زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه همبرگر ذغالی خانگی

طرز تهیه همبرگر ذغالی خانگی

همبرگر ذغالی غذایی لذیذ و پرطرفدار است که می‌توان آن‌را در خانه تهیه کرد و از آن لذت برد.

همبرگر ذغالی یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع فست فود در دنیا است که در ایران هم طرفداران خاصی دارد. برای تهیه همبرگر ذغالی به گوشت چرخ کرده، باربیکیو یا منقل نیاز دارید. در ادامه با آشپزی آسمونی همراه باشید.

طرز تهیه همبرگر ذغالی خانگی-recipes of homemade charcoal hamburgers
همبرگر ذغالی خانگی

 

مواد لازم برای تهیه همبرگر ذغالی

  • گوشت چرخ کرده 500 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • تخم مرغ 1 عدد
  • پودر سوخاری 2 ق غذاخوری
  • سس خردل یا کچاپ (اختیاری) 1 ق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه همبرگر ذغالی

برای تهیه همبرگر ذغالی ، ابتدا باید پیاز را رنده کرده و آب آن را با دست بگیرید. پیاز رنده‌ شده را به گوشت اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

تخم‌مرغ، سس خردل، پودر سوخاری و ادویه‌جات را به مواد قبلی اضافه کنید. حالا همه مواد را یا با دست حسابی مخلوط کرده و ورز دهید و یا داخل غذاساز ریخته و مخلوط کنید تا حالت چسبنده و یک‌نواخت پیدا کنند. از مواد آماده شده به اندازه یک نارنگی جدا کرده و آن‌‌ها را کف یک سینی قرار دهید.

یک سلفون روی گوشت‌ها پهن کرده و با کف دست فشار دهید تا به شکل گرد در بیایند. حالا باربیکیو یا منقل را آماده کنید و قبل از گریل‌کردن همبرگرها، چند برش گوجه فرنگی حلقه‌شده را روی باربیکیو قرار دهید و حدود 2 تا 3 دقیقه آن‌ها را گریل کنید. گوجه‌فرنگی‌های گریل‌شده، طعم بهتری به ساندویچ همبرگر شما خواهد داد.

حالا گوجه‌ها را برداشته و همبرگر‌ها را روی باربیکیو قرار دهید و آن‌ها را به مدت 8-9 دقیقه گریل کنید. در فاصله‌ای که گوشت‌ها کبابی می‌شوند، نان‌های همبرگر کنجدی را از وسط برش زده و از سمت داخل یکی، دو دقیقه روی باربیکیو قرار دهید تا عطر دودی گرفته و ساندویچ همبرگر شما را خوشمزه‌تر کنند.

حالا مقداری سس کچاپ داخل نان‌ها مالیده و در هر نان، یک برگ کاهو، یک برش گوجه‌فرنگی کبابی و سپس یک همبرگر ذغالی قرار دهید و در نهایت روی همبرگر دو برش خیار شور و یک حلقه پیاز قرار داده و تکه دیگر نان را روی آن‌ها قرار دهید.

نظر خود را درباره «طرز تهیه همبرگر ذغالی خانگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه همبرگر ذغالی خانگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.