زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه چیز از لیورپول، 36 قهرمانی انگلیس، پرنده و مشعل جاودان

همه چیز از لیورپول، 36 قهرمانی انگلیس، پرنده و مشعل جاودان

با قهرمانی در جام حذفی انگلیس در فصل 22-2021، تعداد قهرمانی های لیورپول در جام حذفی به عدد هشت رسید.

مهدی زارعی- اولین باری که لیورپولی ها طعم قهرمانی در یک دوره مسابقات لیگ را چشیدند، مربوط به مسابقات لیگ لانکشایر در سال 1893 و سومین دوره رقابتهای لیگ این منطقه بود. عنوانی که جواز حضور در لیگ دسته دوم را نصیب لیورپول کرد و یک سال بعد، این تیم قهرمانی دسته دوم را نیز از آن خود کرد. بعدها این تیم در سالهای 1896، 1905 و 1962 سه بار دیگر نیز فاتح رقابتهای دسته دوم شد و به دسته اول صعود کرد. اما در دسته اول، قهرمانیهای لیورپول از سال 1901 آغاز شد. زمانی که این تیم بالاتر از ساندرلند،  ناتس کانتی، ناتینگهام فارست و بری قهرمانی لیگ را از آن خود کرد. لیورپول تاکنون 19 بار قهرمان انگلیس شده که 11 عنوان آن طی دهه های 70 و 80 به دست آمده اند.

در جام حذفی نیز از 1965 تاکنون، این تیم هشت بار قهرمان فاتح جام حذفی انگلیس شده است. لیورپول همچنین 9 بار قهرمان جام اتحادیه، 15 بار برنده جام خیریه و سرانجام 6 بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده است.

 

لیورپول ، پرنده و مشعل جاودان- سالها قبل از آن که باشگاه لیورپول تأسیس شود ، پرنده ای به عنوان نماد شهر لیورپول در نظر گرفته شده بود که نام آن « لایور برد LIVER Bird » بود . این پرنده یک موجود اسطوره ای است که ریشه آن به اسطوره های کهن بریتانیا و منطقه مرسی ساید باز می گشت . تا قرن 18 گهگاه از یک عقاب به عنوان نماد شهر استفاده می شد اما از قرن 19 شکل پرنده همان شکلی شد که امروزه می توانیم در لوگوی لیورپول ببینیم ؛ پرنده ای شبیه به لک لک که از راسته « کودن سانان » است .

liverpool-logo-during-time
liverpool-logo-during-time

لیورپولی ها در تمام نمادهای خود ، از این پرنده استفاده می کنند . دانشگاه لیورپول ، دانشگاه جان موزر ، دانشگاه اچ هیل و روزنامه محلی « لیورپول اکو » در منطقه مرسی ساید همگی این پرنده را در لوگوی خود ، مورد استفاده قرار داده اند . باشگاه لیورپول هم این علامت را به عنوان نماد خود ، مورد استفاده قرار داده است و تصویری از پرنده را می توان روی یک سپر مشاهده کرد .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لیورپول ، پرنده و مشعل جاودان
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لیورپول ، پرنده و مشعل جاودان

این سپر حتی روی دروازه بیل شنکلی - که تماشاگران از آن وارد استادیوم آنفیلد می شوند - هم نصب شده است که اشاره ای دارد به نماد باشگاه . البته روی لوگوی قرمزهای آنفیلد می توان علامتهای دیگری را هم دید . عدد 1892 در پایی نماد ، اشاره دارد به روز تأسیس باشگاه که دوم ژوئن سال 1892 بود . در بالای لوگو هم می توان شعار باشگاه را مشاهده کرد. شعار« تو هیچ گاه تنها گام برنخواهی داشت »

liverpool-logo-during-time
liverpool-logo-during-time

این آواز در اصل، آهنگ نمایش موزیکال چرخ و فلک در سال 1945 بود که بارها و بارها توسط خوانندگان بزرگی چون الویس پریسلی بازخوانی شد . از سال 1963 این شعار توسط تماشاگران لیورپول در استادیوم آنفیلد خوانده شد و به سرود رسمی باشگاه تبدیل شد . در سال 1989 سانحه ورزشگاه هیلزبورو پیش آمد و 96 هوادار لیورپولی در این استادیوم کشته شدند . از آن زمان به بعد ، دو مشعل فروزان به دو سمت چپ و راست نماد باشگاه اضافه شد و نماد امروزی باشگاه شکل گرفت . علامتهایی که در کنار هم ، به خوبی می توانند نشان دهنده هویت یک تیم قدیمی و 129ساله باشند .    

اختصاصی ورزشی آسمونی

نظر خود را درباره «همه چیز از لیورپول، 36 قهرمانی انگلیس، پرنده و مشعل جاودان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره همه چیز از لیورپول، 36 قهرمانی انگلیس، پرنده و مشعل جاودان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.