زمان مطالعه: 3 دقیقه
هارتس آف اوك، باشگاهی با 50 افتخار

هارتس آف اوك، باشگاهی با 50 افتخار

باشگاه‌های فوتبال در آفریقا معمولاً عمری طولانی ندارند و می‌آیند و می‌روند. اما برخی از این باشگاه‌ها به نهادهایی بزرگ تبدیل می‌شوند.

باشگاه ورزشی هاتیس آف اوك.آكرا نماد پایتخت غنا محسوب می‌شود. این باشگاه تاكنون 50 جام به دست آورده است كه از جمله آن‌ها می‌توان به 21 قهرمانی در لیگ ملی و یك قهرمانی در لیگ قهرمانان آفریقا اشاره كرد. دكتر نیاهو نیاهو تاماكلویعضو هیئت مدیره باشگاه می‌گوید:

ما شناخته‌شده‌ترین باشگاه این كشور هستیم و حتی فراتر از تقسیم‌بندی‌های قوی و گروه‌های مذهبی می‌باشیم. در سراسر این كشور، جایی وجود ندارد كه نشانه‌ای از هارتز ـ آف ـ اوك وجود نداشته باشد. ما را در سراسر غنا می‌شناسند و به تیم احترام می‌گذارند.

باشگاه هارتس در روز 11 نوامبر 1911 تاسیس شده است و قدیمی‌ترین باشگاه غنا محسوب می‌شود. این باشگاه با اصالت، هواداران پرشور زیادی دارد. عثمان قاسم اول در رابطه با هواداران باشگاه معتقد است:

هارتس در حقیقت، باشگاهی مخصوص هواداران است. ما بخشی مهم از این باشگاه محسوب می‌شویم و هر كاری كه انجام می‌دهیم برای كمك به این تیم است. چه در مسابقات لیگ قهرمانان و چه در بازی‌های دوستانه. سرودها و آوازهایی كه ما بر روی سكوها می‌خوانیم علاوه بر حمایت از تیم، به منظور انگیزه دادن به بازیكنانی است كه در میدان حضور دارند. هر چند ما آدم‌هایی معمولی هستیم، اما حامل ارزش‌هایی هستیم كه هارتس آف اوك نماینده آن ارزش‌ها است.

عثمان قاسم اول رهبر گروه موسیقی پرقدرت چتیراوم است. یكی از گروه‌های هواداران پرسروصدایی كه تیم هارتس را تشویق می‌كنند. عثمان می‌گوید:

ما دوست داریم چنین فكر كنیم كه بخشی از روح باشگاه هستیم. بارها پیش آمده كه چپتراوم نظر خود را درباره اداره باشگاه و نحوه بازی تیم در زمینی، ابراز كرده است. چون عشق ما به هارتس به ما انگیزه می‌دهد.

در روزهای باشكوه هارتس ـ یعنی از اواسط دهه 90 تا اولین سال‌های قرن بیست و یكم ـ چپتر اوم بهانه زیادی برای شادمانی داشته است.

Hearts of Oak crashed out of CAF Champions League after 6-1 mauling by WAC  in Morocco ▷ SportsBrief.com

هارتس ركورد 6 قهرمانی پیاپی در لیگ غنا را از آن خود كرد و در سال 2000 در جام حذفی و لیگ قهرمانان آفریقا قهرمان شد. هارتس در آن فصل چنان مقتدرانه ظاهر شد كه برای رسیدن به نخستین قهرمانی قاره‌ای خود، تنها یك بار با شكست مواجه شد. به گفته عثمان قاسم:

قهرمانی در لیگ قهرمانان،‌واقعا فوق‌العاده بود. هركس كه به نحوی به باشگاه هارتس مرتبط بود، از شادی سر از پا نمی‌شناخت.

 اما روزهای پرشكوه گذشته، حالا خاطره‌ای دور به نظر می‌آید. با این كه آخرین قهرمانی باشگاه در لیگ غنا به سال 2021 باز می‌گردد، ولی هارتس یک دهه قبل حتی با خطر سقوط هم دست و پنجه نرم كرد.

چنین شرایطی در لیگ، بسیار ناامید كننده بود. ما واقعاً روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و چنین روزهایی برای یك هوادار، بسیار غم انگیز است. باشگاهی بزرگ با این سوابق، باید حال و روز بهتری داشته باشد.

البته نقاط روشنی نیز در كارنامه هارتس وجود داشت كه از جمله آنها می‌توان به درخشش كاپیتان و مهاجم باشگاه «مهاتمااوتو  اشاره كرد. اوتوی كه در 22 سالگی راهی باشگاه زوگندالـ نروژ شد، درباره باشگاه سابق خود گفت:

با توجه به تاریخ پرافتخاری كه پشت سر این باشگاه وجود دارد، بازی كردن در این باشگاه برای یك بازیكن، دستاورد بزرگی است. بازی در باشگاه برای من هم افتخار بزرگی بود. زیرا در هنگام حضور در میدان برای خودم بازی نمی‌كردم. بلكه برای هزاران غنایی كه هواداران این تیم بودند، توپ می‌زدم.

اوتو در آن زمان (2012) با 16 گل زده، آقای گل لیگ غنا بود و درخششی كه داشت، سبب شد تا باشگاه‌های زیادی از جمله بنفیكا خواهان به خدمت گرفتن او شوند. چنین تقاضاهایی از سوی باشگاه‌های اروپایی، كمك حالی فوق‌العاده به تیم‌های غنایی می‌كند. عثمان نیز از این ترانسفر به نیكی یاد می‌كند.

اوتو بازیكن مهمی برای ما بود. اگر به خاطر او نبود، ما به دسته دوم سقوط می‌كردیم. اگر به آینده نگاه كنیم. متوجه می‌شویم كه انتقال اوتو، نقش مهمی در موفقیت‌های آینده هارتس خواهد داشت.

هارتس در سال 2013 حتی به آخرین جایگاه امن جدول نیز سقوط كرد و یك پله بالاتر از تیم‌های سقوط كننده قرار گرفت. اما در روزهای دشوار به اوج بازگشت. عملیات كسب هر 9 امتیاز برنامه تیم بود برای رسیدن به پیروزی در سه دیدار مهم پیش روی. از جمله دیدار در برابر قدرت اول فوتبال غنا در آن سال (آسانته كوتوكو).

 عثمان قبل از این مسابقات هم مطمئن بود كه آنها در هر سه دیدار خود، پیروز خواهند شد. البته ناگفته نماند افول باشگاه ملی چند سال اخیر چنان شدید بود كه حتی در مسابقات خانگی هم نمی‌توانست استادیوم خود را مملو از تماشاگر كند. با این وجود، سروصدای گروه موسیقی چتیراوم جای خالی تماشاگران را به خوبی پر می‌كرد. هارتس در آن سه بازی صاحب 7 امتیاز شد و از خطر سقوط گریخته، عنوان پنجم لیگ را به خود اختصاص داد. عنوانی كه فصل بعد هم تكرار شد. عثمان در پایان صحبت‌های خود گفت:

ما با عشق هوادار این باشگاه هستیم. هارتس باشگاهی است سرشار از زیبایی، با این كه ما در این سال‌ها کمتر صدرنشین لیگ بودیم. ولی هارتس بهترین تیم غناست. این باشگاه واقعاً بزرگ است و امیدوارم مجدداً قهرمان غنا شود.

 

 

 

 

 

نظر خود را درباره «هارتس آف اوك، باشگاهی با 50 افتخار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره هارتس آف اوك، باشگاهی با 50 افتخار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.