زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و معرفى سريال شبكه خانگى قبله عالم

نقد و معرفى سريال شبكه خانگى قبله عالم

سریال قبله عالم زندگی ناصر الدین شاه قاجار را با نگاهی جالب بازگو می کند و بازیگران نام آشنایی در آن به ایفای نقش می پردازند

بیست و سوم شهریور 1400
نويسنده : چكاوك شيرازی

با گذشت سه قسمت از سریال طنز قبله ی عالم، حد حدودش برای مخاطب مشخص شد. "حامد محمدی "با سابقه ی خوبی که در عرصه ی فیلم سازی و نویسندگی دارد، این بار توانسته در زمینه ی سینمای خانگی جای پای خودش را محکم کند. "محمدی "از همان قسمت اول ثابت کرد که نه تنها این مدیوم را به خوبی می شناسد بلکه با طنز شیرینی که خلق کرده، مهر تاییدی بر استعدادش در عرصه ی طنزنویسی زده است. کمدی او را می توان نسبتا نوآورانه و جدید دانست زیرا توانسته با گذاشتن دیالوگ ها و تکه کلام های امروزی در دهان کاراکترهایی که از زمان قاجار اورده، دنیای جذابی بیافریند. این که هر قسمت را با عنوانی از رمان های مطرح جهان نامگذاری کرده نشان از مطالعات ادبی وسیعش دارد، زیرا نام گذاری، صرفا به دلیل اظهار فضل نیست، بلکه كاملا با محتوای آن قسمت در ارتباط است. قسمت اول با عنوان "شاهزاده و گدا" به ناصرالدین شاه و بدلی که برایش در نظر گرفته اند اختصاص دارد و ماجراهایی که بر اثر جا به جایی این دو نفر رقم می خورد. یا قسمت سوم با نام "بر باد رفته "حکایت از گرفتاری هایی است که برای خانواده ی سلطنتی به وجود می آید.

سریال قبله عالم
سریال قبله عالم

کاراکترها به نوعی کاریکارتوری محسوب می شوند زیرا رگه هایی از شخصیت های اصلی تاریخی را بسیار برجسته کرده و بازیگران هم توانسته اند به خوبی از پس ایفای آن نقس ها بربیایند. مثلا فساد اخلاقی مهدعلیا و اکثر وزرای وقت آن دوران با اغراق در در نقش هایی که شقایق دهقان و هادی کاظمی بازی کرده اند، تجلی کرده است.

داستان، به دوره ی ناصرالدین شاه برمی گردد و زمان ترورش.
وزیرش کسی را به عنوان بدل او معرفی می کند. و ماجرا با همین بدل با بازی "حامد کمیلی "ادامه پیدا می کند.

نوآوری جالب این بود که ترور ناصرالدین شاه انجام میگیرد اما به دلیلی کاملا متفاوت با دلایل تاریخ، میرزا رضا ( پژمان بازغی) به دلایلی غیرتی می شود و به خیال این که ناصرالدین شاه مزاحم ناموسش شده، قصد جانش را می کند و ترور در داستان، این گونه اتفاق می افتد.

سریال قبله عالم
سریال قبله عالم

یا ازدواج شاه با دختری فرنگی که طنز بسیار خوبی را آفریده زیرا دختر فرنگی در تضاد با سوگلی حرامسرا قرار می گیرد و دیالوگ ها و صحنه های جذابی می آفرینند. از همه جالب توجه تر راوی داستان است با صدای محمدرضا علیمردانی در نقش امیر کبیر، که قصه از زبان او روایت می شود. "حامد کمیلی "هم روز به روز بیشتر می درخشد و نقش هایش را موفق تر و با قدرت بیشتری اجرا می کند.

تا اینجای کار اين شيوه گذشته به زمان حال تله پورت شدن شخصيت هاى تاريخى جواب داده است وسریال توانسته مخاطب را با خودش همراه کند. امید است که بتواند مخاطبان بیشتری پیدا کند و با همان قدرت اولیه ادامه دهد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و معرفى سريال شبكه خانگى قبله عالم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفى سريال شبكه خانگى قبله عالم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.