زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد روانشناختی فیلم سینمایی بدخیم با نگاهی به شخصیت امیلی (مدیسون)

نقد روانشناختی فیلم سینمایی بدخیم با نگاهی به شخصیت امیلی (مدیسون)

امیلی که در سن نوجوانی به فرزند خواندگی پذیرفته می شود و در طول فیلم با یک شخصیت خیالی صحبت می کند.

يكشنبه 28 شهريور 1400
نویسنده :مرجان دلپسند

بدخیم فیلمی در ژانر وحشت می باشد واز نوع اسلشر است. این فیلم محصول سال 2021 است و فیلمبرداری آن در سال 2019 شروع و به پایان رسید و کارگردان آن « جیمز وان» است و فیلمنامه آن به نویسندگی «اکلا کوپر » می باشد. بازیگران آن عبارتند از «انابل واریس»،جیک ایبل»،«جرج یانگ»،ژاکلین مک گنزی»،مکینا گریس» و .....

همچنین فیلمبرداری آن از مایکل برجس است ، موسیقی آن را جوزف بیشارا ساخته است و توزیع آن از برادران وارنر پیکچر است.

از سال های بسیار گذشته تاکنون آزمایشات بسیاری روی انسانها انجام شده است. آزمایشاتی با اهداف منفی و مثبت که بیشترین درصد این آزمایشات به زمان جنگ جهانی دوم و شاید قبل از آن باز می گردد. اما یک سری از آزمایشات انجام شده در خصوص ابر انسانها می باشد. ابر انسانها موجوداتی هستند که به لحاظ توانایی و قدرت بدنی و حتی هوشی و به دلیل دستکاری های ژنتیکی از سوی برخی از پزشکان و محققان متفاوت از انسان های عادی هستند. آنهم در زمانی که بعد از یک حادثه یا اتفاق چنان اضطرابی را تجربه می کنند که قدرتی ماورایی به آنها می دهد.

داستان فیلم سینمایی بدخیم
داستان فیلم سینمایی بدخیم

موجوداتی که هدف از پدید آوردن آنها کنترل و استخراج اطلاعات ذهن آنها و یا انجام کارها و مسولیت هایی است که انسان های عادی از عهده انجام آنها بر نمی آیند. همانطور که در فیلم سینمایی "بدخیم" به کارگردانی "جیمز وان" به موضوع فوق پرداخته شده است. فیلمی که با انجام یک سری تغییرات ژنتیکی خاص روی دختری نوجوان به نام امیلی (مدیسون) و قرار دادن مغز پسری نوجوان در پشت سر او به نام گابریل اقدام به پدید آوردن یک تک قلوی انگلی نموده اند تا با قرار دادن او در یک سری از موقعیت های خاص و بالا بردن استرس و اضطراب در او واکنش ها و عکس العمل های او را ثبت نمایند.

شخصیت اصلی این فیلم دختر نوجوانی است به نام امیلی که در سن نوجوانی به فرزند خواندگی پذیرفته می شود. دختری که در ابتدای فیلم مخاطب را با این تصور روبرو می کند که او با یک موجود خیالی صحبت می کند. آن هم در دوره ای از زندگی که وجودش به لحاظ روانشناسی کمتر اتفاق می افتد و به نوعی مکانیسم دفاعی بازگشت پذیری به دوران کودکی را در این شخصیت نشان می دهد. موجودی خیالی که در تمام اوقات ذهن امیلی که در این خانواده "مدیسون" صدایش می زنند را خوانده و گاها او را مجبور به انجام کارهایی می کند که از نظر پدر و مادر خوانده اش مرتبا مورد مواخذه قرار می گیرد. به عنوان مثال توجه کنید به سکانس هایی که مدیسون با چاقویی در دستش قصد بریدن کیک را دارد، اما خودش را بالای تخت پدر و مادر خوانده اش می بیند.

فیلم بدخیم
فیلم بدخیم

مشکلی که با ازدواج مدیسون و دور شدنش از خانواده اش تا مدتی به فراموشی سپرده می شود. مدیسون در این فیلم به دلیل بارداری های مکرر و ناموفقش و شغلی که دارد، مرتبا مورد مواخذه از طرف همسرش قرار می گیرد. می توان نقطه عطف این فیلم را سکانسی در فیلم دانست که مدیسون در خانه اش و در برخوردهای خشونت آمیزی که با همسرش برایش به وجود می آید، شاهد حوادث و رویدادهایی از قبیل کشته شدن او توسط موجودی با قدرت فوق انسانی می شود. موجود که شباهت بسیاری به شخصیت هایی از قبیل بتمن، سوپرمن، اکوامن و زن شگفت انگیز دارد. آن هم به لحاظ توانمندی و قدرت بدنی و جسمی اش.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. کابوس های شبانه ای که بعد از قتل همسرش با آنها در خانه اش روبرو می شود، بارها و بارها برای او تکرار می شود. تا جایی که شاهد قتل هایی می شود که ابتدا مخاطب را با این شک و شبهه مواجه می کرد که انگار زاییده خیال او بوده اند. اما در میانه فیلم می بینیم که مدیسون به همراه خواهرش به اداره پلیس مراجعه نموده و قتل هایی را پیش بینی می کند که به تازگی اتفاق افتاده اند و یا ساعتی بیش از ارتکاب به آنها نگذشته است. اما این بار پلیس مدارک و پرونده های پزشکی مربوط به مدیسون در دوران نوجوانی اش را در دفتر کار پزشک او پیدا کرده و او را به عنوان مضنون در اداره پلیس بازداشت می نمایند. اما خواهر مدیسون برای کمک به خواهرش دست به انجام اقداماتی می زند که سکانس های نهایی این فیلم را جذاب تر و اکشن تر و هیجانی تر می نماید. این فیلم سینمایی را شبکه نمایش خانگی فیلیمو می توانید تماشا کنید.

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی فیلم سینمایی بدخیم با نگاهی به شخصیت امیلی (مدیسون)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی فیلم سینمایی بدخیم با نگاهی به شخصیت امیلی (مدیسون) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.