زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی پائولو دیبالا

بیوگرافی پائولو دیبالا

38 بازی و 18 گل در فصل اول و 20 بازی و هفت گل تا ابتدای سال 2024 آمار پائولو دیبالا در تیم رم ایتالیاست. آماری قابل قبول برای مرد آرژانتینی.

آماری درخشان در آ اس رم

طی دو سالی که پائولو دیبالا پیراهن باشگاه آ اس رم را به تن کرده است، مثل همیشه آماری درخشان از خود برجای نهاده است. 38 بازی و 18 گل در فصل اول و 20 بازی و هفت گل تا ابتدای سال 2024. در طول این مدت او و رم عنوان نایب قهرمانی لیگ اروپا فصل 23-2022 را نیز به خود اختصاص داده اند. اما چه شد که دیبالا سر از رم درآورد؟

Paulo Dybala's message after Europa League final defeat: “I am so proud of  us.”

پایان کار جواهر آرژانتینی در یوونتوس 

وقتی در سال 2015 یوونتوس 32 میلیون یورو برای این هافبک 177 سانتی متری پرداخت کرد، کسی متعجب نشد. او مدتها بود که به خاطر بازی خود، ملقب به La Joya( جواهر) شده بود و این را به خوبی در پالرمو به اثبات رسانده بود. یووه در قرار داد دیبالا 8 میلیون دیگرهم گنجانده بود تا در شرایط خاص، قیمت او را به 40 میلیون یورو برساند.

در یووه او روزبه روز به بلوغ بیشتری رسید. پنج قهرمانی در سری آ و چهار قهرمانی و دو نایب قهرمانی کوپا ایتالیا( شامل سه دبل در سالهای 2016، 2017 و 2018) و آمار 219 بازی و 115 گل، نشان می دهد دیبالا چهره ای تاثیرگذار در یووه بود.

در طول این سالها دیبالا در سالهای 2016، 2017، 2018 و 2020 در تیم منتخب سری آ قرار گرفت و در سال 2020 عنوان بهترین بازیکن فصل سری آ را از آن خود کرد.

با این حال در دو فصل اخیر، داستان جدایی دیبالا از یووه آغاز شده بود. بازیکنی که در چهار فصل متوالی هرگز کمتر از 42 مسابقه در یک فصل به میدان رفته بود، فصل گذشته 26 بار و امسال 37 بار به میدان رفت. یووه برای تمدید قرارداد تنها یک راه پیش روی او گذاشته بود؛ کم کردن دستمزد خود. به این ترتیب با امتناع دیبالا، داستان او در جمع راه راه پوشان تورینی به پایان رسید. در تساوی(2-2) یوونتوس مقابل لاتزیو، پائولو دیبالا برای آخرین بار در برابر هواداران خودی به میدان رفت و پس از تعویض، با همه وداع کرد.

بیوگرافی پائولو دیبالا

رکوردشکنی در 17 سالگی

دیبالا یا آن طور که در کارت شناسایی اش آمده پائولو برونو اکزکوئیل دیبالا در 15 نوامبر 1993 در لاخونا لارخا واقع در کوردوبا آرژانتین به دنیا آمد . فوتبال را در سال 2003 از تیمهای پایه باشگاه " ایستیتیو اتلتیکو سنترال " کوردوبا آغاز کرد و در سال 2011 بود که به تیم اصلی باشگاه پیوست . این تیم در دسته دو آرژانتین بازی می کرد و پائولوی 17 ساله با گلزنی در این تیم ، رکورد جوان ترین گلزن باشگاه را که متعلق به ماریو کمپس و مربوط به دهه 70 بود ، شکست . اما این تنها رکورد او نبود . از طرفی در 38 بازی پیاپی به میدان رفت ، همچنین ابتدا در 4 بازی پی در پی گلزنی کرد و بعد با زدن گل در 6 بازی پیاپی، رکورد خود را بهبود بخشید . علاوه بر آن ، دو بار هم موفق به هت تریک شد . آمار او طی تنها فصل حضور در این تیم درخشان بود و با 17 گل در 38 مسابقه لیگ ، مورد توجه تیمهای ایتالیایی قرار گرفت. امری که با توجه به اصلیت پائولو کاملا متحمل به نظر می رسید .

paulo-dybala

پسری با اصلیت لهستانی و ایتالیایی

" بلسلاو " پدربزرگ پائولو اهل دهکده کراسنیوف لهستان بود اما مثل بسیاری دیگر از لهستانی ها در هنگام جنگ جهانی دوم ترک وطن کرد و راهی آمریکای جنوبی و کشور آرژانتین شد . از طرف مادر هم، خاستگاه پائولو به اروپا بازمی گردد . مادربزرگ او با نام خانوادگی " د ماسا " اهل استان ناپل ایتالیا بود و همین عاملی اساسی بود برای حضور پائولو در ایتالیا و شهروندی این کشور در 13 آگوست 2012 .

بیوگرافی پائولو دیبالا
بیوگرافی پائولو دیبالا

آگوئروی جدید

وقتی در روز 29 آوریل 2012 باشگاه سیتا دی پالرمو با جواهر آرژانتینی قرارداد امضا کرد، مائوریتسیو زامپارینی رییس باشگاه گفت:

 

ما با یک سرخیو آگوئروی جدید قرارداد امضا کردیم.

 

البته در همان روز خوسه تیوکس که از طرف باشگاه آرژانتینی آماده مذاکره با پالرمو شده بود ، قرارداد را امضا نکرد. در 20 جولای 2012 بود که باشگاه پالرمو اعلام کرد دیبالا سرانجام قراردادی 4 ساله با این تیم امضا کرده است .

paulo-dybala
paulo-dybala

یک فصل و تاثیر در 23 گل

برای یک بازیکن 8.64 میلیون یورویی ، آمار فصل نخست وی در لیگ فوق العاده بود . ابتدا در بازی با لاتزیو برای نخستین بار به میدان رفت و در 11 نوامبر در برد ( 2 - 0 ) مقابل سامپدوریا پایش به گلزنی باز شد ؛ آن هم دو گل . در کنار فرانکو وازکوئز دیگر مهاجم ایتالیایی - آرژانتینی تیم ، او موفق شد در همان نیم فصل اول 10 گل به ثمر برساند . در خاتمه فصل، این آمار به 13 گل و 10 پاس رسید .

بیوگرافی پائولو دیبالا
بیوگرافی پائولو دیبالا

اولین بازی ملی در 21 سالگی

دیبالا این شانس را داشت که برای تیمهای ایتالیا، لهستان و آرژانتین بازی کند اما خودش ترجیح داد که برای زادگاه خود به میدان برود . جایی که " خونش در آنجا بود " . اولین بار از او برای بازی در مسابقات زیر 17 سال بازیهای پان آمریکن دعوت شد اما در این مسابقات فرصتی برای بازی پیدا نکرد . در 19 جولای 2012 برای بازی در تیم زیر 20 ساله های آلبی سلسته از او دعوت شد اما در لیست نهایی خبری از دیبالا نبود . او برای بازی در تیم ملی بزرگسالان هم مجبور شد تا 22 سپتامبر 2015 انتظار بکشد . زمانی که خراردو مارتینو در دقیقه 75 بازی با پاراگوئه او را به جای کارلوس توز به میدان فرستاد .

paulo-dybala

22 دقیقه بازی در جام جهانی 2018

پائولو در بازیهای صدمین سال کوپا آمه ریکا هم عضوی از آلبی سلسته بود اما در قراردادی که با یوونتوس امضا کرد ، به او اجازه داده نشده بود که در المپیک ریو شرکت کند . با این حال در ابتدا نام وی در لیست 35 نفره تیم آرژانتین دیده می شد . هرچند که دیبالا فرصتی برای بازی در المپیک به دست نیاورد .

در تمام این سالها، او هرگز به مهره ای کلیدی در آرژانتین بدل نشد. در جام جهانی 2018، او در لیست خورخه سامپائولی قرار گرفت اما تنها یک بار به میدان رفت؛ آن هم از دقیقه 68 بازی با کرواسی و شکست (3-0) .

طی سال 2020 تا 2022  او تنها 2 بار برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت تا در 28 سالگی بیش از همیشه از پیراهن آلبی سلسته دور  باشد. اما...

International: Dybala wins the World Cup! - AS Roma

قهرمانی در جام جهانی 2022

به هر شکل شرایط در دو سال اخیر تغییر کرد. هرچند دیبالا فرصت حضور در کوپا آمه ریکا 2021 را به دست نیاورد که سرانجام با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید. اما حضور در رم او را مجددا به تیم ملی نزدیک کرد. دیبالا در جام بین قاره ای و در برد(3-0) مقابل ایتالیا یک گل زد و این جام را در کنار آلبی سلسته به دست آورد. یک سال بعد هم اوج کار او و آرژانتین فرا رسید. در جام جهانی 2022 قطر، او باز هم ذخیره بود. اما در هنگام حضور در میدان مفید. از جمله در دیدار فینال که یک پنالتی حیاتی را در ضربات پنالتی مقابل فرانسه به گل تبدیل کرد تا جام جهانی فوتبال را نیز بالای سر ببرد.

Paulo Dybala discusses lifting World Cup trophy

نظر خود را درباره «بیوگرافی پائولو دیبالا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی پائولو دیبالا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.