاه خانگی؛ از تردمیل تا صندلی ماساژ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.