زمان مطالعه: 1 دقیقه
نگاهى به فيلم ديدن اين فيلم جرم است

نگاهى به فيلم ديدن اين فيلم جرم است

ديدن اين فيلم جرم است، فيلمى است در ژانر سياسى به كارگردانى و نويسندگى رضا زهتابچيان . اين فيلم به ماجراى يك گروگان گيرى مى پردازد.

چهارشنبه 8 دى 1400
نويسنده: چكاوك شيرازى

شروع کوبنده و گیرای فیلم " دیدن این فیلم جرم است" نوید تماشای یک فیلم خوب، فکرشده و مهندسی شده را می داد. وعده ای که به حقیقت پیوست و با فیلمی با فیلم نامه ای جذاب و دقیق مواجه شدیم. فیلمی با سوژه ای متفاوت و نزدیک شدن فیلم ساز به تابوها. سوای هر عقیده و مسلک و اعتقاد به خط فکری فیلم، شاهد یک فیلم نامه با رعایت اصول اساسی فیلم نامه بودیم.

نظم زندگی" امیر" همان ابتدا به هم‌ می خورد و پیرنگ شکل می گیرد. امیر درصدد گرفتن انتقام از شخص خاطی است که مسئله ی شخصی اش با مسائل بزرگترى گره می خورد و این یکی از المان فیلم نامه ی خوب است. پرداختن به موضوعی که نه تنها قهرمان داستان را درگیر می کند بلکه ابعاد گسترده تری پیدا می کند و یک کشور را درگیر میکند و حل شدن یا نشدن مشکل، تنها، مسئله ی قهرمان نیست بلکه از او گذشته و به دنیای بزرگتری رسیده است. فیلمنامه نویس توانسته، پله پله داستان را وسیع تر و عمیق تر کند. مشکل "امیر "از یک درگیری شروع و رفته رفته به شدت آن اضافه می شود.

کاراکترها چه مثبت و چه منفی و حتی خاکستری ها، به خوبی پرداخت شده اند. دیالوگ ها بینشان به اندازه پخش شده، همه به اندازه و به جا حرف می زنند و با حرف هایشان چیزی را بیان می کنند که باید، نه اینکه بخواهند کل فیلم را با جمله هایشان پیش ببرند. همه ی فیلم از همان ابتدا با عمل و عکس العمل، کنش و واکنش جلو می رود برای همین هم هست که هیچ صحنه ای از فیلم اضافه نیست و همه ی رفتارهایشان منطقی به نظر می آید. گام اول فیلم درست برداشته مى شود جایی که نیاز "امیر "به انتقام جویی شکل می گیرد. پس نقشه ی راه را برای هدفش برمی گزیند‌. اما این نقشه ناگهانى نيست بلکه واکنشی ست که به دنبال کنش های دیگران، آمده و طراحی شده. امیر یک آرزو داشت و آن تلافی کتک خوردن همسرش بود اما آن آرزو رفته رفته تبدیل شد به آرزوی برای حفظ غیرت و شرف ملی. امیر در ظاهر به آرزویش نمی رسد، یعنی او شاهد خوردن سیلی به صورت ان شخص نیست، اما عمویش ( امیر آقایی) این کار را برایش در حالی که مخاطب را غافلگیر می کند، انجام‌ می دهد. شاید اگر دو، سه دهه ی قبل بود و این فیلم را در سالن سینما تماشا می کردیم، این صحنه از آنهایی بود که تماشاچی را به سوت و کف زدن وامیداشت.
فیلمی بسیار جذاب با سوژه ای داغ که به درستی پرداخت شده است.

نظر خود را درباره «نگاهى به فيلم ديدن اين فيلم جرم است» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهى به فيلم ديدن اين فيلم جرم است فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.