زمان مطالعه: 2 دقیقه
نروژ در صدر جدول المپیک زمستانی 2022

نروژ در صدر جدول المپیک زمستانی 2022

بازیهای المپیک زمستانی پکن در حالی به پایان رسید که مجموعا 29 کشور صاحب مدال شدند. در این میان، نروژی ها سرآمد بودند.

در بازیهای 2022 نروژی ها 37 مدال کسب کردند که 16 تای آن طلا بود و به لطف همین مدالها نروژ بالاتر از آلمان(12 طلا) و چین( 9 طلا) قرار گرفت. کاروان روسیه هم از نظر کمیت آمار قابل قبولی برجای نهاد و صاحب 32 مدال شد. اما تنها 6 عدد از این مدالها زرین بود تا کمیته ملی روسیه در جایگاه نهم بازیها قرار گیرد.

در پکن 23 کشور از 29 کشور مدال آور، صاحب مدال طلا شدند. در بین مدال آوران 22 کشور اروپایی بودند و تنها کشورهای غیر اروپایی صاحب مدال چین، آمریکا، کانادا، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند بودند.

این رقابتهای باشکوه در شرایطی به پایان رسید که کشورهای استرالیا، بلژیک، کانادا، چک، دانمارک، هند، کوزوو، لیتوانی، تایوان، بریتانیا و آمریکا در بیانیه‌ای رسمی تأیید کرده‌ بودند که رهبران دولتی خود را به این مراسم نمی‌فرستند و تنها سفرا یا مقامات ورزشی نمایندگی آنها در این رقابتها را خواهند شد. بهانه آنها برای عدم حضور رهبرانشان در المپیک وضعیت حقوق بشر در چین و محدودیت های ناشی از COVID-19 بود. هر چند که رهبران و رسانه های چین به این تحریم دیپلماتیک واکنش نشان داده و آن را «سیاسی کردن» یک رویداد ورزشی نامیده و محکوم کردند.

از نکات جالب توجه رقابتهای پکن این بود که با وجود توصیه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک مبنی بر برابری جنسیتی، برنامه ای برای مسابقات سورتمه رانی( بابسلد) چهار نفره زنان وجود نداشت. از طرف دیگر، اسکی نوردیک ترکیبی دیگر رشته ای بود که همچنان در انقیاد مردان باقی ماند و مسابقه آن در بخش زنان جای نگرفت.

اما در روز پایاین رقابتها و در مسابقه کرلینگ، تیمهای سوئد، بریتانیا و کانادا عنوان های برتر بخش مردان را از آن خود کردند و بریتانیا، ژاپن و سوئد نیز در بخش زنان روی سکو رفتند. طلای بخش مختلط هم نصیب ایتالیا شد و نروژ و سوئد دوم و سوم شدند.

رقابت هاکی روی یخ مردان هم آخرین مسابقه تیمی بود که برگزار و فنلاند با برتری(2-1) در برابر روسیه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. در فرمول عجیب هاکی روی یخ مردان، تیمها به سه گروه چهار تیمی تقسیم شدند و در این میان، چهار تیم جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کردند. سایر تیمها هم حذف نشدند بلکه با توجه به امتیازات خود راهی مرحله ماقبل یک چهارم نهایی شده و دو به دو با هم مسابقه دادند. چهار تیم برتر در کنار چهار تیم برگزیده مرحله گروهی، رقابتهای یک چهارم نهایی را برگزار کردند تا تیمهای صعودکننده به نیمه نهایی مشخص شوند. جایی که فنلاند (2-0) اسلواکی را شکست داد و روسیه هم (2-1) سوئد را از پیش رو برداشت. در پایان رقابتها اسلواکی(4-0) سوئد را شکست داده و سوم شد و پایین تر از فنلاند و روسیه قرار گرفت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نروژ در صدر جدول المپیک زمستانی 2022» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نروژ در صدر جدول المپیک زمستانی 2022 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.