زمان مطالعه: 2 دقیقه
واچر هتل

واچر هتل

واچر به معنی سند و مدرک بوده و در صنعت گردشگری کاربرد دارد. با استفاده از واچر هتل شما میتوانید هتل رزرو کنید.

واچر اصطلاحی پرکاربرد در صنعت گردشگری بوده و معمولا زمانی استفاده می‌شود که مسافر اقدام به خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل می‌کند. کلمه واچر به هر مولفه‌ای در سفر که هزینه‌های آن از قبل پرداخت شده است اختصاص پیدا می‌کند. واچر درواقع سندی است که ثابت می‌کند شما هزینه هتل، هزینه تور، هزینه بلیط هواپیما و … را پرداخت کرده‌اید. برای اطلاعات بیشتر در مورد واچر هتل در ادامه مطلب با آسمونی همراه شوید.

واچر هتل چیست؟

واچر (Voucher) به معنی سند و مدرک است. معمولا اصطلاحی پرکاربرد است که در صنعت گردشگری بیشتر استفاده می‌شود. این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که مسافر بخواهد بلیط هواپیما یا هتل رزرو کند. 
واچر هتل برگه ای است که آژانس های مسافرتی صادر می کنند و از طرف هتل به صورت رسمی تأیید و ارائه می شود، همچنین سندی است که شما در کشور مقصد در تاریخ مشخص شده ای محلی برای اقامت برگزیده‌اید. بنابراین چنانچه مستقیماً از خود هتل درخواست رزرو اتاق دهید فقط تائیدیه رزرو به شما ارائه می شود نه واچر.
کلمه واچر به هر مولفه ای در سفر که هزینه های آن از قبل پرداخت شده باشد اختصاص می یابد. واچر هتل ممکن است فقط شامل بخشی از هزینه های اقامت در هتل باشد و یا کل هزینه های اقامت در هتل را در بر گیرد. 

تاییدیه رزرو هتل چیست؟

تاییدیه رزرو هتل درواقع همان کانفرم نامبر هتل است که بصورت یک کد منحصر به فرد بر روی واچر هتل درج می گردد و با کد سیستم هتل مطابقت دارد.

واچر هتل شامل چه اطلاعاتی است؟

اطلاعات فرم واچر هتل
اطلاعات فرم واچر هتل

اطلاعات آژانسی است که شما از طریق آن هتل را رزرو کردید و اطلاعات مسافران که باید بدون کوچک ترین اشتباهی درج شوند. حتما شما قبل سفر این اطلاعات مهم را چک کنید تادر صورتی که در ثبت آن اشتباهی رخ داده باشد بتوانید نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.

شماره شناسایی تامین کننده اقامت

شماره کانفرم هتل یا همان تأییدیه رزرو هتل که به صورت کدی منحصربه‌فرد روی واچر هتل درج میشود و با کدی که در سیستم هتل ثبت شده کاملا تطابق دارد. اطلاعات هتل، آدرس هتل، تعداد اتاق ها و نوع اتاقی که رزرو می‌شود در واچر هتل به ثبت می‌رسد. 

چرا باید واچر رسمی داشته باشیم؟

این سند برای دریافت ویزا بسیار امری مهم و ضروری است و همچنین بعد از دریافت ویزای خود و برای وارد شدن در کشور مقصد میبایستی این مدرک را همراه خود داشته باشید در صورت درخواست مامور رسیدگی به مدارک مورد نیاز بتوانید ارائه دهیدتا از اقامت محل شما مطمئن گردند. 

نکات بعد از دریافت واچر 

بعد از ثبت رزرو خود حتما واچر را دریافت می‌کنید و توصیه می‌شود اطلاعات روی آن را حتما مشاهده فرمایید، چون اگر اشتباهی رخ داده باشد و یا تغییراتی با درخواست شما داشته باشد سریعا نسبت به اصلاح آن اقدام نمایید. در زمان درخواست ویزا حتما به این موضوع مهم توجه داشته باشید که واچر هتلی که انتخاب میکنید واقعی و رسمی باشد. که بیان کننده نام ،طول مدت اقامت ،تاریخ، آدرس هتل،در هتل مورد نظر شما باشد. دقت داشته باشد اتاق دقیقا طبق مندرجات روی واچر به شما تحویل داده می‌شود. اگر واچر هتلی که ارائه می‌دهید جعلی  باشد یا فاقد اطلاعات لازم باشد سفارت با درخواست شما موافقت نخواهد کرد و ویزای شما ریجکت می‌شود پس در امر انتخاب واچر هتل صادقانه  عمل کنید تا سفر نیز به شما خوش بگذرد. 

نظر خود را درباره «واچر هتل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره واچر هتل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.