زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقد روانشناختی  و معرفی سریال لیزی

نقد روانشناختی و معرفی سریال لیزی

سریال لیزی در ژانر وحشت ساخته شده و همه اطلاعات درباره نقد سریال لیزی و معرفی بازیگران این سریال در ادامه آمده است.

نقد روانشناختی سریال لیزی 

 

"امنزیای گسسته" یک اختلال روانشناختی است که ویژگی اصلی آن را تغییرات بارز در احساس هویت ادراک و هشیاری و مختل شدن ادغام فرایند حافظه هیجانی فرد مبتلا می باشد. اختلالی که در آن کنترل رفتار و حرکات فیزیکی فرد با خشونت و خودآسیب زنی مشمئز کننده همراه است. به نحوی که در آن لحظه ارتباط فرد حتی برای مدت کوتاه با موقعیت واقعی و شخصیت اصلی فرد قطع می شود. رفتارها و اعمالی که تنها راه حل رویارویی با آن فرار از واقعیت و موقعیت استرس زا می باشد.

این مورد مخصوصا در مورد کسانی که در دوران کودکی یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند یا یکی از والدین آنها به بیماری هایی چون  سادیسم ، خود آسیب زنی و...  مبتلا باشند. همانطور که در سریال داستان لیزی به کارگردانی "پابلو لارین" می بینیم . مجموعه ای که در ژانر وحشت است و پر ماجرا و هیجان انگیز است. این سریال محصول کشور شیلی می باشد." لیزی "مستقیما به موضوع روان گسیختگی یا شخصیت زدایی و واقعیت زدایی نیز پرداخته است.

بازیگران این سریال جولیان مور، کلویو اوون و دین دی هال هستند.  یکی از شخصیت های  داستان  "اسکات لندن" با بازی "کلویو اوون" می باشد.  او  نویسنده مشهور  کتاب‌های است که   تلفیقی از واقعیت و تخیل می باشند و کتاب‌هایش مخاطبان بسیاری به لحاظ موضوع و سبک نگارش دارد. تا جایی که برای نوشتن کتاب های بعدی او قبل از نگارش با وی قرارداد می بندند و مبالغ بسیاری نیز به او می دهند. سکانس شروع داستان این فیلم را می توان سکانسی دانست که “اسکات “به همراه همسرش در یک استادیوم برای جشن رونمایی و امضای کتابش توسط یکی از شخصیت هایی که در کتابش از او نام برده بود، کشته می شود. اما بعد از گذشت دو سال” لیزی” همسر اسکات بدنبال کشف اتفاقات و رویدادهایی است که باعث کشته شدن همسرش شده است. از سوی دیگر بسیاری از دوستان و اطرافیان دیگرش نیز بدنبال دیگر دست نوشته های او هستند و به واسطه آن نیز مرتبا تهدید می شود. اما “لیزی“ نیز برای شناخت ارتباط او و توهماتی که باعث نگارش کتاب های او شده است، شروع به خواندن دست نوشته های او می کند. این سریال مهیج و هیجان انگیز را می توانید در فیلیمو ببینید.

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی و معرفی سریال لیزی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی و معرفی سریال لیزی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.