زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناختی سریال ترکیه ای فاطما

نقد روانشناختی سریال ترکیه ای فاطما

سریال "فاطما "محصول کشور ترکیه و کارگردان و نویسنده آن "اوزگور انورمه" می باشد

پنجشنبه 13 ابان 1400
نویسنده: مرجان دلپسند

"فاطما" با بازی درخشان "بورجو بیریجیک" بانویی 35 ساله و روستایی است که صاحب یک فرزند اتیسم است. در دوران کودکی اش مورد تعرض واقع شده است و در سن نوجوانی مجبور به ازدواج با مردی که روستاییان برایش در نطر گرفته اند، شده است. از همان دوران کودکی روستاییان نیز او و خواهرش "امینه" را طرد کرده وبا آنها معاشرت نداشته اند آن هم به واسطه اتفاق ناگوار (تجاوز) به فاطما در سن بسیار کم و در کودکی.

نقد روانشناختی سریال ترکیه ای فاطما
نقد روانشناختی سریال ترکیه ای فاطما

فاطما با مردی زندگی می‌کند که به او علاقه ای ندارد. در سن شش سالگی فرزند اتیسم خود برای درمان با اصرار فراوان به همراه همسر و خواهر خود به استانبول می‌رود. در استانبول همسرش به دليل داشتن شغلی پردرآمد با چند فرد تبهکار دچار مشکل شده و به زندان می افتد. بعد از آزادی از زندان دیگر به خانه بازنمی گردد. فاطما نیز به علت تصادف فرزند مبتلا به اتیسم اش را از دست مي دهد و در دادگاه قضایی نيز فرزند ش امقصر شناخته و جریمه ای هم برایش بریده می شود. غافل از اینکه همسرش به صورتی مخفیانه پول دیه فرزندش را گرفته و متواری شده است ."فاطما "هم برای تامین خرج ومخارج خود به اجبار به عنوان نظافتچی در شرکت بایرام و یک پاساژ استخدام مي شود و به خانه یک نویسنده می رود.

همه چیز طبق روال و روزمره پیش می رود تا اینکه یک روز فاطما به صورت اتفاقی اسلحه ای را که در گاوصندوق بایرام را برداشته و با گرفتن نشانی "شوکت"به دفتر کار او رفته و بعد از اینکه او جای ظفر را به او نمی گوید با کشتن وی به ضرب گلوله فرار مي كند. اما سوال اینجاست که چگونه زنی که هنوز کابوس مرگ فرزند دچار اتیسم خود را در یک حادثه که در آن نقشی نداشته است، می بیند، چگونه مرتکب چنین قتل خشونت باری می تواند بشود؟ فاطما در خانه نویسنده ای به نظافت مشغول است که بی آنکه خودش در ابتدا بداند شخصیت اصلی کتاب او شده است و کتابی که از دید نویسنده می تواند کتاب پر مخاطب باشد. اما سوال اینجاست هدف نویسنده از اینکه شخصیت اول کتابش فاطما و حوادث پیرامون او باشد چیست؟ نوشتن یک رمان پر مخاطب و پر فروش بودن آن یا کمک به او که بتواند به خودشناسی و خودآگاهی برسد.

نقد-سریال-فاطما
نقد-سریال-فاطما

اما در طول بخش های این سریال می بینیم که او قصد دارد زوایای پنهان این شخصیت را بیشتر بشناسد و حتی در تصمیم گیری هایش راه جدیدی را به او نشان بدهد. سریال "فاطما "محصول کشور ترکیه و کارگردان و نویسنده آن "اوزگور انورمه" و بازیگران آن بورجو بيريجيك ،"مهمت ایلماز "و...مي باشند. این سریال را می توانید از شبکه اینترنتی نتلفیکس تماشا نمایید.

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی سریال ترکیه ای فاطما» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی سریال ترکیه ای فاطما فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.