زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد و بررسی و معرفی مجموعه میدان سرخ

نقد و بررسی و معرفی مجموعه میدان سرخ

سریال میدان سرخ به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و در ژانر اکشن در شبکه نمایش خانگی پخش می شود.

دوشنبه 5 مهر 1400
نویسنده لاله عالم

به نظر می رسد در عرصه تولید و پخش آثار شبکه خانگی نوعی رقابت در حال شکل گیری است. انگار بخشی از سینمای ایران تمرکز خود را بر ساخت مجموعه های اینچنینی متمرکز کرده است؛ چون تقریبا هر دو سه ماه یک بار شاهد ورود یک مجموعه به شبکه نمایش خانگی هستیم. این اتفاق به خودی خود بد نیست، حتی باعث کار آفرینی و تداوم‌حضور کادر سینماست و در این روزگار کرونایی و دور از حضور در سینما ها، به نوعی سینما ها را به منزل اورده است. هرچند که ذات فیلم سینمایی وسریال از هم جداست اما حضور بازیگران مطرح سینما که کمتر در سریال های تلویزیونی حضور دارند، در شبکه نمایش خانگی برای مخاطبان جذاب است و یاد اور سینما.

با این حال باید دید ساخت مسلسل وار اين مجموعه ها تا چه حد با موفقیت همراه بوده است و آیا این وسط کیفیت فدای کمیت شده است یا خیر؟ و آیا اگر ما طوماری از بازیگران مطرح را وارد یک مجموعه کنیم می تواند موفقیت آن را تضمین کند و آیا اینکه اصولا ما برای چه مخاطبی فیلم می سازیم و هدف ما چیست و وقتی در شبکه نمایش خانگی فیلم می سازیم که قاعدتا خانواده ها تماشاگر آن هستند، آیا نباید به مضامین فیلم بیشتر توجه شود؟ به نحوی که همه اعضای خانواده بتوانند در کنار هم به تماشای آن بنشینند. آیا بهتر نیست که تعداد این مجموعه ها کاهش یابد اما کیفیت بهتر شود و مضامین بهتری برای سریال سازی انتخاب شود؟

بگذريم، تا این جا که شاهد پخش دو قسمت از سریال میدان سرخ بوده ایم، انگار قرار است شاهد تعقیب و گریز چند دسته مافیایی با هم باشیم. طلاها و الماس یک دسته از آنها به دست دسته دیگر به سرقت رفته. این وسط زن و بچه دسته سوم گرفتار شده اند که حالا معلوم نیست، جریان آنها به کجا ختم می شود. انگار دسته سوم (سهراب و بهادری) قرار بوده به دسته اول و دوم رو دست بزند، همچنین به اعضای خانواده خودشان. یکی از آنها، بهادری، (با بازی مرتضی کاظمی) که در تدارک سفری پر از هیجان برای ماه عسل با همسرش است، ناگهان مشخص می شود که همسر دیگری نیز دارد و در حقیقت به دور از اطلاع وی و با پول های دزدی قصد خروج از کشور را دارد. مرد دوم که که در ابتدا گویی پدری است دلسوز است و بر سر نوع معالجه دخترش با همسرش چالش دارد و نمی خواهد فرزندش موش آزمایشگاهی پزشکان شود ناگهان مشخص می شود با اعضای یک باند مخوف بین المللی همکاری دارد، همچنین پول یک باند مخوف دیگر را به سرقت برده و با تبدیل آن به بیت کوین و ارز بدون اطلاع همسر و فرزندش قصد فرار دارد.

 خلاصه داستان سریال میدان سرخ
خلاصه داستان سریال میدان سرخ

باند اول قاچاقچى هستند و سه شخصیت مخوف دارد که عبارتند از “ پاپ” با بازی حمید فرخ نژاد، “عبد” با بازی سعید داخ و “تورج “ بازی علی مصفا ست.

همچنین در این مجموعه به زندگی و رویارویی سه برادر نیز پرداخته می شود؛ “پیام مکین “با بازی بهرام افشاری ، “عبد مکین “و” پیروز مکین “با بازی مهدی رکنی . همچنین به نظر می رسد ، نقش پیام مکین خاص باشد و به نسبت دو‌برادر دیگر شخصیت متمایزی داشته باشد. البته تا اینجا که قسمت دوم از این مجموعه پخش شده ، بازی شاخص یا تغییر بازی در مورد حمید فرخ نژاد یا علی مصفا دیده نمی شود. فقط می توان گفت شاید بازی در این مجموعه بیشتر برای سعید داخ خوب بوده و به دیدن بیشتر وی منجر شود. اگر چه تا پایان یک مجموعه نمی توان درباره آن نظر قطعی داد اما از آنچه دیده شد می توان برداشت کرد با یک مجموعه با صحنه های خشن روبرو هستیم.بازی بازیگران در چندین صحنه معمولی بود و حتی در بعضی جاها ، تصنعی به نظر می رسید؛ مخصوصا صحنه ای که عبد و همسرش مشغول گفتگو بودند.

بازیگران سریال میدان سرخ
بازیگران سریال میدان سرخ

صحنه های فیلم در کل نیز ، ویژگی شاخصی نداشت تا بتوان آن را از دیگر مجوعه یا حتی فیلم هایی در این باب مجزا دانست. نکته هایی که در مورد آن می توان گفت این است که طراحی صحنه های اکشن و بدلکاری آن توسط ارشیا اقدسی است ، بدلکار جوانی که همین چند وقت پیش سینمای ایران وی را از دست داد.همچنین در این مجموعه مهتاب کرامتی و حمید فرخ نژاد بعد از فیلم زندگی خصوصی اقا و خانم میم دوباره همبازی شدند.همچنین از دیگر نکته هایی که می توان به آن اشاره کرد،یکی از نویسنده های این مجموعه خشن و اکشن ،بانو است. سارا سلطانی به همراه علی مسعودی نیا نگارش این مجموعه را به عهده دارند. سارا سلطانی پیش از این نویسندگی فیلم های ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه، دابلند و عادت نمی کنیم را به عهده داشته است. مجموعه میدان سرخ به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی است.

نظر خود را درباره «نقد و بررسی و معرفی مجموعه میدان سرخ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی و معرفی مجموعه میدان سرخ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.