زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و بررسی فيلم بوتاكس با تحليل نقش اذر و نوع بازيگرى مهدخت مولايی

نقد و بررسی فيلم بوتاكس با تحليل نقش اذر و نوع بازيگرى مهدخت مولايی

"مهدخت مولايي "با بازي در يكى از نقش هاى اصلى فيلم بوتاكس به تجربه جديدى دست زد و توانست يك نقش پر از تضاد را نقش افرينی كند.

سه شنبه 4 ابان 1400
نويسنده: لادن سليمانى

بوتاكس، نخستين فيلم بلند "كاوه مظاهری" و محصول مشترک ايران و كانادا مى باشد. همچنين نويسندگی آن را كاوه مظاهرى و سپينود ناجيان به عهده داشته اند.
در مشخصات فيلم ، داستان فيلم اينگونه تعريف شده است ؛ دو خواهر به نام هاى اكرم و اذر به همه مى گويند كه برادرشان به صورت قاچاق به المان رفته و از او خبرى ندارند.به مرور اين دروغ در ذهن اكرم به يك واقعيت تبديل مي شود تا حدي كه روزها را در انتظار آمدن برادر سر مى كند.

بازيگران فيلم عبارتند از سوسن پرور ،مهدخت مولايي،سروش سعيدى ،مرتضى خانجانى و محسن كيانی

در اين فيلم مهدخت مولايي در نقش اذر ، نقشي كه پراست از تضاد بازى مى كند. او در عين حال که زن است و از نظر ظاهرى ظريف است ولی از نظر توانايي بدنى متضاد ان است، به عنوان مثال در فيلم مي بينيم چندین باره جنازه را جا به جا مى كند، کلنگ مى زند و دفن برادر و…

فیلم بوتاکس
فیلم بوتاکس

و گرچه از قشر دردمند جامعه است ولی با طبقه مرفه سروکاردارد و مي تواند با انها تعامل كند. او اگر چه پر است از حس حمایت نسبت به خواهر ٫ولی برادر را نادیده می گیرد و از او می گذرد او در حمایت از خانواده خطر می کند و کار غیرقانونی انجام مي دهد.

هدفش انقدر برایش با ارزش و مهم است که مانند یک سرباز وظیفه شناس که مصمم و قاطع به وظیفه اش عمل می کند رفتار می کند ‌و هیچ چیز جلو دار او نیست.

پنهان کاری و دروغ گفتن جزیی از ویژه گی های شخصیتی اوست، مثلا در دو،سه سکانس وانمود می کند درحال تلفنی حرف زدن با برادرش است درحالیکه برادرش مرده! يا در توصيف شخصيت دروغ گوي وي توجه شما را به اين دو سكانس جلب مي كنم؛ يكي انجا كه مرد برای قرار داد پرورش قارچ به خانه شان آمده و ديگر سکانسی که دوست و فامیل برای درست کردن اش پشت پا دور هم جمع شدند.

از ديگر ويژگي هاي شخصيتي اذر بايد به جنگجوً بودن وى اشاره كرد، او در راه رسیدن به خواسته اش باتمام وجود می جنگد و تمام موانع را از سر راهش برمیدارد. مولايي به خوبی ازپس نقش برآمده و درتمام مسیر حرکت کاراکتر او را به سلامت از این مسیر عبور داده.

بازی وى يك بازیی درونی است و به طور کلی آذر شخصيتى است كه از درون و با خود درگیر است نه با اطراف و اطرافیان. اين شخصيت درباره فکر و برنامه اش به هیچ کس هیچ توضیحی نمی دهد و مثل یک مامور اعدام عمل می کند.

" مهدخت مولایی "بازیگری است که از تکنیک های بازیگری بسیار بهره برد و احساس خود را همواره به آن افزوده است. از ديگر فیلم های ایشان می توان به دختر،ویلایی ها و سورنجان اشاره کرد و تلفيق تكنيك و حس را در بازى هاى وى متوجه شد.

 نکته آخر در مورد فیلم که برای من جذابیت خاصی دارد اینکه: بوتاکس با همه تلاطمی که در درون دارد و باوجود داستانی نا آرام ،با ارامش خاصی پیش می‌رود

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و بررسی فيلم بوتاكس با تحليل نقش اذر و نوع بازيگرى مهدخت مولايی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی فيلم بوتاكس با تحليل نقش اذر و نوع بازيگرى مهدخت مولايی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.