زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاهی به انیمیشن مینیون‌ها؛ خیزش گرو

نگاهی به انیمیشن مینیون‌ها؛ خیزش گرو

مينيون نام يك شخصيت در سرى فيلم هاى مينيون و من نفرت انگيز است.

 

شنبه 22 مرداد 1401

چكاوك شيرازی

مینیون ها: خیزش گرو

مینیون ها با انیمیشن "من نفرت انگیز" به دنیای ما معرفی شدند. موجودات زرد رنگ‌ و بانمکی که در عین حماقتشان و علاقه ی زیادشان به شرارت در برابر رئیسان، گرو، بسیار متعهد و وفادار هستند و همین باعث جذابیت این کاراکترهای زرد شده است. آن ها نه خوب مطلقند نه کاملا بد.
هر کدام از انیمیشن هایی که با عنوان "من نفرت انگیز" یا "مینیون ها "ساخته شده است علاوه بر این که استقلال کاملی به عنوان یک فیلم دارد بلکه مخاطب می تواند به راحتی داستانی را که در انیمیشن های قبلی دیده در سری جدید، پیدا کند.
داستان "مینیون های 4 "در مورد کودکی گروست و این که چگونه با مینیون ها آشنا شده و اصولا چگونه وارد دنیای انها شده است.
این ها همه در کنار داستانی می باشد که مرکز آن پیدا کردن سنگی به نام طلسم زودیاک است.
نکته ی بسیار جالب فیلم در این است که آدم بدهای قصه بر علیه شروران دیگری مبارزه می کند. در واقع گرو و مینیون ها انهائى هستند که امیدواریم در نبرد مقابل شروران برنده شوند.

انیمیشن Minions: The Rise of Gru
انیمیشن Minions: The Rise of Gru


اصلا چرا آن ها برای ما جذاب هستند؟
در مورد مینیون ها که در بالا اشاره شد. اما در مورد گرو، او اما قلب رئوفی دارد که نیاز داشته تا کسی کمکش کند تا بتواند احساساتش را بشناسد. دیگر این که او مدام مورد بی مهری مادرش قرار می گیرد و این باعث می شود که بیشتر به حالش دل بسوزانیم .
ابتدای فیلم گرو را در مدرسه و میان همکلاسی هایش می بینیم که وقتی معلم در مورد انتخاب شغل آینده شان سوال می پرسد او در کمال خوشحالی اعلام می کند که می خواهد چه كاره بشود. در ادامه شرارت های کوچکی را شاهدیم که توسط" گرو "و مینیون های وفادارش صورت می گیرد و در عین این که می دانیم به هر حال اعمال بدی هستند اما باعث ایجاد خنده و کمدی می شوند. به عنوان مثال صحنه ای که مینیون ها و گرو در مقابل عده ای که روی دوچرخه ی ثابت برای لاغر شدن تلاش می کنند، شروع به خوردن بستنی می کنند.

انیمیشن به لحاظ حفظ راکورد بسیار دقیق و به جا عمل کرده است. حرکات و زبان بدن گرو همان است که در قسمت های قبل در گروی بزرگسال دیده می شوند. رفتارش در حمام وقتی خوشحال و هیجان زده است، نوع پوشش اش، رفتارش موقعی که دلشوره دارد. حتی وقتی می ترسد بدنش همان حالتی را می گیرد که قبلا با آن آشنا شده ایم.
در کنار این ها اکثر کاراکترهایی که در قسمت های قبلی با آن ها آشنا شده ایم در این قسمت نیز با کمی تفاوت در ظاهرشان دیده می شوند و به زودی خوره های فیلم به جانشان خواهند افتاد و در قالب کلیپ آن ها را کنار هم قرار می دهند و باعث لذت دوستداران مینیون ها می شوند.
مثلا در گروه شروران رییس گروه همان است که در قسمت دوم وقتی مینیون ها اتفاقی روی صحنه ی یک برنامه ی استعدادیابی می روند، نقش یکی از داوران را به عهده داشت.
یا مادر روحانی در این گروه را قبلا در همان قسمت دوم وقتی می بینیم که گرو به دنبال کشف علاقه اش به لوسی، خوشحال و خندان از کنارش می گذرد و کمکی هم به خیریه ی آن ها می کند.

انیمیشن مینیون‌ها؛ خیزش گرو
انیمیشن مینیون‌ها؛ خیزش گرو


یا وقتی یکی از مینیون ها در جشن تولدی سنگ طلسم را به پسربچه ای می دهد تا سنگی بی ارزش را در مقابل از او بگیرد، یکی از دختربچه های مهمانی همان دختر بچه ای است که گرو در دبستان او را دوست می داشته اما او به گرو توجهی نمی کرده است.
از این قبیل یادآوری ها در این فیلم زیاد است. حتی اشاره به ساعت بزرگ شهر که گرو را به آن می بندند تا شکنجه اش کنند یادآور فیلم "زودیاک چینی "است‌.
همه جذاب و خوشایند، اما چیزی که باعث می شود مخاطب لذت بیشتری از تماشای آن ها و کنار هم قرار دادنشان ببرد، فیلم نامه ی خوب این انیمیشن است. در این فیلم نامه گرو آرزویی دارد که برای به دست آوردنش به هر دری می زند. او برای رسیدن به خواسته اش نقشه ای دارد که شرورانی واقعی مانع از اجرای آن می شوند. او متحدانی دارد که در مقابل رقیبان سرسختش به او یاری می رسانند. حتی گرو دچار تحول شخصیت هم می شود. که او نمی خواست مینیون ها را با خود همراه کند در آخر پی می برد که آن ها چقدر وفادارند و کارآمد هستند.
این ارزشی که برای مخاطب قائل شده اند لذت تماشای فیلم را دو چندان می کند.
در مقابل هستند سریال های تاریخی و مهم داخلى که راجع به واقعه هاى ی تاریخی صحبت مى كنند و به تاريخ هايى اشاره دارند كه با تاريخ وقايع داخل سريال مغايرت فاحش دارد.

نظر خود را درباره «نگاهی به انیمیشن مینیون‌ها؛ خیزش گرو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به انیمیشن مینیون‌ها؛ خیزش گرو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.