زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و معرفی سریال لابریا 2021

نقد و معرفی سریال لابریا 2021

سریال لا بریا سریالی درام و فانتزی است که محصول سال 2021 میلادی کشور امریکا می‌باشد.

دوشنبه 26 مهر 1400
نویسنده: مرجان دلپسند

برای بسیاری از ما انسان ها اکثر اوقات این سوال چالش برانگیز وجوددارد که آیا سفردر زمان‌ امکان‌پذیر است یا خیر؟ اما در برخی از نظریات به این سوال پاسخ داده شده است.

طبق برخی از نظریات" اکنون و حالا" یک مکان دلخواه و قراردادی در زمان را توصیف می کند و اظهار می کنند که گذشته و آینده و حال به طور هم زمان وجود دارد. طبق این نظریات جهان توده ای غول‌پیکر از همه چیزهایی می دانند که در تمام زمان ها و مکان‌ها اتفاق افتاده است، اتفاق می افتد و اتفاق خواهد افتاد. بنابراین سفر در زمان امکان‌پذیر است. اما به گفته "دکتر میلر" برای سفر در زمان باید به میزان سرعت سفر در نور توجه کرد تا این امکان را که از کرم چاله ها به عنوان یک میانبر استفاده شود را داشته باشیم.

"اتساع زمان" لغت دیگری است که برای واژه سفر در زمان می توان از آن بهره جست. موضوعی که در یک دهه پیش در سریال آمریکایی "لاست" نیز به آن پرداخته شده بود. نقطه عطف این سریال سقوط هواپیمایی مسافربری در یک جزیره دورافتاده بدون هیچ گونه ارتباط با مکان های دیگر بود. مسافران هواپیمایی که دیگر هیچ امیدی برای بازگشت به‌خانه و شهر خود نداشتند. هر قسمت این این سریال روایت گر ماجراها و اتفاقاتی بود که قبل از اینکه مسافر این هواپیما باشند، برایشان اتفاق افتاده بود. اما پایان این سریال برای مخاطبانش هیچگاه مشخص نشد.

نقد سریال لابریا
نقد سریال لابریا

اما در سریال دیگری محصول سال 2021 کشور آمریکا به نویسندگی و کارگردانی "دیوید آپلباوم" در ژانر درام ماجراجویی و فانتزی نیز به موضوع سفر در زمان به نحوی متفاوت تر پرداخته شده است. سکانس ابتدایی این سریال با یک حادثه طبیعی( زلزله) در شهر لس آنجلس می باشد. حادثه ای که باعث جدایی اعضای یک خانواده از یکدیگر می شود. خانواده ای قرار بوده به واسطه جدایی گوین و ایوا در دنیای واقعی از هم گسسته شود. خانواده ای که پدر خانواده" گوین " یک خلبان ارتش است. او به واسطه سقوط هواپیما و آسیب به سرش دچار توهماتی شده است که او را مجبور به تعلیق و ترک از شغلش نموده است.

مادر خانواده"ایوا"نیز بانویی است که علارغم شاغل بودنش حتی در سن نوجوانی نیز خودش را موظف به رسیدگی به امور مربوط به فرزندانش در هر شرایطی می داند. آن هم به واسطه واقعه ناگواری که برای دخترش در یک حادثه رانندگی اتفاق افتاده است و باعث شده است تا او یک پایش را برای همیشه از دست بدهد و او از پای مصنوعی استفاده نماید. بار گناه حاصل از این حادثه به واسطه سپردن فرزندش به پرستار بچه از گذشته تاکنون را در ذهن خود دارد و بازتاب آن نیز کنترل افراط گونه در رفت و آمد آنها می باشد.

نقد و معرفی سریال لابریا 2021
نقد و معرفی سریال لابریا 2021

اما در قسمت اول این سریال می بینیم که این بار توهمات پدر خانواده "گوین" به کارش می آید و سرنخ هایی را به او نشان می دهد که باعث می شود تا دولت و ارتش برای یافتن مفقودان این حادثه دست به کار شود.گوین بعد از این حادثه به بیان اتفاقات و حوادثی می پردازد که افسران عالی ارتش آمریکا را بر آن می دارد تا منبع اطلاعات او را کشف کنند. شاهد این ادعا نیز سکانسی از فیلم است که او گردنبند و حلقه ازدواج همسرش را که در زمان حادثه از گردنش افتاده است را در کنار یک تخته سنگ با نشانی خاص بر روی آن پیدا می کند.

نکته قابل توجه در این سریال "آوا هریس" دختر خانواده هریس است که در دنیای واقعی نیز او یک بازیگر با شرایط خاص جسمی(نقصان در ناحیه پا) اما پر آوازه و مشهور در دنیای بازیگری می باشد. دنباله این سریال مهیج و ماجراهایش را می توانید از شبکه نمایش خانگی فیلیمو به همراه اعضای خانواده تماشا نمایید.

نظر خود را درباره «نقد و معرفی سریال لابریا 2021» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفی سریال لابریا 2021 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.