زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و بررسی فيلم سینمایی «پرى سا»

نقد و بررسی فيلم سینمایی «پرى سا»

«پری سا» فیلمی در ژانر اجتماعی به کارگردانی محمدرضا رحمانی و محصول سال 1396 است.

شنبه 10 مهر 1400
نويسنده : لاله عالم

فيلم "پرى سا " از جمله فيلم هايي است كه به موضوع اسيد پاشى و تبعات ان مى پردازد. تا كنون در سينماى مستند وداستانى ايران فيلم هاي زيادي در اين رابطه ساخته شده اند. همچنين بعصى از سريال ها نيز به اين موضوع پرداخته اند. از جمله مى توان به فيلم هاى "دو زن" (تهمينه ميلاني) "لانتورى"، (رضا درميشيان)، اين زن حقش را مي خواهد (محسن توكلى) و كلاشيكف (سعيد سهيلى) اشاره كرد.

فيلم شروع جذابى دارد، از صحنه هاى فيلمبرداري در يك استوديو شروع مي شود و ما متوجه مي شويم كه يك عده در بكى از مراكز مد و ارايش مشعول فيلمبرداري يك تيزر تبليغاتى هستند و با كارمندان و مانكن اصلى مجموعه اشنا مى شويم.

در ادامه شاهد واقعه اسيد پاشى و تبعات و تاثير ان بر روى قربانى ،متهم و خانواده هاى انها هستيم .مانكن اصلي مجموعه( با بازى ترلان پروانه) ، خانواده وى و خانواده شخصي كه متهم به اسيد پاشي هستند همه در اين ماجرا درگير هستند. اگر از 10 دقيقه انتهائي فيلم فاكتور بگيريم كه معلوم نشد نقش كارمند شركت مد و ارايش(با بازى عباس غزالي)در اين رابطه چه بود كه باعث سردرگمي مخاطب مي شود و نمي توان تنها به اشارات ضمنى دختر رئيس شركت ( مارال فرجاد) كه خطاب به او مى گفت ، پرى سا هيچوقت تحويلش نمى گرفته يا چند جمله شبيه به اين به نتيجه اى رسيد و اگر كارگردان يا فيلمنامه نويس حرف ديگرى داشته اند، اين قسمت اخر به خوبي نتوانسته منظور انها را برساند و خوب پرداخت نشده است ديگر مي ماند حدسيات و گمان مخاطبان و انچه خودشان برداشت كنند.

نقد فیلم پریسا
نقد فیلم پریسا

اما در كل فيلم پرى سا فيلم جذابي است و مي توانند مخاطبان را تا اخر فيلم درگير كند. حضور بازيگران مطرح چون حميد گودرزي، شقايق فراهانى، ترلان پروانه و بهاره افشاري براي ديدن فيلم تماشاگر را ترغيب مي كند. فيلمبرداري خوب است و ساده. حركات دوربين غلو شده نيست و كارگردان قصد نداشته با مانورهاي بيش از حد دوربين هيجان و اظطراب اضافى به فيلم و مخاطبان وارد كند. فيلم خيلي ارام و با حركات ساده دوربين پيش مي رود. با اينحال پرى سا فيلم تاثيرگذاري است. فيلمي كه مخاطب با اعماق وجودش حس يك زن قربانى اسيد پاشي را درك مي كند. بازيگرها براي نقششان خوب انتخاب شده اند و باور پذير هستند. حس ها را به خوبي انتقال مي دهند. انتخاب ترلان پروانه به عنوان زن جوانى كه قربانى است اگاهانه بوده. همچنين بهاره افشارى توانسته نقش همسر سردرگم متهم را به خوبي بازي كند. تورج زمانى و فرخنده فرمانى زاده در نقش پدر و مادر متهم با اينكه نقش كوتاهي دارند اما پر قدرت ظاهر شده اند. شقايق فراهاني در نقش مادر قربانى خوب است توانسته غم و غصه از يك سو و دلسوزي براي فرزند را توامان در بازي اش نشان دهد. همچنين صحرا اسدالهي نيز بازي خوب و مؤثرى دارد.

فيلم پرى سا به كارگردانى محمدرضا رحماني و تهيه كنندگي سعيد سعدي در سال 1396 ساخته شده است.مخاطبان عزيز شما مي توانيد در سايت فيلمو ، اين فيلم را به صورت ان لاين ببينيد.

نظر خود را درباره «نقد و بررسی فيلم سینمایی «پرى سا»» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی فيلم سینمایی «پرى سا» فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.