زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی نعیمه اشراقی

بیوگرافی نعیمه اشراقی

نعیمه اشراقی دختر صدیقه خمینی است و صدیقه خمینی هم یکی از دخترهای امام خمینی می باشد.
نام و نام خانوادگی نعیمه اشراقی
تاریخ تولد 1344
سن 57 سال
محل تولد تهران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
حرفه معاون مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی نفت کیش
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر سید محمدحسن طاهری
فرزندان نعیما طاهری، حسین طاهری

نعیمه اشراقی دختر صدیقه خمینی (دختر امام خمینی) است. وی اصلاح طلب می باشد. ماجرای عکس دخترش و فتوشاپ کردن آن در کانادا حواشی های زیادی داشته. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی نعیمه اشراقی را ببینید.

درباره نعیمه اشراقی

نعیمه اشراقی
نعیمه اشراقی نوه امام خمینی

نعیمه اشراقی سال 1344 در تهران به دنیا آمد. پدرش شهاب‌ الدین اشراقی از روحانیون مذهبی بود و مادرش صدیقه خمینی دختر امام خمینی است. او فرزند سوم خانواده و هفتمین نوه امما خمینی است. نعیمه مهندس پتروشیمی و کارشناس ارشد صنایع از دانشگاه امیرکبیر، معاون مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی نفت کیش است.
نعیمه اشراقی از اصلاح‌ طلبان می باشد که پیش از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری به عنوان یکی از نوه‌ های امام خمینی مواضع سیاسی‌ اش بازتاب زیاد داشت.
نعیمه اشراقی سه خواهر به نام های زهرا اشراقی، نفیسه و عاطفه و سه برادر به نام های علی، محمدتقی و مرتضی دارد.

ازدواج نعیمه اشراقی

نعیمه اشراقی و همسرش
نعیمه اشراقی و همسرش

همسر نعیمه اشراقی سید محمدحسن طاهری فرزند جلال‌ الدین طاهری اصفهانی است. وی یک پسر بنام حسین و یک دختر بنام نعیما دارد. 

حقایق و حواشی

همسر نعیمه اشراقی، محمدحسن طاهری اصفهانی نام دارد که فرزند امام جمعه مستعفی اصفهان آیت‌الله طاهری اصفهانی است.

  • ماجرای فتوشاپ عکس دختر نعیمه اشراقی

نعیما دختر نعیمه اشراقی
نعیما دختر نعیمه اشراقی

نعیمه اشراقی عکس هایی متفاوت از پوشش دخترش نعیما در فیسبوکش منتشر کرده بود که حواشی را به دنبال داشت. وی عکس‌ های دخترش را که در یک مسابقه دانشجویی در کانادا جایزه دریافت می‌ کرد را در فیسبوک خود با دستکاری در لباس دخترش و اضافه کردن دامن به جای شلوار منتشر کرد. نعیما طاهری دختر نعیمه اشراقی که آن زمان در دانشگاه مک مستر کانادا دانشجو بود در مسابقه استانی ایالت انتاریو به همراه چند دانشجوی دیگر جایزه‌ ای دریافت کرد. در مراسم اعطای جایزه نعیما طاهری با روسری و لگ زنانه ظاهر شده بود اما مادرش نعیمه اشراقی در عکس فیسبوک لگ زنانه را با یک دامن جایگزین کرد. این کار باعث واکنش های کاربران روبرو شد.

  • نظر نعیمه اشراقی درباره سکونت امام در نیاوران

نعیمه اشراقی در ادامه به مسئله نیاوران‌نشینی خانواده امام هم اشاره و گفته است ما بخاطر مسائل حفاظتی نیاوران نشین شدیم. اول انقلاب که امام به جماران آمدند بخاطر تهدیدهایی که امام را می‌کردند که نوه‌ها‌یتان را می‌دزدیم، می‌کشیم و نامه‌های تهدید‌آمیز می‌آمد امام گفتند همه خانواده من در حیطه امنیتی باشند… امام یک روز خانواده را جمع کردند و گفتند من اگر یکی از این دخترها که ناموس من هستند بدزدند واقعا ضربه می‌خورم و مسئولان نباید اجازه دهند همچین اتفاقی بیفتد.

  • جوک بر علیه شهدا

او در فیسبوک از جوک امام خمینی (ره) نسب به همسر پاسداران پرده برداشت که واکنش های منفی نسب به این جوک راه افتاد. این کامنت مدتی بعد حذف شد و خانوم اشراقی مدعی شد که فیسبوک او هک شده بود، در نهایت مجبور به عذرخواهی و ترک فیسبوک شد.

  • ماشین BMW نعیمه اشراقی

نعیمه اشراقی در ماشین BMW
نعیمه اشراقی در ماشین BMW

چندی پیش انتشار عکسی از نعیمه اشراقی با واکنش‌‌ کاربران فضای مجازی مواجه شده بود. در تصویر منتشر شده از اشراقی، وی در حال گرفتن عکس سلفی از خودش بوده و در تصویری که از عینک دودی‌اش دیده میشد، فرمان خودرویی  لوکس و گران قیمتی قابل مشاهده است. ایشان درباره عکس منتشر شده از او در فضای مجازی که سوار بر BMW است در گفتگویی گفته است سوار ماشین شدن که دلیل نمی‌شود حتما آن ماشین مال خود آدم باشد. آدم ممکن است سوار ماشین دوستش شود. این افراد خیلی به دنبال این هستند که بگویند خانواده امام خیلی لاکچری زندگی می‌کنند…!

  • نظر نعیمه اشراقی درباره حجاب

خانوم نعیمه می گوید این مسئله که حکومت بیاد و حجاب را اجباری کند از نظر شرعی برای من جای شک است، قانون حجاب دستور امام نبود. اینکه یک خانم با پوشش چادر در فعالیت های اجتماعی حاضر شود کاری دشوار است.

راه ارتباطی

گالری تصاویر

نعیمه اشراقی
نعیمه اشراقی
نعیمه اشراقی در کنار حسن روحانی
نعیمه اشراقی در کنار حسن روحانی
نعیمه اشراقی و آقای خاتمی
نعیمه اشراقی و محمد خاتمی
نعیمه اشراقی در کنار محسن هاشمی رفسنجانی
نعیمه اشراقی در کنار محسن هاشمی رفسنجانی
نعیما اشراقی دختر نعیمه اشراقی در کانادا، که بخاطر حجابش مورد انتقاد قرار گرفت
نعیما طاهری دختر نعیمه اشراقی در کانادا، که بخاطر حجابش مورد انتقاد قرار گرفت
نعیمه اشراقی و پدربزرگش امام خمینی
نعیمه اشراقی و پدربزرگش امام خمینی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی نعیمه اشراقی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی نعیمه اشراقی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.