زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناختی و معرفی سریال مرد بلوطی

نقد روانشناختی و معرفی سریال مرد بلوطی

سریال "مردبلوطی" به کارگردانی "میکل سروپ" محصول سال 2021 کشور دانمارک می باشد که به موضوع خانواده های تک والد پرداخته است.

پنجشنبه 22 مهر
نویسنده: مرجان دلپسند

خانواده های تک والد موضوعی است که در بسیاری از فیلم ها و سریال های ایرانی و خارجی به آن پرداخته شده است. خانواده تک والد به خانواده هایی گفته می شود که فرزندان به تنهایی تحت حمایت پدر یا مادر هستند. به عبارتی دیگر تمام امور مربوط به خانه و خانواده و فرزندان از قبیل کسب درآمد امور مربوط به خانه و دیگر اعضای خانواده و امور مربوط به درس و مدرسه و... را پدر یا مادر به تنهایی در خانواده انجام می دهند. اموری که زمان‌بر بوده و اگه به تمام جوانب آن به درستی پرداخته نشود، می تواند سبب ایجاد گسستگی های بین فردی و عاطفی خصوصا در خانواده های تک والد شود.

در این خانواده ها مادران با وجود شاغل بودنشان بیشترین نقش را در ایجاد دلبستگی و رشد احساسات عاطفی فرزندان خود دارند. اما گاها شغل های وقت گیر و غیبت طولانی مدت مادر و دور بودن او از خانواده سبب عدم شکل گیری دلبستگی عاطفی بین اعضای خانواده (والد و فرزندان) می شود. در بسیاری از کشورهای دیگر مادرانی که به تنهایی از فرزندان خود مراقبت می نمایند، تحت نظارت و حمایت مددکاران اجتماعی نیز قرار می گیرند،هم به لحاط نحوه رفتار با فرزندانشان و هم به لحاظ تامین نیازهای آنها. موضوعی که در سریال "مردبلوطی" به کارگردانی "میکل سروپ" محصول سال 2021 کشور دانمارک در ژانر جنایی و درام به آن پرداخته شده است.

 سریال مرد بلوطی
سریال مرد بلوطی

بیشتر شخصیت های زن این فیلم زنان تنهایی هستند که به دلایل متفاوتی از قبیل مرگ، طلاق، ترک پدر و هزاران دلیل دیگرجدا از همسر خود زندگی می کنند.سکانس هاس شروع این سریال با درخواست انتقالی یک بانوی بازپرس که در اداره پلیس کار می کند، شروع می شود. اما به جای پذیرش درخواست وی پرونده قتلی دیگر به او سپرده می شود. بانویی که قرار است پرونده قتل زنی جوان را پیگیری نماید که به تنهایی از فرزندش مراقبت می‌کرد و حتی فرزندش نیز تحت حمایت مددکاران اجتماعی قرار داشته است. اما در ادامه می بینیم که قتل های مشابهی نیز صورت می گیرد. اما امضای تمام این قتل ها عروسک کوچک بلوطی شکلی است که در کنار تمام زنان مقتول قرارداده شده است و اثر انگشت دخترگمشده دوازده ساله ای است که فرزند زنی بلندپایه است.او مشاور نخست وزیر بوده و بیشترین ساعت های عمرش را در محل کارش و جلسات با نخست وزیر می گذراند. زنی که بعد از گم شدن دخترنوجوانش تصمیم به ایجاد انجمنی می گیرد که در آن به حمایت مادرانی بپردازد که فرزندان خود را به تنهایی حمایت می کنند.

به همین منظور نیز از نخست وزیر درخواست تامین بودجه ایجاد آن را دارد. درخواستی که نظرمخالف نخست وزیر وقت را در پی دارد . اما نکته ای که در این شخصیت دیده می شود واکنش و عکس العمل های تضادگونه ای است که در نحوه برخوردش با اتفاق مفقودشدن دخترش بروز می دهد. زمانی را که با نخست وزیر در خصوص این مورد صحبت می کند، باطرز بیانش خودش را زنی قدرتمند نشان می دهد که قرار است از وقوع یک حادثه جلوگیری کند. اما زمانی که همسرش از مفقود شدن دخترش صحبت می کند و یا سعی در یافتن او دارد، او را از انجام اقدامی جدید منع می کند. آن هم دختری که بیش از دوسال است که مفقود شده است و حتی اثری از جسمش نیز وجود ندارد. این سریال جنایی و دنباله دار را می توانید از شبکه نمایش خانگی فیلیمو تماشا نمایید.

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی و معرفی سریال مرد بلوطی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی و معرفی سریال مرد بلوطی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.