زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقد روانشناختی فیلم سینمایی جولت

نقد روانشناختی فیلم سینمایی جولت

در دنیای روانشناسی برخی از اختلالات روان شناختی هستند که با یکدیگر همبودی دارند.

در دنیای روانشناسی برخی از اختلالات روان شناختی هستند که با یکدیگر همبودی دارند. به عبارتی تشخیص یک اختلال با بروز برخی دیگر از علائم در یک یا چند بیماری روحی و روانی دیگر مشخص می شود. به عنوان مثال بیماری ها اختلال دو قطبی و بیماری اختلال انفجاری متناوب می باشند.

دو بیماری که در فیلم سینمایی "جولت" به کارگردانی "تانیا وکسلر" به آن پرداخته شده است. جولت فیلمی در ژانر اکشن کمدی محصول سال 2021 امریکا با بازی "کیت پکینسل" ابر قهرمان این فیلم سینمایی می باشد. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به "جای کورتنی، استنلی توچی و..." می توان اشاره نمود."لیندی" در این فیلم سینمایی شخصیتی است که مبتلا به این دو بیماری روانشناختی است و در دوران کودکی اش در یک جشن تولد بیماری او ابتدا توسط خانواده اش شناسایی شده و بعدها در یک مرکز روانشناسی به تنهایی تحت درمان قرار می گیرد.

نقد روانشناختی فیلم سینمایی جولت
نقد روانشناختی فیلم سینمایی جولت

بیماری که او در ذهنش خاطراتی را تجسم می کند که شاید اصلا برایش اتفاق نیفتاده است و یا فقط در ذهنش می تواند آنها را تجسم نماید. بیماری هایی که چنان قدرت و توانمندی به او می دهد که حتی از دید روانپزشک قلابی و پلیس برای انجام برخی از ماموریت های مخفیانه دور نمی ماند و در واقع مورد سواستفاده واقع مي شود.دختری که به واسطه این این بیماری توانمندی و مهارت هایی دارد همیشه تنهاست و نمی تواند با کسی رابطه عاطفی و عاشقانه داشته باشد.این دختر برای انجام برخی از ماموریت های مخفیانه به كار گرفته مي شود انهم به بهانه درمان و بهبود خشم های آنی اش که ممکن است به دیگران آسیب برساند.

آن هم به روشی که خود "لیندى" را دچار شک و شبهات عاطفی و عاشقانه ای می کند تا جایی که خود خواسته به "جاستین "،شخصیتی که به تازگی با او در یک رستوران آشنا شده است، علاقه پیدا می کند. نکته ای که با روانشناس خود نيز در میان مي گذارد. اما نکته روانشناسی که در این بین وجود دارد این است که لیندی به روانپزشک خود چنان اطمینانی دارد که دائما "ریموت شوک به خود" و "جلیقه کنترل خشم خود" را همیشه بر تن دارد. او این دو وسیله را راهی می داند برای ارتباط گرفتن بیشتر با آدم‌های خوبی که بر سر راه خود ممکن است ببیند. این فیلم سینمایی را می توانید از شبکه فیلیمو تماشا نمایید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد روانشناختی فیلم سینمایی جولت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناختی فیلم سینمایی جولت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.