زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد و معرفی سریال تماما آمریکایی (All American)

نقد و معرفی سریال تماما آمریکایی (All American)

تماما امریکایی یک مجموعه درام ورزشی امریکایی است . این مجموعه از زندگی بازیکن حرفه ای امریکایی “ اسپنسر پیسینگر” الهام گرفته است.

چهارشنبه 29 دی 1400
نویسنده: مرجان دلپسند

یکی از بازی های رایج در کشور آمریکا فوتبال آمریکایی می باشد که از خانواده راگبی فوتبال است. مبتکر این بازی را "والتر کمپ" می دانند. کشورهایی مانند آلمان، سویس، فنلاند، ژاپن، مکزیک، اسرائیل، اسپانیا و اتریش نیز دارای لیگ ملی فوتبال آمریکایی هستند. موضوعی که در سریال "تماما آمریکایی" با ژانر اکشن ورزشی به کارگردانی "دیوید مک رایتر، راب هاردی، مایکل شاتز" در سال 2018 به آن پرداخته شده است. در سکانس های ابتدایی قسمت اول این سریال مخاطب را با پسرجوانی به نام “اسپنسر“ حدودا بیست ساله، سیاه پوست با بدنی ورزیده و تنومند و حرفه ای در رشته ورزشی راگبی فوتبال آشنا می کند که پس از پایان یک مسابقه در حال خروج از باشگاه از جنوب لس آنجلس می باشد. اما کمی آن طرف تر با مردی که خود را یک مربی فوتبال آمریکایی معرفی می‌کند، روبرو می شود.

مردی که به او در تیم مدرسه بورلی هیلز واقع در یک منطقه ثروتمند نشین پیشنهاد بازی می دهد. پیشنهادی که می تواند برایش هم از نظر موقعیت مالی و اقتصادی و هم به قرار گرفتن در یک مدرسه و تیم بالادستی در شهرش وسوسه انگیز باشد. ابتدای امر با این پیشنهاد مخالفت می کند. اما بعد از اینکه با اصرار مادرش برای پذیرش این پیشنهاد مواجه می شود، تصمیم می گیرد که به مدرسه بورلی هیلز برود. نقل و انتقالی که باعث ایجاد کشمکش میان او و دیگر هم تیمی های قدیمی اش در جنوب لس آنجلس می شود. رفتن به تیمی که به لحاظ اجتماعی نیز او را از منطقه و شهری که زندگی می کند دور می کند. هم چنین او را با افرادی دیگر اشنا می کند که هریک از آنها قصه ای خاص برای روایت زندگی شان دارند، شخصیت هایی مانند الیویا، جردن، آشر و لیلا و...

سریال تماما آمریکایی
بازیگران سریال تماما آمریکایی

اما در قسمت های بعدی این سریال می بینیم که “اسپنسر “برای اینکه عضو یک تیم رده بالا در بورلی هیلز شود، می بایست ساکن این شهر نیز باشد. شرطی که باعث می شود تا “اسپنسر “نیز به نحوی وارد خانه مربی جدید خود بشود. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. ماجرا از این قرار است که” الیویا” فرزند این مربی دلبسته “اسپنسر “می شود. اما با اطلاعاتی که “جردن “فرزند دیگر این مربی از گذشته پدرش به دست می آورد “الیویا “را مجاب می کند که ممکن است “اسپنسر” با آنها نسبت خانوادگی داشته باشد. “الیویا “نیز با انجام اقداماتی از قبیل نقل و انتقالات مالی پدرش که از هفده سال پیش تاکنون ادامه داشته است. اطلاعاتی که آنها را به پدر بزرگشان می‌رساند. از شخصیت های دیگر این سریال می توان به ” آشر“ اشاره کرد.

او یکی دیگر از بازیکنان تیم فوتبال بورلی هیلز است که از نظر دیگر بازیکنان بسیار ثروتمند می باشد و در خانه اعیانی زندگی می کند. پسر جوانی که “اسپنسر “سیاه پوست را در تیم رقیبی برای خودش می داند که ممکن است به عنوان یک عضو اصلی جایگاه او را بگیرد. شاهد این ادعا نیز در سکانسی از فیلم است که در جریان بازی “اسپنسر “جایگزین او در تیم می شود و وی از خود واکنش خشونت بار نشان می دهد.اما “آشر” از آن روز به بعد نیز هر کاری می کند تا “اسپنسر” نتواند به عنوان یک عضو اصلی ،قدرت واقعی خود را در جریان بازی نشان بدهد. شاهد این ادعا را نیز می توان شرط بندی و اجبار او به نوشیدن بیش از حد در جریان میهمانی شبانه در خانه اعیانی اش دانست. مسئله ای که باعث ضعف او در بازی فردای آن روز در زمین و آمادگی برای مسابقه بعدی شان می شود. اما در جریان برنامه میهمانی آخر هفته دیگر “اشر”اتفاقاتی روی می دهد که باعث می شود این دو شخصیت به این مسئله که به لحاظ اقتصادی و مالی شبیه هستند، بیشتر پی ببرند و از نظر روابط اجتماعی به همدیگر بیشتر نزدیک شوند.

وجه اشتراک دیگر این دو شخصیت به یکدیگر این است که برای کسب امتیاز عضویت در این تیم می بایست جز اهالی بومی این شهر باشند .ادامه ماجراهایی که در این سریال برای “اسپنسر “می افتد را می توانید در شبکه نمایش خانگی فیلیمو تماشا نمایید. این سریال در سه فصل منتشر شده است.

نظر خود را درباره «نقد و معرفی سریال تماما آمریکایی (All American)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و معرفی سریال تماما آمریکایی (All American) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.