زمان مطالعه: 2 دقیقه
وایز چیست؛ معرفی ترنسفر وایز + تاریخچه

وایز چیست؛ معرفی ترنسفر وایز + تاریخچه

وایز یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری مالی است که عملیات همزمان انتقال پول و تبدیل ارز را انجام می‌دهد.

وایز یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری مالی در جهان است که در کشور انگلستان واقع شده است. برای آنکه با سرگذشت و تاریخچه کمپانی وایز آشنا شوید تا پایان این متن همراه آسمونی باشید.

آشنایی با وایز

وایز (Wise) یکی از سیستم‌های پرداخت آنلاین است که به واسطه آن می‌توان پول مورد نظر را به خارج از کشور ارسال کرد و یا تبادلات ارز را توسط آن انجام داد. این سیستم پرداخت به صورت بین المللی فعالیت می‌کند و با اتصال به کارت‌های اعتباری امکان خرید کالا در کشور‌های مختلف را ایجاد می‌کند. سرویس وایز در ابتدا با نام وایز ترنسفر (Wise Transfer) شناخته می‌شد که بعدا نام آن تغییر پیدا کرد و به حالتی جامع‌تر تبدیل شد. این سرویس در سال 2011 توسط دو فعال تجاری اهل کشور استونی ایجاد شد.

وایز (وایز ترانسفر)
وایز (وایز ترانسفر)

 

تاریخچه وایز

وایز ترنسفر در سال 2011، توسط تاوت هنریکوس ایجاد شد. هنریکوس اولین کارمند اسکایپ بود که بعده‌ها ایده خلق یک شرکت فناوری مالی را مطرح کرد و با کمک مشاوره‌های مالی کریستو کارمن توانست وایز را ایجاد کند. در اولین سال فعالیت وایز، مقدار تراکنش‌های انجام شده، ده میلیون یورو براورد می‌شد. در سال 2012، روزنامه گواردین لیست بزرگترین پروژه‌های استارت آپی حوزه فناوری در شرق لندن را معرفی کرد که برند وایز ترنسفر یکی از 20 شرکت برتر در این زمینه شناخته شد.

در ماه آوریل 2013، به دلیل فشار‌های وارد شده از طرف بانک‌ها، وایز دیگر اجازه خرید بیت کوین را به مشترکان خود نداد. سایت مستقل مونیتو، در یک مقایسه کلی نشان داد که استفاده از وایز به عنوان یکی از راه انتقال پول، به صورت میانگین 83 درصد ارزان‌تر از چهار بانک برتر کشور انگلیس بود.

خالقین وایز (از راست به چپ): تاوت هنریکوس و کریستو کارمن
خالقین وایز (از راست به چپ): تاوت هنریکوس و کریستو کارمن

هزینه‌های انتقال وجه در وایز به قدری پایین بود که در سال 2017، بانک انگلیسی سانتاندر اعلام کرد که اگر هزینه‌های دریافت شده به اندازه وایز کاهش یابد، 84% از درآمد سالیانه خود را از دست خواهد داد. میزان محبوبیت وایز در سراسر دنیا به قدری افزایش یافت که وایز ادعا کرد در هر ماه بیش از 1 میلیارد یورو از طریق سرویس وایز منتقل می‌شود و بعد از گذشت شش سال، این شرکت در نهایت به سودآوری رسیده است.

در 21 ژانویه 2021، اسکای نیوز اعلام کرد که وایز با گلدمن ساکس و موگان استنلی را برای ایجاد هماهنگی در هنگام عرضه اولیه عمومی، منصوب کرده است. به همین منظور، تنها یک ماه بعد، این کمپانی برند خود را از وایز ترنسفر، به وایز تغییر داد و دامنه اینترنتی جدیدی را برای خود انتخاب کرد تا نشان دهد که خدمات پیشنهادی این کمپانی فراتر از انتقال وجه به صورت بین المللی خواهد بود.

نحوه انتقال وجه به وسیله وایز

وایز برای انتقال‌های بین المللی به صورت همزمان همانند یک صرافی و سرویس انتقال پول عمل می‌کند. به این صورت که فرد فرستنده، وجه انتقالی را با واحد پولی کشور خود ارسال می‌کند. بسته به آن که فرد دریافت کننده در کدام کشور واقع باشد، پول ارسالی از ارز مبدا به ارز مقصد تبدیل می‌شود و سپس به حساب دریافت کننده واریز می‌شود. با استفاده از این حرکت، ارز از کشور خارج نمی‌شود و تنها معادل مبلغ پرداختی، به حساب دریافت کننده واریز می‌گردد و وایز کارمزد خود را دریافت می‌کند.

همین ویژگی وایز باعث می‌شود تا هزینه‌های اضافی تبدیل ارز از بین برود و انتقال وجه با استفاده از وایز به قدری مقرون به صرفه شود تا بانک‌های بریتانیایی نتوانند در برابر آن مقاومت کنند. با این حال باید در نظر داشت که انجام تمامی مراحل تراکنش انجام شده، از ارسال پول تا تبدیل و انتقال آن به حساب دریافت کننده، ممکن است تا چندین روز به طول بیانجامد.

 

نظر خود را درباره «وایز چیست؛ معرفی ترنسفر وایز + تاریخچه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره وایز چیست؛ معرفی ترنسفر وایز + تاریخچه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.