زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد و بررسی فیلم کیت "Kate"

نقد و بررسی فیلم کیت "Kate"

"کیت" داستان زنی است که از کودکی با آدم کش ها بزرگ شد و حالا خودش تبدیل به یک آدم کش حرفه ای شده است

یکشنبه 23 آبان 1400
چکاوک شیرازی

  • کیت "Kate"
  • 2021
  • آمریکا

همیشه فیلم های هندی به دلیل اغراق در بازی بازیگران و داستان های تکراری و کلیشه ای دو عاشق که عوامل متعددی سد راه عشقشان می شود، باعث ایجاد شوخی و خنده بین ما ایرانیان هستند. حتی اغراق بیش از اندازه ی داستان های هندی برای ما تبدیل به ضرب المثل شده است و چنانچه کسی در ابراز احساساتش زیاده روی کند اصطلاحاً می گوییم : " هندیش نکن!" اما با کمی‌ مطالعه می توان علت ساخت چنین فیلم‌هایی را که برای مخاطب هندی بیش از اندازه جذاب است را دریافت.

بنابراین تعجبی ندارد که اکثر فیلم های آمریکایی چنان خشن ساخته می شوند که گاهی مهوع می گردد و تحملش سخت. آن ها فیلم ها را برای جامعه ای می سازند که از دیدن چنین صحنه هایی در فیلم لذت می برند. اما آیا برای همان مخاطب در مورد متن فیلم سوال پیش نمی آید؟ یا چنان غرق سرعت بالای فیلم شده است که اصلا متوجه ی باگ‌های فیلم نمی شود.
به هر حال فیلم ها ساخته می شوند، فروش اسلحه آزاد است در نتیجه پسربچه ای دبیرستانی کل مدرسه را هدف قرار می گیرد و از روی همین اتفاق فیلم " فیل" در ضم خشونت جاری در جامعه ساخته می شود.

نقد و بررسی فیلم کیت
نقد و بررسی فیلم کیت

بگذریم؛ " کیت " هم داستان زنی است که از کودکی با آدم کش ها بزرگ شده است و خودش تبدیل به یک آدم کش حرفه ای شده. سوژه ای که حداقل در چهار فیلم با همین محتوا که در هفته ی گذشته دیدم، تکرار شده و از فرط استفاده ی زیاد توی ذوق می زند. اما وقتی دیگر تنوعی برای فیلم‌های این چنینی ندارند و نمی توانند یا نمی خواهند دستی در ساختار فیلم نامه ببرند، ناچار می شوند، یا فکر می کنند ‌که خیلی هوشمندانه‌ رفتار کرده اند، فیلم را در کشوری دیگر تولید کنند.

داستان فیلم‌ قبل از این را که دیدم در ویتنام می گذشت و این فیلم در ژاپن؛ بدون این که کوچکترین استفاده ی تکنیکی از لوکشین مورد انتخابش شده باشد. «کیت» که نوعی ابزار آدم کشی است برای کشتن شخصی ژاپن می فرستند و در آن جا، او توسط افرادی مسموم می شود.

مسمومیتی که قرار است به زودی او را از پا دربیاورد. سمی با یک ترکیب شیمیایی،. او با سم درونش به جنگ با رییس یک جایی می رود. خب، مهم نیست که او کیست و چه کرده است و شخصیت اصلی برای چه به دنبال او می گردد، مهم این است که ما مقدار متنابهی خون و خشونت داریم که فرصت فکر کردن را از ما گرفته است. «کیت» برای پیدا کردن رییس مجبور به درگیری با هزاران آدم کش دیگر می شود که از پسشان به خوبی برمی آید، هم چنین «آنی» را هم گروگان می گیرد.

اما به دستور فیلم ساز ورق بر می گردد و حالا «کیت »مجبور به حفظ جان «آنی »می شود. «کیت» با «آنی» که فکر می کند عمویش ترکش کرده است به سراغ او می روند؛ هر دو برای گرفتن‌ انتقام. اما «کیت »در عین حال دستور مافوقش را هم اجرا می کند.

معلوم نیست کیت چرا خودش تا حالا به این نتیجه نرسیده که ابزاری در دستان تشکیلاتی است هدفشان ترور آدم ها است و لازم بوده حتما کسی این مسئله را برایش بازگو کند. وقتی ابتدای فیلم در گوشی به «کیت» می گویند که کارت را دقیق انجام بده و دلیل های سازمانی برایش می آورد، پس خود «کیت» باید متوجه می شده که قضیه از چه قرار است. اما جایی نزدیکی های آخرهای فیلم، کسی که برای کشتنش، شهر را به هم‌ ریخته بود به او اطلاع می دهد کسی که بیش از همه به او اعتماد دارد باعث از بین رفتن‌ او شده است. که در پی این خبر هدف کیت هم تغییر می کند چون بالاخره حوصله ی مخاطب هم نباید سر برود، حالا دنبال کشتن «وریک» و نجات جان «آنی» افتاده است.

در آخر هم در حالی که روی «رابرت پاتریک »در فیلم ترمیناتور 2 را سفید کرده، با درون و برونی آشفته و تکه پاره با رییس بر علیه وریک و هم دستانش هم دست می شوند و در حالی که رییس حریفش را مثل سوسک که با دمپایی کشته می شود، در عرض چند ثانیه از بین می برد و فیلم تمام می شود بدون این که کلمه ای برای گفتن داشته باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و بررسی فیلم کیت "Kate"» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی فیلم کیت "Kate" فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.