زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناسي و معرفی سریال دور دنیا در هشتاد روز

نقد روانشناسي و معرفی سریال دور دنیا در هشتاد روز

سريال دور دنيا در هشتاد روز بر اساس رمانى به همين نام از نويسنده معروف فرانسوي " ژول ورن" ساخته شده است و درباره ماجراجويى هاى فردى به نام " فلياس فاگ" مى باشد

شنبه 11 دى 1400
نویسنده: مرجان دلپسند

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از انجام دادن کاری بترسید یا موقعیت مهمی را که در زندگی می توانستید بدست بیاورید، از دست داده باشید. خودباوری عنوانی است که برای این نوع ترس می توان گذاشت.به عبارتی دیگر خودباوری به معنای دیدن استعدادها و شناختن توانمندیهایی می باشد که قبلا فرصتی برای بروز آنها را نداشته ایم. کلید اصلی رسیدن به خودباوری را نیز می توان شناخت نقطه ضعف ها و تلاش برای یافتن راه حلی برای غلبه بر آنها دانست. موضوعی که در رمان "دور دنیا در هشتاد روز" به قلم" ژول ورن" نویسنده نامدار فرانسوی در شخصیت "فلیاس فاگ" به آن پرداخته است. رمانی با ژانر ماجراجویانه و پرحادثه که در سال 1873 به چاپ رسیده است.

رمانی که به روشی خلاقانه به سه اختراع بزرگ آن زمان يعنى احداث کانال سوئز، راه آهن بین قاره ای و اتصال راه آهن سراسری هند و اختراع بالن نیز پرداخته است. شخصیت “فلیاس فاگ “در این کتاب را مردی بسیار منظم و منضبط و پایبند به اصول اخلاقی و ناسازگار با شرایط جدید می توان دانست. شاهد این ادعا نیز سکانس های ابتدایی قسمت اول این سریال است که دوستان و اعضای قدیمی کلوپ اصلاح طلبان به جای او در زمان صرف ناهار سفارش غذا می دهند و یا عدم استخدام یک خدمتکار دیگر برای انجام امور روزانه در خانه با وجود ناتوان بودم خدمتكار در انجام امور روزمره دانست. اما در بخش میانی قسمت اول این سریال این شخصیت با خواندن خبری در مورد احداث راه آهن بین قاره ای و احداث کانال سوئز جرقه ای در ذهنش ایجاد می شود که راهی سفری پر ماجرا به دور دنیا در هشتاد روز بشود.

سریال دور دنیا در هشتاد روز
سریال دور دنیا در هشتاد روز

 

سفری که در زمان های قبل تصمیم جدی در مورد آن نگرفته بود و یا آن را نیمه کاره رها کرده بود. شاید یکی از دلایل آن را بتوان عدم خودباوری در مورد انجام یک کار جدید و یا رفتن به یک راه جدید دانست. اما این بار سفرش با یک شرط بندی بزرگ شروع مى شود و یک روزنامه نگار زن از روزنامه دیلی تلگراف و دختر یکی از اعضای کلوپ اصلاح طلبان برای ثبت لحظه به لحظه این سفر بدون آنکه "فلیاس فاگ "بخواهد آنها را همراهی می کند. سفری که آغازش با یک کشتی مسافربری به ایتالیا می باشد. بعد از آن نیز با اولین قطاری است که ارتباط بین دو قاره را برقرار کرده است، این سفر ادامه می یابد. اما در میانه راه اتفاقاتی رخ می دهد که "فلیاس فاگ "را از شروع این سفر با شک و تردید هایی روبرو می کند. اما با هوش و درایت این شخصیت و امیدواری که یک پسر نوجوان در قطار به او می دهد، قطار را از خطر سقوط و افتادن در دره نجات می دهد. اما نکته مبهم این سریال در دو قسمت اول پلیسی است که همزمان با "فلیاس فاگ "برای دستگیری او راهی این سفر شده است. سریال دور دنیا در هشتاد روز به کارگردانی "استیو بارون "محصول سال 2021 کشور فرانسه و آمریکا در ژانر ماجراجویی و کمدی و خانوادگی مى باشد . اين سريال را در شبکه نمایش خانگی فیلیمو می توانید تماشا نمایید.از دیگر بازیگران این سریال می توان به دیوید تنانت، ابراهیم کوما، جیسون واتکینسون و...اشاره كرد.

نظر خود را درباره «نقد روانشناسي و معرفی سریال دور دنیا در هشتاد روز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناسي و معرفی سریال دور دنیا در هشتاد روز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.