زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد و معرفی سریال جزیره

نقد و معرفی سریال جزیره

سریال جزیره به تازگی در ژانر اجتماعی و خانوادگی در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است‌ و داستان دختری به نام صحرا را روایت می کند.

شنبه 16 ابان 1400
نویسنده: مرجان دلپسند

خبرنگاران و عکاسان خبری را همه می شناسند. افرادی از جنس مردم و در بین آنها که به جریانات و اتفاقات اطرافشان به گونه ای دیگر نگاه می کنند. افرادی که در بدترین شرایط پل ارتباطی مردم و مسولان هستند. خبرنگاری در واقع شغلی است که ساعت و زمان مشخصی برای انتشار اخبار مربوط به رویدادها و حوادث ندارد. اما بعضا هم مشاهده شده است که خبرنگاران در پی اتفاقاتی سرنوشت و زندگی آینده خود را نیز دچار چالش هایی می کنند. موضوعی که در سریال جزیره به کارگردانی «سیروس مقدم »و نویسندگی «علی طالب آبادی »به آن پرداخته شده است.

این سریال در ژانر اجتماعی و خانوادگی از دوم آبان ماه سال جاری در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است‌. سکانس های ابتدایی این سریال روایتگر داستان دختر خبرنگاری به نام «صحرا »است. دختری که به لحاظ سطح و طبقه اجتماعی متوسط رو به پایین قرار دارد و به همین خاطر نیز شاید بتوان یکی از دغدغه هایش را تبعیض بین فقیر و غنی و فاصله طبقاتی بین ثروتمندان و فقرا دانست. دختری که در شرایط متفاوت سعی بر آن دارد تا شجاعت و جسارت بروز بیرونی رفتارهایش باشد. دختری که اول عمل می کند و بعد به نتایج رفتارهایش توجه می کند. در سکانس های ابتدایی این سریال می بینیم که تاخیر و مانعی برای خروج از هواپیما درفرودگاه جزیره کیش آن هم در اوج گرما برای مسافران به وجود می آید. آن هم به علت ورود هم زمان یک هواپیمای شخصی که قرار است مسافری از بین قشر ثروتمند و یکی از اعضای شرکت های بزرگ ساختمانی از آن پیاده شود و تا خروج این شخص از باند فرودگاه امکان خروج مسافران هواپیمای دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

نقد و معرفی سریال جزیره
نقد و معرفی سریال جزیره

جنجالی که به خاطر این قضیه برای «صحرا »و «امیرحسین »به وجود می آید و تعهدی که از این خبرنگار گرفته می شود، بخشی از مشکلاتی است که برای بسیاری از خبرنگاران و عکاسان حوزه خبر را با چالش هایی روبرو نماید. چالش بعدی که« صحرا» در تهیه خبر و مصاحبه با آن روبرو می شود ممانعت از ورود وی به بخش میهمانان ویژه است . همانطور که در سکانس هایی از برگزاری مسابقات والیبال می توان دید که از ورود« صحرا »به بخش میهمانان ویژه جهت مصاحبه با «ارشد شاهنگی »یکی از اعضای این شرکت بزرگ خانوادگی جلوگیری می شود. در سکانس های ابتدایی این سریال مخاطب گمان می برد که «صحرا» و «امیر حسین »در این سفر برای انجام یک ماموریت کاری که با هدف تهیه خبر از تورنمنت مسابقات والیبال تدارک دیده شده است، به این جزیره آمده اند. اما در قسمت دوم این سریال ذهن مخاطبانش را نیز به چالش می‌کشاند. آن هم زمانی که مدارکی به دست «صحرا »می رسد که می تواند سندی برای آزادی و اثبات ادعای او در مورد اقداماتی باشد که قرار است در قالب اتمام پروژه های نیمه تمام یک شرکت ساختمانی باشد.

شرکتی که در موناکو به ثبت رسیده است و در خارج از کشور شعباتی نیز دارد. اما از نظر «صحرا »به واسطه مقاله تند و تیزی که بر علیه این شرکت نوشته و منتشر کرده است، اتمام این پروژه های نیمه کاره فوق آینده چندان خوبی را در بلند مدت برای اقشار متوسط و فقیر جامعه نخواهد داشت و به تبع آن فساد اقتصادی را در پی خواهد داشت. اما سوال دیگری که ذهن مخاطبان را به چالش خواهد کشید این خواهد بود که چرا «صحرا» سعی بر برقراری ارتباط با «ارشد شاهنگی» دارد و نیت او از برقراری این ارتباط چیست؟

از دیگر بازیگران این سریال می توان به شادی مختاری، امیر مقاره، السا فیروز آذر، مینا وحید، هنگامه قاضیانی، محمد رضا فروتن، حمیدرضا پگاه، غزل شاکری، سامیه لک و... اشاره نمود. از نکات قابل توجه این سریال به حضور« امیر مقاره »از خوانندگان گروه ماکان بند می توان اشاره نمود.این سریال را می توانید از شبکه نمایش خانگی فیلیمو تماشا نمایید.

نظر خود را درباره «نقد و معرفی سریال جزیره» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفی سریال جزیره فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.