زمان مطالعه: 3 دقیقه
تکراری ترین نتیجه در والیبال ایران و صربستان!

تکراری ترین نتیجه در والیبال ایران و صربستان!

تیم ملی والیبال ایران در آخرین و حساس ترین نبرد خود در برابر شاگردان ایگور کولاکوویچ رفت و (3-0) پیروز شد.

تیم والیبال ایران با برد(3-0) مقابل صربستان جواز حضور در مرحله دوم لیگ ملتهای والیبال را به دست آورد. ایران در برابر صربستان کار دشواری نداشت و پس از برد(35-33) در ست دوم، در ستهای بعدی با نتایج(25-21) و (25-12) به برتری دست یافت و حضور خود را در مرحله بعدی قطعی ساخت.

برای ایرانیان، والیبال صربستان یک حریف خوش یمن هست. زمانی که دو تیم در 22 نوامبر 2011 در رقابتهای جام جهانی مقابل هم قرار گرفتند، ایران هرگز سابقه برد مقابل یک تیم اروپایی را در این رقابتها نداشت. برد(25-17) ایران در ست اول با دو برد (25-18) و (25-21) صربستان در ستهای بعدی همراه شد تا شاگردان خولیو ولاسکو تا آستانه شکست در این مسابقه پیش بروند. اما یک برد (25-21) در ست چهارم، کار را به ست پنجم کشاند و سرانجام ایران با برتری(15-11) در آخرین ست، هم بازی را (3-2) برد و هم تابوی شکست ناپذیری قدرتهای اروپایی را در هم شکست.

یک سال بعد در روز 9 ژوئن، ایران و صربستان در « توکیو متروپولیتن ژیمناسیوم» لندن بازماند.

در سال 2013 و رقابتهای لیگ جهانی هم داستان خوش یمنی صربها برای ایران تکرار شد. والیبالیستهای تیم ملی بعد از دو باخت پیاپی مقابل روسیه، در هفته سوم و روز 21 ژوئن میزبان صربها بودند. صربها دو ست اول را به شکلی میلیمتری و با نتایج (26-24) و (25-23) بردند. اما اسیر بازگشت ایران شدند و در ستهای بعدی امتیازات آنها از 17 و 14 بیشتر نشد. به نظر می آمد باز هم صربها اولین برد ایران در یک تورنمنت معتبر را رقم می زنند. اما این بازگشت کامل نشد و صربها در ست پنجم (18-16) برنده شدند تا ایران برای رسیدن یک برد در لیگ جهانی، دو روز دیگه صبر کند.

این بار هم بعد از سه ست، صربها (2-1) پیش بودند و باز هم با حداقل اختلاف، برنده شده بودند. اما این بار ایران کار را به تساوی کشاند و با برتری(15-12) در آخرین ست، بالاخره طعم برد در لیگ جهانی را چشید؛ آن هم برابر یک تیم اروپایی.

یک سال بعد، بازیهای دو تیم در رقابتهای قهرمانی جهان، ادامه پیدا کرد. هر دو تیم از گروههای خود صعود کردند و این بار در آخرین دیدار مرحله گروهی دور دوم در روز 14 سپتامبر 2014 در حالی مقابل هم قرار گرفتند که ایران برای صعود به دور بعد، محکوم به برد مقابل صربستان بود. شاگردان اسلوبودان کوواچ ست اول را (27-25) برنده شدند و بعد از شکست (25-22) در ست دوم، با همین نتیجه ست سوم را به سود خود خاتمه دادند. یک برد قاطعانه (25-18) در ست چهارم، برتری ایران را رقم زد؛ بردی که به لطف نتایج سایر تیمها منجر به صعود ایران به جمع شش تیم برتر تورنمنت شد.

ایران و صربستان سال 2016 نبرد بعدی خود در لیگ جهانی را در سالن« آلکساندر نیکولیچ» شهر بلگراد برگزار کردند. این بار ایران فقط ست دوم را (26-24) برنده شد. اما سه ست را با نتایج (25-19)، (25-18) و (25-21) واگذار کرد.

ایران در سال بعد هم با همین نتیجه مقابل صربها باخت. این بار در روز 11 ژوئن در سالن آزادی و در شرایطی که فقط ست سوم با نتیجه (25-16) به نفع ایران تمام شده بود. در سال 2018 بازم صربها برنده نبرد با ایران شدند؛ این بار به لطف برتری(15-11) در ست پنجم و در حالی که از نظر مجموع امتیازات در پنج ست، دو تیم (108-108) مساوی شده بودند.

دو تیم در لیگ ملتهای 2019 هم در آخرین هفته مقابل هم قرار گرفتند. این بار روند بردهای صربستان مقابل ایران متوقف شد و این تیم فقط در ست دوم، (28-26) به پیروزی رسید. اما ایران در ستهای اول، سوم و چهارم (25-23)، (25-22) و (25-19) به برتری دست پیدا کرد و در پایان، عنوان پنجم مسابقات را از آن خودش کرد. در حالی که آن سال صربها مقامی بهتر از یازدهمی به دست نیاوردند.

دیدار ایران و صربستان در لیگ ملتهای 2021، تکرار نبردی همیشگی بین رقبای قدیمی بود که باز هم به ست پنجم کشیده شد. این بار ایران ست نخست را (25-21) برنده شد و پس از باخت (25-15) در ست دوم، ست سوم را با نتیجه(28-26) برنده شد تا تنها یک ست با پیروزی فاصله داشته باشد. اما برد(25-22) صربها در ست چهارم، کار را به آخرین ست کشاند و صربها با برتری(15-8) سرانجام ایران را (3-2) شکست دادند

 

 

نظر خود را درباره «تکراری ترین نتیجه در والیبال ایران و صربستان!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تکراری ترین نتیجه در والیبال ایران و صربستان! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.