زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهى به فيلم هناس در جشنواره فيلم فجر

نگاهى به فيلم هناس در جشنواره فيلم فجر

هناس فيلمى است به كارگردانى حسين دارابى، نويسندگى احسان ثقفى و مهديه عين اللهى و تهيه كنندگى محمدرضا شفاه.

سه شنبه 19 بهمن 1400
لاله عالم

فيلم "هناس" با يك اسم نامتعارف تماشاگر را به تماشاى فيلم جلب مى كند، بعدا اسم دو بازيگر، "مريلا زارعى" و "بهروز شعيبى" دومين عاملى است كه در جذب مخاطب موثر است، سپس خلاصه اى كه از فيلم كه در رسانه ها امده است: "فيلم هناس در ژانر بيوگرافى ساخته شده و روايت تلاش هاى عاشقانه زنى است براى بيرون كشيدن زندگى اش از تشويش و تلاطم."
فيلم شروع كوبنده اى دارد و از همان ابتدا توجه مخاطب را جلب مى كند، مردى براى ادامه تحصيل به همراه همسر و فرزندش عازم المان است اما در فرودگاه مطلع مى شود كه بايد برگردد. از اين صحنه به بعد مخاطب همگام با همسر وى (با بازى مريلا زارعى) دنبال فهميدن دليل بهم خوردن اين سفر است. در حقيقت فيلم از زاويه ديد وى به تصوير كشيده شده است.
اطلاعات ذره اى و معما گونه به مخاطب انتقال مى يابد و همين باعث مى شود تا فيلم كشش لازم براى همراه كردن مخاطب با خود را داشته باشد. در اين جستجو و سفر كشف حقايق با شهره همراه مى شويم تا ...
ضمن انكه چاشني عشق، فيلم را جذاب تر كرده است. زنى كه عاشق همسرش است و هر سال تولد او را در خاطر دارد و برايش جشن مى گيرد. همچنين شوهرى كه براى نگران نشدن زنش مسائل بيرون از منزل را از وى پنهان مى كند.
دغدغه ها و نگرانى هاى زن و تلاشش براى دور كردن همسر از خطر پيش رو كاملا در بازى مريلا زارعى نمود دارد و او به خوبى توانسته از پس نقش برايد. اضطراب، ناآرامى و التهاب وى به مخاطب منتقل مى شود. همچنين "بهروز شعيبى" در نقش همسر عاشق اما متعهد به شغل و ارزوهايش، زيبا بازى كرده است، مخاطب مى تواند قاطعيت از يك سو و عشق را از سوى ديگر در شخصيتى كه نقشش را بازى مى كند، ببيند. يكى از صحنه هاى جالبى كه نحوه اظهار عشق مرد به زن ديده مى شود، سكانس سينما و جعبه خالى انگشتر سفارشي است. بازى ها زيبا هستند و در راستاي نقش و فيلم.
موسيقى فردين خلعتبري نيز توانسته به فضاى ملتهب و در عين حال عاشقانه فيلم بيافزايد. اما فيلم خالى از اشكال هم نيست، مثلا ارتباط مردپشت پنجره به داستان كه معلوم نمى شود چه كسى است و اگر زن به او شك كرده، چرا به كسى چيزى نمى گويد يا چگونه كسى توانسته بر روى لب تاب وى عكس هايى قرار دهد يا ريشه اختلافات داريوش با همكلاسى سابق و همكار فعلى از كجاست؟ با اين وجود فيلم هناس، مى تواند تماشاگر را تا اخر در سالن نگه دارد و با خود همراه سازد. يكى ديگر از صحنه هاى جالب فيلم، سكانس خارجى قدم زدن با اضطراب شهره به همراه دخترش درخيابان بعد از خارج شدن از فروشگاه است و حسى كه به مخاطب القا مى كند در مشكوك بودن و مظنون بودن به همه افرادى كه مى بيند. براى پايانى كه ما در انتهاى فيلم تصور مى كنيم يك غافلگيرى نيز هست و ان نام فيلم و معناى آن است.

مریلا زارعی در سکانسی از فیلم سینمایی هناس
مریلا زارعی در سکانسی از فیلم سینمایی هناس
حسین دارابی؛ کارگردان فیلم سینمایی هناس
حسین دارابی؛ کارگردان فیلم سینمایی هناس
مریلا زارعی بازیگر فیلم هناس، در چهلمین جشنواره فیلم فجر
مریلا زارعی بازیگر فیلم هناس، در چهلمین جشنواره فیلم فجر
همسر شهید داریوش رضایی نژاد و آرمیتا رضایی نژاد در کنار مریلا زارعی در چهلمین جشنواره فیلم فجر
همسر شهید داریوش رضایی نژاد و آرمیتا رضایی نژاد در کنار مریلا زارعی در چهلمین جشنواره فیلم فجر
بهروز شعیبی بازیگر و احسان ثقفی نویسنده فیلم هناس
بهروز شعیبی بازیگر و احسان ثقفی نویسنده فیلم هناس
جمعی از عوامل فیلم هناس در نشست خبری جشنواره فیلم فجر
جمعی از عوامل فیلم هناس در نشست خبری جشنواره فیلم فجر
پوستر فیلم هناس
پوستر فیلم هناس
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهى به فيلم هناس در جشنواره فيلم فجر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهى به فيلم هناس در جشنواره فيلم فجر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.