زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهی به مجموعه راز بقا

نگاهی به مجموعه راز بقا

سریال راز بقا از مجموعه های شبکه خانگی است. این مجموعه به کارگردانی سعید اقاخانی و بازیگری حسن معجونی، بهرام افشاری و... می باشد.

شنبه 21 خرداد 1401
چکاوک شیرازی

  • نگاهی به مجموعه راز بقا، یک کمدی بزن و بکوب

به نظر می رسد این سریال برای اهلش جذاب و گیرا جلوه کرده است و مخاطب مشتاق برای دنبال کردن قسمت های سریال است.
«سعید آقاخانی» با همکاری عوامل سریال «نون خ» دست به ساخت تولید مجموعه ای برای شبکه ی خانگی زده است و به آن مجموعه بازیگرانی چون «بهرام افشاری » و «حسن معجونی» را هم اضافه کرده است. که الحق بازیگران کاربلدی هستند هر چند که «معجونی» پیشکسوت «افشاری» محسوب می شود اما «افشاری» در این چند سالی که به عنوان بازیگر شناخته شده است توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند و هم پا و گاهی حتی جلوتر از پیشکسوتانش گام بردارد.
کمدی سریال از نوع اسلپ استیک یا همان بزن بکوب خودمان است. داستان فیلم حول زندگی جوانی دور می زند که هر بلایی که به سرش بیاید نمی میرد و این موضوع باعث شده است که مافیا از او سوء استفاده کنند و در همین راستا اتفاقات دنباله دار و در عین حال خنده داری رقم بخورد.
هر کدام از کاراکترها به خوبی پرداخت شده اند و همه ی آن ها چه منفی و چه مثبت ویژگی خود را دارا هستند.

رحیم (بهرام افشاری) و حاتم (حسن معجونی) در سریال راز بقا
رحیم (بهرام افشاری) و حاتم (حسن معجونی) در سریال راز بقا

«رحیم» و «حاتم» دو برادر هستند که هر کدام در دنیای جداگانه ای سیر می کنند و هر کدام به نوبه ی خود با اشکالات اخلاقی فراوان به دنبال رسیدن به آرزوهای خود هستند.
«رحیم» با بازی «بهرام افشاری» در به عنوان قهرمان اصلی داستان اتفاقا موجودی شرور است که بزرگ و کوچک را دست می اندازد و همه از دست او شکار هستند. اما این قدرت ژانر کمدی است که از چنین موجودی شخصیتی خاص می سازد و باعث می شود ما با این که می دانیم شوخی های او با مردم و همسایه ها تا چه حد آزاردهنده است اما باز هم تماشا می کنیم.
شخصیت «حاتم» که مابه ازای بیرونی فراوانی دارد از آن دست آدم های بادمجان دور قاب چین است که متصل منتظر فرصتی هستند تا بتوانند نان را به نرخ روز بخورند. او هم با ظرافت های بازی «حسن معجونی» کاراکتری بسیار قابل توجه است.

فریبا جدی‌کار (مادر رحیم و حاتم) و یدالله شادمانی ازجمله بازیگران سریال راز بقا
فریبا جدی‌کار (مادر رحیم و حاتم) و یدالله شادمانی (آقا یوسف) ازجمله بازیگران سریال راز بقا

مادر این دو شیرین ترین شخصیت داستان است او که مدام قربان صدقه ی بچه هایش می رود مانند فرزندانش منتظر است تا از هر کس که می تواند حداقل استفاده را ببرد.
به این ها «یوسف مرادی» را هم اضافه کنید که به عنوان همسر مادر رحیم و حاتم با آن لهجه ی شیرین کرمانی اش دل همه را می برد.
نقش ها به مساوات بین همه تقسیم شده است و هر بازیگر در سریال حضوری تاثیرگذار دارد.

هدیه بازوند، در نقش بیتا معشوقه رحمان، در سریال راز بقا
هدیه بازوند، در نقش بیتا معشوقه رحمان، در سریال راز بقا

«رحیم» به عنوان قهرمان گرفتار عشق دختری زیبا می شود و علاوه بر بدمن های قصه باید با رقیب سرسخت و استخوان داری هم رقابت کند و بجنگد.
ماجراهای عاشقانه و خنده داری هم رقم می خورد که حال مخاطب را خوب می کند.
کمدی «سعید آقاخانی» همیشه گوشه ی چشمی به کمدی های جاسنگین دارد. در عین این که لحظات مفرح زیادی را داراست مسائل مهم اجتماعی را هم از قلم نمی اندازد. همین طور کمدی و طنزش مسائلی اخلاقی را هم مطرح می کند که گاهی باعث می شود وجدان مخاطبش از خواب بپرد و از آن با عنوان طنز اجتماعی یاد می شود؛ خصوصا در ساخته های آخرش نون خ و راز بقا که به این مسائل بیشتر پرداخته است.

ورود سعید آقاخانی به نمایش خانگی با سریال راز بقا
ورود سعید آقاخانی به نمایش خانگی با سریال راز بقا
نظر خود را درباره «نگاهی به مجموعه راز بقا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به مجموعه راز بقا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.