زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد فیلم پدر استو

نقد فیلم پدر استو

فيلم پدر استو محصول ٢٠٢٢ امريكا و كره جنوبى مى باشد.

دوشنبه ٣ مرداد ١٤٠١
چكاوك شيرازى

در این فیلم قهرمان قصه "استوارت" قابلیت های یک کاراکتر اول بودن را دارد.
او در یک خانواده آشفته به دنیا آمده است. برادرش را در سنین کودکی از دست داده است و پدر الکلی و مادرش جدا از یکدیگر زندگی می کنند.
برخورد سوء پدر در همان ابتدای فیلم نشان می دهد که استوارت تا چه اندازه دچار کمبود محبت از طرفی و اثبات خودش از طرفی دیگر می باشد.
پسر غرق در خودنمایی و پروراندن خودش به عنوان خواننده است که پدر با ناهنجارترین جمله ها توی ذوقش می زند.
پس اولین گام برای ساختن یک کاراکتر که همان ضعف است برداشته شده و دومین گام که نیاز است و بلافاصله بعد از پدیدار شدن ضعف در ذهن مخاطب شکل می گیرد، به دنبال آن آمده است. استوارت نیاز دارد که او را به حساب بیاورند‌.
او را در کودکی با میکروفونش رها می کنیم تا در آینده و بزرگسالی در حالی که تبدیل به یک بوکسور شده است دوباره ملاقات کنیم.
از حرف های مادرش این طور پیداست که باز هم تلاشش را کرده اما به نتیجه نرسیده است.
و در حالی که وارد دهه ی چهل زندگی شده تصمیم می گیرد به هالیوود برود و بازیگر شود.
همه این ها نقشه راهی است که استوارت برای رسیدن به هدفش در نظر گرفته است. اما هر بار از هدف اصلی اش دور می شود و چیزی نمی تواند او را راضی نگه دارد.
تا این جا همه چیز خوب پیش می رود.
تا این که با زنی ملاقات می کند که ظاهرا بانی تغییرات اساسی در زندگی استوارت است. استوارت برای رسیدن به زن تلاش می کند حتی تصمیم دارد تبدیل به چیزی بشود که هرگز قبولش نداشته است.

استوارت لانگ در فیلم پدر استو
استوارت لانگ در فیلم پدر استو

از این جای داستان به بعد همه چیز تبدیل به اتفاقاتی صرفا در سطح می شود.
او که شرط زن را پذیرفته است ناگهان تبدیل به آدمی مقید و پیگیر در این زمینه می شود. بدون آن که دلیل محکمی به بیننده نشان داده شده باشد.
او از نظر اعتقادى كاملا تغيير مى كند و مقیدانه و مخلصانه خودش را عوض می کند. شاید چنین چیزی در دنیای بیرون اتفاق بیفتد و ما هرگز علت تغییر و تحول آدم ها را متوجه نشویم و تنها شاهد عوض شدنشان باشیم، همان طور که برای استوارت واقعی، چون این فیلم براساس داستانی واقعی ساخته شده است، پیش آمده، اما در فیلم باید دلیلی به مخاطب داده شود (بنا بر قوانين دراماتيك فيلم) تا بتواند علت چنین تحولاتی را بپذیرد.
درست است که بعدا نتایج این تغییرات را مشاهده می کنیم اما این برای بعد است و حکم نوشدارو دارد‌.

پوستر فیلم سینمایی پدر استو
پوستر فیلم سینمایی پدر استو

در واقع این سوال در ذهن مخاطب نقش می بندد که چرا استوارت عشقش را رها می کند تا شغلی را برگزیند که هرگز اعتقادی به آن نداشته است.
این تنها نکته منفی فیلم نیست. در این فیلم هیچ رقیبی وجود ندارد. اگر با ارفاق رفتار و سرکوب های پدر و بی توجهی هایش را نوعی رقیب تلقی کنیم باز هم چیز دندان گیری نصیبمان نمی شود‌. زیرا به غیر از چند دعوای لفظی و تغییر ناگهانی پدر بد اخلاق به پدر مهربان تلاشی برای از بین بردن رقیب دیده نمی شود.
یا حتی اگر بخواهیم عقده های کودکی استوارت را رقیب بدانیم باز هم هیچ تلاشی به غیر از از این شغل به آن شغل پریدن دیده نمی شود.
و وقتی که او به هدفش می رسد برای مخاطب کاملا علی السویه است. زیرا او جنگی ندیده است که حالا پیروزی برایش دلچسب باشد.
در آخر می توان از فیلم چنین پیامی دریافت کرد که وصل شدن به عشق لایتناهی حلال همه ی مشکلات است و آن عشق بزرگ است که می تواند دلبستگی های کوچک را سر و سامان دهد.

نظر خود را درباره «نقد فیلم پدر استو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم پدر استو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.