زمان مطالعه: 1 دقیقه
نخستین فاتحان تیمی المپیک پکن

نخستین فاتحان تیمی المپیک پکن

در روز نخست بازیهای المپیک زمستانی پکن، دو رقابت تیمی برگزار شد که مدالهای طلای این دو رقابت به چین و نروژ رسید.

در رقابتهای بیاتلون مختلط تیمی بیست تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این مسابقه هر تیم از دو ورزشکار زن و دو مرد تشکیل شده که مسافت مورد نظر برای ورزشکاران زن 6 کیلومتر و برای ورزشکاران مرد، 7.5 کیلومتر است.

این رقابت قدمت چندانی در بازیهای المپیک ندارد و از سال 2014 به برنامه المپیک زمستانی افزوده شد. امسال در رقابت تیمهای چهار نفره، این نروژ بود که با ترکیب مارته اولسبلو، تیریل اکهوف، تاریی بو، یوهانس تینگنس بو و ثبت زمان 1:06:45:6 عنوان قهرمانی را بالاتر از فرانسه و کمیته المپیک روسیه از آن خود کرد. نروژی ها در سال 2014 هم قهرمان المپیک شده بودند و تیریل اکهوف تنها بازمانده آن تیم بود که برای دومین بار مدال طلای المپیک را از آن خود می کرد.

"فرانسه" هم در دوره قبل مدال طلای بازیها را به خود اختصاص داده بود اما این بار با یک پله نزول به مدال نقره بسنده کرد. در این مسابقه هم مثل سایر رقابتهای روز نخست، تفوق با اروپایی ها بود و در بین سیزده تیم صدر جدول تنها تیم غیر اروپایی آمریکا بود که عنوانی بهتر از هفتمی به دست نیاورد.

اما دیگر رقابت تیمی مختلطی که در بازیها پکن برگزار شد، مسابقه 2000 متر امدادی اسکیت سرعت بود. در این مسابقه 12 تیم شرکت کننده در سه گروه چهار تیمی مسابقات خود را برگزار کردند تا دو تیم برتر هر دسته راهی نیمه نهایی شده و دو تیم از تیمهایی که در گروه خود سوم شده اند نیز به جمع آنها اضافه شوند.

به این ترتیب چین، ایتالیا، قزاقستان، هلند، کانادا، مجارستان، امریکا و روسیه به نیمه نهایی رسیدند و پس از برگزاری مرحله نیمه نهایی دو تیم روسیه و آمریکا از دور رقابتها کنار رفتند.

در پایان مرحله نهایی چین با زمان 2:37:348 دقیقه بالاتر از ایتالیا و مجارستان عنوان قهرمانی را از آن خود کرد تا اولین مدال طلای چین در این رقابتها، نخستین طلایی باشد که در این دوره از چنگ اروپایی ها خارج می شود.

چونیو کو، کِژین فان، داجینگ وو، زیوِی رِن چهار اسکیت باز چین در این رقابتها بودند و نام خود را به عنوان نخستین قهرمانان مسابقه مختلط تیمی اسکیت 2000 متر در بازیها ماندگار ساختند.

نظر خود را درباره «نخستین فاتحان تیمی المپیک پکن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نخستین فاتحان تیمی المپیک پکن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.