زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی ناصرالخلیفی

بیوگرافی ناصرالخلیفی

در بین تمامی ستارگان کهکشانی پاری سن ژرمن، رئیس قطری این باشگاه تاثیرگذارترین ستاره این باشگاه است.

37 سال قبل، وقتی فدراسیون تنیس کشور قطر با عنوان« الاتحاد القطری للتنس‎» در روز 9 آوریل 1984 آغاز به کار کرد، این اتفاق این قدر بی اهمیت بود که کسی توجهی به آن نکرد. همین حالا هم در بین 120 تنیسور برتر آسیا، هیچ اثری از قطری ها دیده نمی شود. با این حال، ذکر یک نام کافی هست تا دیدگاهها نسبت به تنیس قطر را  تغییر دهد؛ رئیس فدراسیون این کشور« ناصر بن غانم الخليفی».

خلیفی قبلا یک تنیسور راست دست بود و پنج سال هم در تیم ملی تنیس قطر بازی کرد. او که متولد 12 نوامبر 1973 در دوحه پایتخت قطر است، از 1992 تنیس را آغاز کرد و تا 2004 این رشته را ادامه داد. او در 4 نوامبر 2002 به بهترین رتبه زندگی خود در تنیس جهان دست پیدا کرد. البته بهترین رنکینگ ناصرالخلیفی، رتبه 995 بود. در بخش دوبل هم او به رتبه 1040 رنکینگ جهانی دست پیدا کرد. اتفاقی که در ابتدای راهش در تنیس و در 8 فوریه 1993 رقم خورد.

اما اگر مرد قطری در تنیس بیشتر از 16201 دلار به عنوان جایزه از مسابقات مختلف کسب نکرد، در عوض در سایر عرصه های زندگی، یکی از موفق ترین مردان نسل خود شد.

زندگینامه ناصرالخلیفی ، تنیسوری که پاری سن ژرمن را متحول کرد!
زندگینامه ناصرالخلیفی

پدر ناصر، به شغلی مشغول بود که از پدربزرگ ناصر به ارث برده بود؛ صید مروارید. البته این خانواده با امیر قطر هم در ارتباط بودند و ناصر در یازده سالگی روابط اقتصادی خودش را با امیرقطر آغاز کرد. بعد از این که ناصر از دانشگاه اقتصاد قطر فارغ التحصیل شد، از سال 2008 ریاست فدراسیون تنیس قطر به او داده شد و چندی بعد، مدیر حقوقی تلویزیون ورزشی الجزیره شد.

اما از یک دهه قبل بود که الخلیفی شهرتی جهانی پیدا کرد. در آن روزها قطری ها تصمیم داشتند با سرمایه گذاری های کلان اقتصادی، در ورزش دنیا صاحب جایگاه ویژه ای شوند. تاسیس سرمایه گذاری های ورزشی قطر (Qsi) مقدمه ای بود بر خرید باشگاه پاری سن ژرمن توسط این شرکت و انتخاب الخلیفی به عنوان رئیس باشگاه فرانسوی. البته قطری ها خودشان را محدود به خرید این باشگاه نکردند و در اول ژانویه 2014 « مجموعة بي إن الإعلامية» را تاسیس کردند؛ شبکه ای تلویزیونی که در دنیا با نام beIN Media شناخته می شود.

الخلیفی این جا هم رئیس و مدیر ارشد اجرایی این شرکت عظیم بود و همزمان شبکه تلویزیونی و باشگاه او، رشد خودشان را آغاز کردند.

پاری سن ژرمن تا قبل از روی کار آمدن الخلیفی فقط دو بار قهرمان لیگ یک فرانسه شده بود. تیمی که الخلیفی به ارث برد، بازیکنانی مثل خاویر پاستوره، آلفونسه آرئولا، محمد سیسوکو، تیاگو موتا، دیگو لوگانو، آلکس، جِرمی مه نِز و کاپیتان ممدو ساخو  که هیچ کدام فوق ستاره نبودند و با هدایت کارلو آنچلوتی و کسب عنوان دومی لیگ به کار خود، خاتمه دادند.

ناصر-الخلیفی
زلاتان در PSG

اما الخلیفی از خرج کردن پول نمی ترسید. یک سال بعد زلاتان ابراهیموویچ را به پاریس آورد و در شرایطی که وجود زلاتان برای جذابیت تیم پاریسی کفایت می کرد، تیاگو سیلوا، اِزِکوئیل، مارکو وراتی و در راس همه آنها دیوید بکهام سر از پاری سن ژرمن درآوردند و این تیم برای سومین بار فاتح لیگ شد و در لیگ قهرمانان به یک چهارم نهایی رسید.

در فصل 14-2013 نوبت به ادینسون کاوانی، آدرین رابیو، لوکاس مورا، کینگزلی کومان، بلِیز ماتوئیدی، سالواتوره سیریگو و مارکینیوش بود که به پاریس بیایند تا بعد از خداحافظی بکهام از میادین، این نفرات باز هم قهرمان لیگ شده و یک بار دیگر تا یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کنند.

با حضور این ستاره ها، پاری سن ژرمن جایگاه خودش را به عنوان قهرمان مطلق فرانسه کاملا تثبیت کرد. لورن بلان مربی تیم در سومین سال حضور خود در این تیم، باز هم قهرمانی لیگ را به ارمغان آورد. این بار با خریدهایی مثل داوید لوییز. یک سال بعد لاوین کورزاوا، کِوین تراپ و پرِسنِل کیمپِمبه هم به جمع شاگردان بلان آمدند. حالا مربی تیم اونای اِمِری شده بود. اما رفتن زلاتان، موجب نزول تیم شد، کسب نایب قهرمانی لیگ بعد از موناکو و باخت عجیب(6-1) برابر بارسلونا بعد از برد (4-0) در دیدار رفت، به خلیفی ثابت کرد که تیم پاریسی نیاز به خریدهای بزرگ تر دارد.

زندگینامه ناصرالخلیفی ، تنیسوری که پاری سن ژرمن را متحول کرد!
خرید نیمار

یک سال بعد نیمار به عنوان گران ترین بازیکن تاریخ راهی پاریس شد. کیلین امباپه و یولین درکسلر هم به جمع ستاره ها اضافه شدند تا شاید اونای امری طلسم لیگ قهرمانان را بشکند. امری که اتفاق نیفتاد و امری بعد از قهرمانی در لیگ یک، جای خود را به توماس توخل آلمانی داد. توخل در دومین فصل حضور خود در پاریس، هر سه جام داخلی فرانسه را برد و در لیگ قهرمانان هم به فینال رسید تا بهترین آمار تاریخ این تیم را به جای گذارد.

ناصر-الخلیفی
ناصر-الخلیفی

حالا پاری سن ژرمن با 9 قهرمانی در آستانه رسیدن به عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ فرانسه است و با خرید لیونل مسی، به دنبال رسیدن به قهرمانی اروپا. بدون افکار جاه طلبانه الخلیفی، رویای پاریسی ها هرگز محقق نمی شد.

نظر خود را درباره «بیوگرافی ناصرالخلیفی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ناصرالخلیفی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.