زمان مطالعه: 2 دقیقه
خرید سهام پرسپولیس و استقلال

خرید سهام پرسپولیس و استقلال

خرید سهام پرسپولیس و استقلال یکی از موضوع روز برای طرفداران این دو تیم محبوب شده است. اما چگونه می توان آن را خریداری کرد؟

حسین قربان‌زاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی کشورمان با تأیید اینکه دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس درج شدند، گفت: «از روز گذشته 15 اسفند 1400 کسانی که دارای کد بورسی هستند می توانند از طریق فرابورس ایران اقدام به خرید سهام باشگاه مورد نظر خود کنند.» فرابورس و سازمان خصوصی‌سازی تبلیغات زیادی برای عرضه سهام استقلال و پرسپولیس انجام دادند. پذیره‌ نویسی این دو باشگاه در آخرین روز‌های سال 1400 پایان یافت. در ادامه مطلب آسمونی درباره آموزش خرید سهام پرسپولیس و استقلال توضیحات کاملی ارائه می دهیم.

قیمت سهام پرسپولیس و استقلال

در مرحله اول معادل 50 درصد سرمایه ثبت شده هر یک از دو باشگاه که حدود 350 میلیارد تومان می‌شود را مردم و هواداران از طریق مشارکت در افزایش سرمایه سرخابی‌ها خریداری کردند. همه کسانی که کد معاملاتی دارند اعم از افراد حقیقی و حقوقی در پذیره‌نویسی و خرید حق تقدم سهام دو باشگاه سرخابی‌ها مشارکت کردند.
بر این اساس 1 میلیارد و 34 میلیون و 840 هزار و 567 سهم جدید پرسپولیس و 1 میلیارد و 236 میلیون و 99 هزار و 656 سهم جدید استقلال ناشی از سلب حق تقدم در نماد معاملاتی پرسپولیس از تاریخ 15 اسفندماه پذیره نویسی شد.

  • قیمت هر سهم پرسپولیس در پذیره نویسی مبلغ 3387 ریال و حداقل تعداد خرید یک برگ سهم و حداکثر آن نیز 885 برگ سهم است.
  • قیمت هر سهم استقلال در پذیره نویسی مبلغ 2910 ریال و حداقل تعداد خرید یک برگ سهم و حداکثر آن 1030 برگ سهم است.

مراحل خرید سهام پرسپولیس و استقلال

  • اگر کد بورسی ندارید و تابحال در بورس سرمایه گزاری نکرده اید باید مراحل زیر را طی کنید:
  1. ثبت‌ نام در سامانه سجام 
  2. احراز هویت در سامانه سجام 
  3. دریافت کد بورسی که به شماره تلفن شما ارسال می‌شود 
  4. حضور و ثبت‌ نام در یکی از کارگزاری های بورسی
  5. شارژ کردن حساب کاربری به اندازه اعلام شده در عرضه اولیه
  • اگر کد بورسی دارید به راحتی می توانید به قیمتِ تعیین شده توسط سازمان بورس در عرضه اولیه درخواست خرید بدهید.

شیوه جدید خرید سهام پرسپولیس و استقلال

پس از اینکه طرفداران باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران توانستند سهام این دو باشگاه را به دنبال ورود به فرابورس خریداری کنند، اکنون این روند به شیوه جدیدی ادامه خواهد داشت و سهام این دو باشگاه به صورت بلوکی عرضه می شود. قرار است 17 تا 20 درصد به صورت بلوکی عرضه شود و متقاضیان خرید آن پیشنهاداتشان را ارائه خواهند کرد تا اواخر بهار 1401 مورد بررسی قرار بگیرد.

 کسانی که پیشنهاد عرضه سهام دارند و همچنین شرکت هایی که خریدار بلوک سهامدار هستند، می توانند به سازمان خصوصی سازی مراجعه کنند و ظرف یکی دو ماه آینده پیشنهادها بررسی خواهد شد و بعد از سنجش اهلیت خریداران، چون این شرکت ها بورسی شده اند، مزایده بلوکی از طریق بورس انجام خواهد شد و قرار است تا پایان شهریور سال جاری حجم سهام دولت در هر یک از این دو باشگاه زیر 50 درصد شود. به گفته کارشناسان عرضه بلوکی سهام استقلال و پرسپولیس می تواند نقدینگی جدید به بورس وارد کند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خرید سهام پرسپولیس و استقلال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خرید سهام پرسپولیس و استقلال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.