زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد فیلم کمدی ماه زده؛ یک فیلم برنده

نقد فیلم کمدی ماه زده؛ یک فیلم برنده

فیلم کمدی رمانتیک ماه‌ زده (moonstruck) محصول سال ۱۹۸۷ ایتالیا و آمریکاست.

چهارشنبه 18 آبان 1400
نویسنده: چکاوک شیرازی

این فیلم را « نورمن جویسون» کارگردانی کرده است و بازیگران اصلی آن «شر» و «نیکلاس کیج» هستند. این فیلم جوایز بسیاری را از جشنواره های سینمایی به دست اورده است. از جمله برنده بازیگر نقش اول و مکمل زن و فیلمنامه غیر اقتباسی از مراسم اسکار 1988 و جایزه بهترین نقش زن ژانر کمدی و نقش مکمل از مراسم گلدن کلوب در همان سال.همچنین برنده بهترین کارگردانی از جشنواره برلین شده است و عنوان مقام دوم بهترین بازیگر زن نقش مکمل را از دایره منتقدان نیویورک دریافت کرده است.

ماه زده، فیلمی‌ است که‌ زیر لایه ی سطحی خیانت های زناشویی به لایه‌ی اصلی پیدا کردن خود، می پردازد. با این تفاوت با فیلم های امروزی که در ماه زده با استفاده از ساختار کمدی فیلم، دل باختگی ها طوری طراحی شده که به ساحت ازدواج و مسائل خانوادگی لطمه ای نمی زند. قهرمان اصلی فیلم «لورتا »( cher)، در پی از دست دادن همسرش که آن را به خرافه هایی‌ مانند نداشتن لباس عروسی ربط می‌دهد، پیشنهاد ازدواج‌ مردی را می پذیرد که از خود اراده ای ندارد و تحت اختیار مادرش است، اما حالا که مادر رو به موت است، مرد میخواد از فرصت استفاده کند و با «لورتا »ازدواج کند.

فیلم کمدی ماه زده
فیلم کمدی ماه زده

«لورتا» بیوه ای است که به خرافات معتقد است و بعد از فوت‌ همسرش همه چیز را از دست رفته می پندارد و تقریبا خودش را فراموش کرده است و تنها به این دلیل پیشنهاد ازدواج را می پذیرد که همسری در کنارش داشته باشد. اما در پی تماس با برادر «جانی»، با او ملاقات میکند و روابط و تصمیماتشان تغییر می کند. «رانی »هم پسر واخورده ای است که‌ بر اثر سهل انگاری خودش دست و نامزدش را از دست داده است، اما« جانی» را مقصر می داند و پنج سال است که با او رابطه ای ندارد.

در حین اوج گرفتن رابطه ی «رانی» و «لورتا»، آن دو خودشان را پیدا می کنند و به نوعی به رهایی می رسند که البته این رابطه به «جانی» هم صدمه ای نمی زند چون او خودش نامزدی اش را به هم می زند زیرا مادرش نمرده و به او اجازه ی ازدواج نمی دهد. و خرده پیرنگی که لا به لای این داستان خطی وجود دارد، رفتن پدر «لورتا» به دنبال زنی دیگر است که در حالی که کمدی جذابی می آفریند سوال بزرگی هم در ذهن مخاطب ایجاد می کند که این سوال از دهان مادر «لورتا »پرسیده می شود و آن این است که چرا مردها به دنبال زنان دیگری می روند؟

فیلم همه چیز را در خود دارد، روایت خطی از یک داستان رمانتیک با رعایت جزییات‌ی مانند داشتن هدف و آرزو برای کاراکتر اصلی و پایان شاد هالیوودی برای پایان‌ بندی.

نظر خود را درباره «نقد فیلم کمدی ماه زده؛ یک فیلم برنده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم کمدی ماه زده؛ یک فیلم برنده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.