زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقد روانشناختی و معرفی سریال آقای کورمن

نقد روانشناختی و معرفی سریال آقای کورمن

سریال آقای کورمن زندگی یک معلم مجرد که در دهه سوم زندگی خود را روایت می کند که اتفاقات خاصی را در زندگی تجربه می کند

چهارشنبه 12 آبان 1400
نویسنده: مرجان دلپسند

اضطراب منتشر یک اختلال روحی و روانی است که سن شروع آن را از دوران کودکی می توان دانست. اما بروز علائم مربوط به این اختلال ممکن است در سنین جوانی و گاهی اوقات در دهه سوم زندگی مبتلایان به این بیماری باشد. این اختلال با اضطراب و نگرانی شدید در مورد یک یا چند رویداد که روزها و هفته ها اتفاق می افتد و ادامه می یابد، شناخته می شود. اختلالی که با علائمی از قبیل تنش عضلانی، بی‌خوابی، کاهش یا افزایش وزن و اشتها، تنگی نفس، تعریق مفرط، تحریک پذیری بالا و علائم گوارشی و... همراه باشد.

علائمی که در ظاهر فرد بیمار را به سمت پزشکان داخلی و قلب و عروق و... می کشاند. بیماری که با بروز علائم مربوط به آن فرد مبتلا بیشتر به رویدادهای منفی در محیط پاسخ می دهد و توانایی های خود را نیز دست‌کم می گیرد.این نوع اضطراب می تواند ناشی از تعارض های حل نشده ناخودآگاه فرد مبتلا نیز باشد. اضطراب منتشر موضوعی است که در سریال "آقای کورمن" در ژانر کمدی خانوادگی محصول سال 2021 کشور آمریکا نیز به آن پرداخته شده است. نویسنده و کارگردان این سریال "جوزف گوردون لایت" می باشد. به عبارتی دیگر شخصیت و نقش اول این سریال"آقای کورمن" نویسنده و کارگردان همین سریال است.

نقد روانشناختی و معرفی سریال آقای کورمن
نقد روانشناختی و معرفی سریال آقای کورمن

این سریال به بررسی زندگی یک معلم مجرد که در دهه سوم زندگی خود می باشد، می پردازد. معلمی که در یک مدرسه دولتی در سانفرانسیسکو معلم دانش آموزان کلاس پنجم است و به تنهایی و به دور از خانواده زندگی می کند. مردی نسبتا تنها و منزوی که از نامزد خود نیز به تازگی جدا شده است. مردی که به ظاهر زندگی روتین خود را دارد. صبح ها از خانه به سمت مدرسه و بعداز ظهر ها نیز بعد از پایان کلاس‌به خانه ای باز می گردد که اکثر اوقات در آن تنهاست. خانه ای که تنها ابزار و وسایل قابل توجه آن ابزار الات موسیقی است. ابزارآلاتی که زمانی می توانست او را سرگرم نماید. اما نقطه عطف این داستان را زمانی می توان دانست که او بعد از بازگشت از مدرسه و محل کارش دچار حالات خاصی از قبیل تعریق زیاد و احساس تپش قلب شدید و... می شود.

در ابتدای بروز این علائم با مطب پزشک داخلی و پزشک قلب تماس تلفنی می گیردتا بتواند به صورت اورژانسی به پزشک مراجعه کند.اما با اولین وقت پزشک در دو ماه آینده روبرو شده و عصبانی تلفن را قطع می کند. به خانه دوست خود می رود تا از او کمکی جهت بهبود حالش بگیرد. اما متوجه می شود که او نیز قبلا این علائم و حالات بدنی را تجربه کرده است. اما او به جز دارو به استفاده از مواد و داروهای صنعتی و مخدر نیز روی آورده است. با پیشنهاد وی قرص یا داروی آرام بخشی را استفاده می کند. اما این دارو برای یک مدت کوتاه موثر می باشد. با روشن شدن هوا مجددا با همین علائم و حالات بدنی و حتی بی اشتهایی و... مجددا مواجه شده است. با یکی دیگر از دوستانش در مورد بیماریش صحبت می کند. اما این صحبت کوتاه نیز با جر و بحث در مورد اینکه باید زمان بیشتری را برای انجام یک فعالیت جدید یا آغاز یک دوستی جدید با و حتی رفتن به یک کافه یا رستوران جدید پایان می پذیرد. اما این مشاجره نیز با یک برنامه بیرون رفتن از خانه و شب را تا دیر وقت بیرون ماندن تمام می شود. اما چاره درمان او نیز نمی شوند.

«آقای کورمن »در این سریال مردی است که حتی با اعضای خانواده خود نیز مشکل برقراری ارتباط دارد. به عبارتی دیگر او خواهر خود را فردی کنترل گر می داند که همیشه و همه وقت قصد کنترل کردن او را از دوران کودکی تاکنون داشته است.از سوی دیگر با مادر خوش نیز از دوران کودکی تاکنون رابطه عاطفی و دلبستگی لازم را نداشته است و دائما او را به خاطر تصمیماتی که می گیرد، شماتت و مواخذه می کند.او در رویای خود مادری را می بیند که با او در دنیایی مملو از شادی و بدون غم و غصه آواز می خواند. اما در دنیای واقعیت و در سکانس هایی از این سریال است می بینیم که او بعد از اینکه متوجه ازدواج مجدد مادرش می شود، به شدت بهم می ریزد. حتی مادرش را فردی می داند که همیشه تصمیمات اشتباهی در زندگیش می گیرد. از دیگر بازیگران این سریال می توان به «جمی چانگ، »،«جونو تیمپل»،« دبرا وینگر» و... اشاره کرد. ادامه ماجراهای آقای کورمن را می توانید از شبکه نمایش خانگی فیلیمو تماشا نمایید.

نظر خود را درباره «نقد روانشناختی و معرفی سریال آقای کورمن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی و معرفی سریال آقای کورمن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.