زمان مطالعه: 4 دقیقه
نقد و معرفی سریال دی ام زی

نقد و معرفی سریال دی ام زی

داستان این سریال درباره جنگی در امریکاست که در آینده دور اتفاق می افتد و تنها منطقه منتهن بی طرف است.

یکشنبه 14 فروردین 1401

مرجان دلپسند

فیلمهای سینمایی و سریال های بسیاری در مورد جنگ و خانواده هایی که در زمان جنگ از هم پاشیده شده اند، ساخته شده است. یکی از این سریال ها که به این موضوع پرداخته، سریال "دی ام زی" می باشد. این سریال در ژانر اکشن "ماجراجویی و جنگی" است و ان را "ارنست اردیکر سون و ایوا وورنی" کارگردانی کرده اند.

"دی ام زی" محصول سال 2022 کشور آمریکا می باشد. "ایوا وورنی" بكى از كارگردان هاى اين سريال 49 ساله، آمریکایی تبار و اهل کالیفرنیا می باشد. از دیگر آثار وى می توان به فیلم های "سلما"، "من تو را دنبال خواهم کرد" و "وسط ناکجا" اشاره كرد. كه اثر "وسط نا كجا اباد" براى وى جوايزى به ارمغان اورده.

شخصیت اول مجموعه "دى ام زى" پزشک جوانی است به نام "آلما اورتگا" می باشد. لوکيشن اول این سریال زندانی می باشد که این پزشک جوان به مدت هشت سال در آن به عنوان یک نیروی نظامی و یک پزشک مشغول به کار است. در سکانس های ابتدایی این سریال نیز می بینیم که او درحال معاینه یکی از زندانیانی می باشد که به طریق غیر قانونی وارد ایالات متحده آمریکا شده است.

از دیالوگ هایی که بین این دو شخصیت رد و بدل می شود، می توان متوجه شد که این زن زندانی برای معالجه مادربزرگ بیمارش از طریق غیر قانونی از مرز آمریکا عبور کرده و توسط نیروهای نظامی این منطقه دستگیر شده است. در يكى از سکانس هاى سريال "الما" سر از رازی بر می دارد که مربوط به از هم پاشیده شدن خانواده اش در جریان جنگ مى باشد. به عبارتی دیگر سکانس های ابتدایی این سریال به جنگی داخلی در منهتن از ایالات متحده آمریکا اشاره می کند. زمانی که "آلما" شخصیت اول این سریال پسر نوجوان خود "کریستین" را گم کرده است. "آلما" در طول مدت هشت سال که از این جنگ می‌گذرد به هر نحوی تمام ایالات متحده آمریکا را بدنبال پسر گمشده اش گشته است. تا اینکه در سفری که به منهتن منتهی می شود ردی از پسرش "کریستین" پیدا می کند.

سکانسی از سریال دی ام زی
سکانسی از سریال دی ام زی

پسری که حالا تبدیل به جوانی شده است که در سن 24 سالگی خود قرار دارد و حالا با نام "اسکل" شناخته می شود. اما در اولین برخورد "آلما" با پسرش شاهد برخوردی احساسی و دلبستگی دو طرفه بین این دو شخصیت نیستیم. در دیالوگ هایی که بین این دو شخصیت در اولین دیدار بعد از هشت سال جنگ و جدال رد و بدل می شود، می توان متوجه شد که "کریستین" در آن زمان گم نشده است. به عبارتی دیگر او از دوران کودکی اش توسط مادر و به دور از پدر بزرگ شده است. مادر نیز برای نگهداری از او کمترین زمانش را با او گذرانده بود. زمانی که مادر برای نخستین بار خانه پسرش را می بیند، او را با نام دوران کودکی اش صدا می زند که با واکنش خشونت بار وی مواجه می شود. حتی زمانی که متوجه نقاشی های دیواری او درخانه اش می شود، بیشتر به این موضوع پی می برد که او نتوانسته است پسرش را در کودکی به درستی درک کند.

نخستین ديدار این دو شخصیت نیز زمانی رخ می دهد که اتفاقات غیر قابل انتظاری در "دی ام زی" منطقه غیر نظامی رخ می دهد. آن هم در زمانی که در این منطقه غیر نظامی گروه های مختلفی از مردم زندگی می کنند. نخستین چیزی که آلما در ورودش به این شهر از دیدن آن متعجب می شود، خونسردی مردم این شهر و بازی های گروهی و خوشگذرانی آنها می باشد. آلما در بدو ورودش به این شهر به "کلینیک میدون" می رود. در این کلینیک با شخصیتی به نام" آنا" آشنا می شود که یک پزشکیاری است. در این کلینیک به همراه آنا بعد از انجام دو جراحی بر روی بیمارانی که درجریان این جنگ داخلی آسیب دیده اند، با او رفیق شده و بعد از گفتن هدفش از ورودش به این شهر تصمیم می گیرند که با هم به دنبال پسر گمشده اش بگردند.

امادر جریان این جستجو در شهر و با ورودشان به منطقه "دی ام زی"، آنا به ضرب گلوله مجروح شده و آلما بقیه مسیر را به همراه "اودی "برای یافتن پسر گمشده اش ادامه می دهد. "اودی" نیز پسر خردسالی است که در جریان این جنگ خانواده خود را از دست داده است و تا قبل از کشته شدن "آنا" با او در کلینیک بوده است. اما در زمان ورودش به این شهر با دو دستگی مردم مواجه می شود.از یک سو انتخاباتی که در این شهر قرار است به زودی برگزار شود و مردم این شهر می بایست یکی از دو شخصیتی را انتخاب كنند که تنها به اهداف و نفع شخصی خود فکر می کنند. اما با اهداف و قول هایی که به مردم شهر می دهند، سعی دارند تا نتیجه این انتخابات را به نفع خود تمام کنند.در اين مجموعه از یک سو با "اینود" پادشاه "هالم شرقی" روبرو هستيم و از سوی دیگر با "ویلسون"، مردی چینی تبار كه بعد از سرقتش از یک بانک صاحب ثروت هنگفتی شده است.

"اینود" همسر آلما و پدر کریستین می باشد. "ویلسون" نیز یکی از دوستان و هم دوره ای های قدیمی آلما می باشد که حالا تبدیل به پادشاهی مکار شده است. اما آلما در جریان این انتخابات برای اینکه چهره واقعی پدر را به کریستین پسرش نشان بدهد، در جبهه مخالف او قرار می گیرد .ادامه این سریال را می توانید درشبکه نمایش خانگی فیلیمو تماشا نمایید.

سریال دی ام زی
سریال دی ام زی
رزاریو داوسون، نقش اول سریال دی ام زی
رزاریو داوسون، نقش اول سریال دی ام زی
پوستر سریال دی ام زی (DMZ)
پوستر سریال دی ام زی (DMZ)
نظر خود را درباره «نقد و معرفی سریال دی ام زی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفی سریال دی ام زی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.