سه شنبه 7 دى 1400
چكاوك شيرازى

فيلم چهل و هفت حاصل نويسندگى و كارگردانى احمد اطراقچى و عليرضا عطالله تبريزى است.همچنين تهيه كننده ان ناهيد دل اگاه مى باشد. اين فيلم محصول 1396 است و در سال 1398 منتشر شده است. بازيگران ان عبارتند از لادن مستوفى، مهدى احمدى، ريما رامين فر، شقايق فراهاني، حميد رضا اذرنگ محمد رضا غفارى و...

اين فيلم "از روزگار سه زن چهل و هفت ساله می گوید که در موقعیت های مختلف اجتماعی قرار دارند و همگی با مشکلاتی دست به گریبانند. هیچ کدام آن دیگری را نمی شناسد اما همان مشکلات آنها را به هم مربوط می کند. فیلم چفت و بست خوبی دارد اما اشکال بزرگش این است که برای معرفی کاراکتری که شقایق فراهانی نقشش را بازی می کند زیادی وقت میگذارد. ریتم داستان در ابتدا کند است و تازه وقتی که به پایان می رسیم ریتم تند می شود.

اما در کل پیوند داستان خوب پیش رفته و نویسنده توانسته با ایجاد سوال و پاسخ دادن به آنها مخاطب را راضی نگه دارد. اما ای کاش وقت زیادی را صرف معرفی زن اول داستانش نمی کرد چون او فقط قربانی گرفتاری های دو نفر دیگر می شود پس لزومی نداشت که بخواهیم خیلی از زندگی اش بدانیم. اما در مورد کاراکترهای لادن مستوفی و ریما رامین فر، خیلی خوب این دو را مقابل یکدیگر قرار داده بود و بدون شعاری کردن موضوع نشان داد که آدم ها در هر موقعیتی که باشند مشکلات خاص طبقه ی خودشان را دارند. و اینکه چگونه همه ی ما یه پیکر واحدیم که میتوانیم روی زندگی یکدیگر تاثیر بگذاریم.

کاراکتری که نقشش را شقایق فراهانی بازی می کند در پی دعوای با همسرش (حمیدرضا آذرنگ) از خانه بیرون می زند و اتفاقی با زنی (لادن مستوفی) آشنا می شود. او زن اول را که جایی برای ماندن ندارد با خود به مطب همسرش (مهدی احمدی) میبرد. اما همسرش که با یکی از مراجعینش (ریما رامین فر) دچار مشکل می شود و این میان زن اول قربانی می شود.

در این بین سوالاتی هم بی جواب مانده، مثلا این که چرا اين دو زن به یکدیگر اعتماد می کنند؟ هر چند که در نیمه ی اول فیلم سعی شده مخاطب متقاعد شود که زن اول کسی را ندارد، اما این نه تنها برای جواب به سوال بالا کافی نبود بلکه کاملا حوصله سربر بود. اما در کل وقتی پذیرفتیم فیلم نامه های ایرانی قانون و قاعده ی خاص خودشان را دارند، میتوانیم از تماشای این فیلم و نوع روایتش و بازی خوب و متفاوت محمدرضا غفاری لذت ببریم.

نظر خود را درباره «نگاهى به فيلم چهل و هفت، بازى متفاوت محمد رضا غفارى» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهى به فيلم چهل و هفت، بازى متفاوت محمد رضا غفارى فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.