زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفى و نقد روانشناختی فیلم سینمایی آسمان سرخ خونین با نگاهی به شخصیت نادجا

معرفى و نقد روانشناختی فیلم سینمایی آسمان سرخ خونین با نگاهی به شخصیت نادجا

"دراکولا " یا زامبی یا خون آشام موجودات افسانه ای هستند كه از نظر فیزیکی و بدنی شبیه انسان های عادی می باشند ولی به لحاظ بدنی و غریزی با آنها متفاوت هستند.

معرفى و نقد روانشناختی فیلم سینمایی آسمان سرخ خونین با نگاهی به شخصیت نادجا
معرفى و نقد روانشناختی فیلم سینمایی آسمان سرخ خونین با نگاهی به شخصیت نادجا

"دراکولا " یا زامبی یا خون آشام موجودات افسانه ای هستند كه از نظر فیزیکی و بدنی شبیه انسان های عادی می باشند ولی به لحاظ آناتومی بدنی و نیازهای غریزی با آنها متفاوت هستند.
زامبی ها موجوداتی هستند با سری بدون مو با گوش هایی به شکل گرگ و دندان هایی همانند موجودات درنده، حساس به نور خورشید، توانمند در خواندن ذهن دیگران و توانمند در ایجاد آتش و کنترل آن و مهمتر از همه نامیرا بودنشان است. زامبی یکی از نمادهایی است که در بسیاری از فیلم های سینمایی خارجی و چند فیلم ایرانی(دراکولا رضا عطاران) نیز به آن پرداخته شده است.
در فیلم سینمایی"آسمان سرخ خونین" به نویسندگی و گارگردانی "پیتر توروارت و استفان هولتز" محصول سال 2021 آمریکا وانگلستان نیز به این موضوع پرداخته شده است. اما در این فیلم سینمایی با خلاقیتی در کاراکتر زن، "نادجا" با بازی" پری باو مایستر" مواجه هستيم.

دراین فیلم ما هم شاهد یک مادر دلسوز و نگران فرزند نوجوانش هستیم و هم با زن جوانی که برای حفاظت از فرزندش با یک خون آشام مبارزه مى كند و پس از گزیده شدن ، خودش نیز تبدیل به موجودی اهریمنی می شود که معتاد به نوشیدن خون انسان و نیازمند به داروهای اعتیاد آور خاص و گریزان از نور خورشید و... است.

نقد-فیلم-آسمان-سرخ-خونین
نقد-فیلم-آسمان-سرخ-خونین

شخصیتی که با وجود تبدیل شدنش به یک خون آشام ،همچنان حس مادری و دلبستگی اش به خانواده و تنها فرزندش را حفظ مى كند و در کمال آرامش و تحت نظر پزشک و روانپزشک خود به زندگیش ادامه می دهدو برای درمان بیماریش به همراه پسرش با هواپیما به سمت نیویورک سفر می کند تا هم به به دلیل جغرافیایی، بیشتر بودن زمان شب و تاریکی، وضعیت بهتری داشته باشد وهم پزشک متبحری که قرار است برای همیشه او را از شر بیماری نجات بدهد.، ملاقات کند. اما اتفاقاتى روي مي دهد كه " نادجا "مجبور می شود آن روی دیگر شخصیت خود را که یک زامبی است ، اشكار سازد . سکانس هایی از این فیلم که او به و هواپيماربا و فرزندش بازى مى كنند ، به اين مسئله پرداخته است. انجا كه او سعى مى كند پسرش را از گزند هواپیما ربا نجات دهد تا شايد وى آسیب نبیند یا کشته نشود و همین ها باعث بروز فعل و انفعالاتی می شود که خوش آشام بودن خود را نمایان می کند.

از دیگر شخصیت های کلیدی این فیلم سینمایی می توان به نقش "فرید" با بازی "کیاس ستی" اشاره نمود که آشنایی او با "الیاس "در فرودگاه باعث می شود تا این دو با یکدیگر بتوانند از نفوذ تعداد زیادی خون آشام به شهر و آسیب دیدن بیشتر مردم جلوگیری نمایند. این فیلم جذاب سرشار از صحنه های اکشن است . فيلم "اسمان سرخ خونين "را می توانید در فیلیمو تماشا کنید.

نظر خود را درباره «معرفى و نقد روانشناختی فیلم سینمایی آسمان سرخ خونین با نگاهی به شخصیت نادجا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفى و نقد روانشناختی فیلم سینمایی آسمان سرخ خونین با نگاهی به شخصیت نادجا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.