زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناختی و معرفی سریال نارگیل

نقد روانشناختی و معرفی سریال نارگیل

سریال نارگیل سه کاراکتر عروسکی به نام های" نارگیل، لنگه و لیوه" و سه کودک دارد که در خانواده ای زندگی می کنند که یک قانون دارند، آن هم دروغ گفتن است.

دوشنبه 19 مهر 1400
نویسنده :مرجان دلپسند

از گذشته تاکنون فیلم ها و سریال های بسیاری در حوزه کودک و نوجوان ساخته شده است. برای مثال قشر کودک و نوجوان در دهه شصت تلویزیون را با سریال "مدرسه موش‌ها" به کارگردانی "مرضیه برومند" به یاد می آورند. سریالی کمدی و جذاب با شخصیت های عروسکی مانند (کپل، نارنجی، دم دراز، دم باریک، عینکی و خوش خواب و...) که هرکدام از این کارکترهای عروسکی با رفتار و اعمالشان به نهادینه شدن مفاهیم اخلاقی در قشر کودک و نوجوان کمک می کردند.

سریالی که قشر کودک و نوجوان به همراه پدران و مادرانشان را ساعت ها پای تلویزیون می نشاند و یا فیلم سینمایی" پیشونی سفید" را نیز از جمله فیلم هایی است که روایتگر افسانه ها و داستان های قدیمی بوده اند، دانست. سریال نارگیل به کارگردانی "ابراهیم عامریان و حمزه صالحی" نیز جز سریال هایی است که در سال 1400 برای قشر کودک و نوجوان ساخته شده است و تاکنون چهار قسمت از آن از شبکه نمایش خانگی فیلیمو منتشر شده است.

نقد سریال نارگیل
نقد سریال نارگیل

سریالی که سه کاراکتر عروسکی به نام های" نارگیل، لنگه و لیوه" دارد. سه عروسک که در روابط بین فردی خود مانند دو شخصیت کارتونی" پت و مت" عمل می کنند. هر کدام خود را عاقل تر از دیگری می داند. سه شخصیت که سالها قبل به واسطه خاندان راستگو به خاطر اعمال نادرست و دروغگویی تبدیل به عروسک شده و از سرزمین سه ماه بیرون رانده شده اند. سریالی که شخصیت های اصلی آن را سه کودک هستند. سه کودک که در خانواده ای زندگی می کنند که یک قانون دارند. آن هم دروغ گفتن است.

دروغ یکی از مفاهیم اخلاقی که کودکان از سن چهارسالگی به بعد ممکن است برای ترس از تنبیه شدن بگویند. در این سریال حتی شخصیت های منفی "وروره" هم روی یک موضوع "دروغ گویی" تاکیدمی کنند. اما تنها جهت بهره گیری از آن جهت پیشبرد اهداف شوم خود . کاراکترهای این سریال همگی بهره گرفته از افسانه های قدیمی هستند. اما در یک ورژن جدید و باب کودکان و نوجوانان امروزی. اما این سریال جذاب و سراسر موزیکال توانسته است با تلفیق خیال و جادو برای نهادینه کردن مفاهیم اخلاقی روایتگر دوباره داستان ها و افسانه های قدیمی در زمان کنونی با استفاده از جلوه های ویژه بصری باشد. شاهد این ادعا نیز استفاده از کوزه ای که "وروره" در آن هزاران سال است زندانی است و گوی ضد طلسم و فلوتی که با نواختن آن می توان سکه ای دریافت نمود و دیگی که وروره با نگاه کردن در آن می تواند حوادث و رویدادهای آینده را ببیند، دانست.

شخصیت هایی که ایفاگر نقش بزرگسالان در این سریال نیز همگی از فعالان حوزه کودک و نوجوان هستند. از جمله"سارا روستا" از مجریان گذشته کودک و نوجوان و "هومن حاج عبدالهی" صداپیشه کاراکترهای عروسک های و حسین رفیعی را می توان نام برد. این سریال را می توانید از شبکه نمایش خانگی به همراه فرزندان کودک و نوجوان خود تماشا نمایید.

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی و معرفی سریال نارگیل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی و معرفی سریال نارگیل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.